2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
ساماندهی کودکان کار و خیابانی طرحی ناموفق و بی‌نتیجه

ساماندهی کودکان کار و خیابانی طرحی ناموفق و بی‌نتیجه

تا مادامی که متولی واحدی برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی تعیین نشود با تدوین آیین نامه و تصویب قوانین گره ای از این معضل باز نخواهد شد و همچنان باید شاهد کار کودکان در سطح خیابان ها باشیم.

دوات آنلاین-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه با تدوین آیین نامه و تصویب قوانین معضل کودکان کار مدیریت نمی شود، گفت: با تعیین متولی واحد بیش از ۸۰ درصد آسیب های اجتماعی مدیریت می شود.

احمد بیگدلی در رابطه با اظهارات رییس سازمان بهزیستی مبنی بر تدوین آیین نامه جدید برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی، گفت: تا مادامی که متولی واحدی برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی تعیین نشود با تدوین آیین نامه و تصویب قوانین گره ای از این معضل باز نخواهد شد و همچنان باید شاهد کار کودکان  در سطح خیابان ها باشیم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مدیریت و کنترل آسیب های مهم مانند طلاق، اعتیاد، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابانی مستلزم تعیین یک متولی واحد و مشخص و اختصاص منابع به آن است، تصریح کرد: تعیین تکلیف ساماندهی کودکان کار و خیابانی باید به متولی واحدی سپرده شود و منابع نیز باید در اختیار آن قرار داده شود تا امر ساماندهی به درستی تحقق یابد.

بیگدلی با بیان اینکه طرح های ساماندهی کودکان کار و خیابانی در پایتخت تاکنون نتیجه بخش و موثر نبوده اند، ادامه داد: بهتر است بودجه آسیب های اجتماعی در اختیار متولی اصلی یعنی سازمان بهزیستی قرار داده شود و از آن گزارش عملکرد بخواهیم؛  البته در برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع پرداخته شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: به طور حتم اگر کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی به عهده یک دستگاه واحد واگذار شود با کاهش بیش از 80 درصدی آسیب ها مواجه خواهیم شد.

بیگدلی علت افزایش تعداد کودکان کار و خیابانی را فقر و مشکلات اقتصادی دانست و گفت: مشکلات اقتصادی خانواده ها جدایی والدین را به دنبال داشته و در واقع برخی کودکان کار و خیابانی ماحصل معضل طلاق است؛ در این رابطه ممکن است هیچکدام از والدین سرپرستی کودک را بر عهده نگیرند بنابراین مافیا و افراد سودجو از کودکان در جهت منافع خود استفاده می کنند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس دهم، با بیان اینکه کار کودکان در شان نظام جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: متاسفانه ساعت 5 صبح شاهد گل فروشی کودکان زیر 10 سال در بهشت زهرا هستیم و این معضل زیبنده کشور مسلمان ما نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کودکان زباله گرد یکی از آسیب های دردناک پایتخت است، تصریح کرد: متاسفانه پیمانکارانی که با شهرداری برای جمع آوری زباله ها قرارداد می بندند از کودکان در کارگاه های تفکیک زباله استفاده می کنند در حالی که سلامت کودکان در این مراکز در معرض تهدید است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.