2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
ساختمان‌های با عمر بالای ۵۰ سال باید در تهران نوسازی شوند

ساختمان‌های با عمر بالای ۵۰ سال باید در تهران نوسازی شوند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران:پس از گذشت یکسال از حادثه پلاسکو همچنان مسائل و مشکلاتی درخصوص بافت فرسوده در تهران وجود دارد

دوات آنلاین-عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید برتعامل دستگاه ها و مردم با هدف بازسازی بافت های فرسوده تهران، گفت:‌ تمامی ساختمان های فرسوده با عمر بیش از ۵۰ سال باید درنوبت نوسازی و بازسازی قرار گیرند.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه پس از گذشت یکسال از حادثه پلاسکو همچنان مسائل و مشکلاتی درخصوص بافت فرسوده در تهران وجود دارد، گفت:‌ همچنین در خصوص احتمال تخریب بناهای فرسوده ای که احتمال خطر و حادثه ای همانند پلاسکو دارد، اظهارنظرها و مواضع بسیاری مطرح شد؛ اما متاسفانه هیچ فعالیت جدی و برنامه عملیاتی دراین خصوص مشاهده نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی افزود:‌ امیدواریم شهرداری تهران و شورای شهر با تغییر مدیریتی و ایجاد شرایط جدید نگاهی به سمت اصلاح بافت های فرسوده و ایجاد شرایط مناسب برای افراد شخصی خواهان اصلاح بافت های فرسوده و فضاهای عمومی و تجاری با عمر طولانی بیش از 50 سال داشته باشد، بنابراین یا مقاوم سازی باید به صورت اصولی و فنی باید انجام شده تا درمقابل زلزله و آتش سوزی و سایرحوادث انجام شود؛ یا اینکه برای تخریب و بازسازی پیشنهادهای قابل قبول برای مالکان ارایه شود.

وی با بیان اینکه مالکان و مردم باید در این حوزه با مسئولان شهرداری همکاری های دوجانبه صورت دهند، تصریح کرد:‌ برخی از ساختمان های فرسوده شرایط خطرناکی داشته و امکان بروز حادثه های بزرگ را دارند، بنابراین باید بتوان شرایطی را برای رفع این مشکل به وجود آورد؛ البته توجه به این مسائل هزینه های را به همراه خواهد داشت، اما زمانی که برای این موارد برنامه ای اصولی طراحی تدوین می شود نگرانی بابت بیکاری کسبه ایجاد نخواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه پیشنهادهای را می توان برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت کسبه ساختمان های فرسوده مطرح کرد، گفت:‌ می توان این پیشنهادات را با توجه به شرایط کلان کشور مورد توجه قرار داد و آنها را اعمال کرد، البته برای ساختمان پلاسکو همچنان گلایه هایی از سوی کسبه وجود دارد؛ اما بنیاد مستضعفان به دنبال فراهم کردن شرایط قابل قبول تری برای فعالیت کسبه است، به عنوان مثال بنیاد مستضعفان اقدامات مناسبی را برای اخذ پروانه ساختمانی برای ساخت مجدد پلاسکو درمرحله انجام داشته و مردم باید دراین شرایط با مسئولان همکاری کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.