2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیماری‌های حاد عفونی کودکان زباله‌گرد  را تهدید می‌کند

بیماری‌های حاد عفونی کودکان زباله‌گرد را تهدید می‌کند

سازمان مدیریت پسماند بخشنامه‌ای را به مناطق مختلف ارسال کرد که اگر پیمانکاری بخواهد رسمی و غیررسمی از کودکان استفاده کند مشمول جریمه‌های سنگین خواهد شد و در کنار این قرارداد آنها باطل و این افراد در بلک لیست قرار می گیرند تا دیگر با آن‌ها قراردادی منعقد نشود.

دوات آنلاین-عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه شاهد به کارگیری کودکان در کارگاه های تفکیک زباله از سوی برخی پیمانکاران سودجوی شهرداری پایتخت هستیم.

روح الله بابایی صالح ، با بیان اینکه بخشنامه های ممنوعیت به کارگیری کودکان در کارگاه های تفکیک زباله باید ضمانت اجرایی داشته باشند، گفت: بر اساس اظهارات مسئولان، سازمان مدیریت پسماند بخشنامه‌ای را به مناطق مختلف ارسال کرد که اگر پیمانکاری بخواهد رسمی و غیررسمی از کودکان استفاده کند مشمول جریمه‌های سنگین خواهد شد و در کنار این قرارداد آنها باطل و این افراد در بلک لیست قرار می گیرند تا دیگر با آن‌ها قراردادی منعقد نشود.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حالی که کار کودکان زیر 15 سال ممنوع است و انواع بیماری های عفونی کودکان زباله گرد را تهدید می کند اما متاسفانه همچنان شاهد به کارگیری کودکان در کارگاه های تفکیک زباله از سوی برخی پیمانکاران سودجوی شهرداری پایتخت هستیم بنابراین ضمانت اجرایی بخشنامه ها بسیار مهم است زیرا با بخشنامه شعاری، بدون دستورالعمل و ضمانت اجرایی نمی توان وضعیت کودکان زباله گرد را سامان داد.

وی فقر اقتصادی، مشکلات خانوادگی، بدسرپرستی و بی سرپرستی را از عوامل موثر در زباله گردی کودکان دانست و افزود: وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و همچنین دستگاه قضایی برای رفع مشکل زباله گردی کودکان برای پیمانکاران  باید به صورت قاطع با افرادی که از کودکان برای پیشبرد اهداف و منفعت طلبی خود استفاده و سلامت کودکان و جامعه را به خطر می اندازند به صورت قاطع و جدی برخورد کنند.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم، کار کودکان را بزرگترین و دردناک ترین معضل و آسیب اجتماعی کشور دانست و افزود: این معضل در پایتخت نمود بیشتری دارد و تامین معیشت علت حضور بیش از 50 درصد کودکان کار و زباله گرد است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اگر برای جمع آوری و ساماندهی کودکان زباله گرد خلاء قانونی وجود دارد دولت لایحه به مجلس ارائه کند، تصریح کرد: به طور قطع تمامی نمایندگان مجلس با تصویب این لایحه موافقت خواهند کرد زیرا کودکان مهمترین سرمایه های ملی کشور هستند و نباید نسبت به وضعیت آنها غافل بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.