2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
کلانتری: آب ،خاک و هوا را به خاطر رفتارهای احساسی از دست دادیم
مراسم تودیع ابتکار و معارفه کلانتری در معاونت محیط زیست برگزار شد

کلانتری: آب ،خاک و هوا را به خاطر رفتارهای احساسی از دست دادیم

مراسم تودیع معصومه ابتکار معاون سابق رییس جمهوری در محیط زیست و معارفه عیسی کلانتری به عنوان رییس جدید سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد.

دوات آنلاین-مراسم تودیع معصومه ابتکار معاون سابق رییس جمهوری در محیط زیست و معارفه عیسی کلانتری به عنوان رییس جدید سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد.

در ابتدای این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ضمن تقدیر از معصومه ابتکار به خاطر چهارسال تلاش وخدماتی که در این حوزه انجام داده‌است گفت: در دولت یازدهم رئیس جمهوری در ابتدای سال 92 به دلیل پیچیدگی های محیط زیست، آن را دولت محیط زیست نامید. چرا که کلانشهرهای ما مانند تهران با مسائل زیست محیطی مختلفی روبه رو بود.

معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: اولین مصوبه دولت یازدهم احیای دریاچه ارومیه بود و توانستیم تا حدودی مشکل آن را حل کنیم.

جهانگیری تاکید کرد: مساله محیط زیست مساله فانتزی نیست، یک مساله جدی ایران است. اگر به امروز و آینده ایران فکر کنیم باید مسائل زیست محیطی را جدی بگیریم.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: مسائل زیست محیطی همواره در سطح ملی- منطقه ای و جهانی مهم است و امروز به یک موضوع بین المللی تبدیل شده است.

جهانگیری در ادامه به خارج شدن آمریکا از توافقنامه پاریس درخصوص مسائل محیط زیست اشاره کرد و گفت: خروج آمریکا و ترامپ از این توافقنامه برای آنها بی آبرویی و بی اعتباری ایجاد کرد.

ابتکار: لطف خدا بود که فشارها را تحمل کردم

در ادامه معصومه ابتکار به سخنرانی پرداخت و ضمن ارایه بخشی از کارنامه‌اش در دوران معاونتش در محیط زیست گفت:در همه مراحل لطف خدا بود كه فشارها را تحمل كنم و باز لطف خدا بود كه در برابر الطاف مردم مغرور نشوم. سپاس از مردم كه همراه ما بودند. سپاس از رهبر انقلاب كه پشتيباني ايشان همراه ما بود. تشكر از روح بلند آیت الله هاشمی رفسنجانی كه با پشتيبانی و همراهی شان به سازمان كمك كردند. تشكر از سيد محمد خاتمی كه هميشه الهام بخش من بودند. تشكر از محيطبانان كه تلاش زيادی برای حفاظت كردند و ياد و خاطره ١١٩ محيطبان شهيد را گرامی می دارم. تشكر از كارشناسان و معاونان سازمان كه سختي هاي اين چهار سال را تحمل كردند. خدا را شاكرم كه امروز شهرهای كشور هوای سالم تری را تحمل می كنند.

ابتکار همچنین ضمن تشکر از سازمان های مردم نهاد و نقدها و همكاری هایی كه داشتند گفت:امروز با افتخار شبكه ملی سازمان های مردم نهاد را به طور رسمی داریم. از رسانه ها كه اخبار و اطلاعات محیط زیستی را منتشر كردند تشكر می كنم.ما امروز دو واحد درسی محیط زیست داریم كه برای همه رشته ها ارائه می شود. امسال هم كتاب انسان و محیط زیست برای پایه یازدهم رونمایی می شود.امیدوارم آقای كلانتری بتوانند اعتدال را در سازمان حفظ كنند. از همه میخواهم با قوت كنار آقای دكتر كلانتری بمانند.

عیسی کلانتری: مشکل اصلی کشور، آب است

سپس عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری در محیط زیست سخنرانی کرد و گفت:از رییس جمهور تشكر می‌كنم كه خانم ابتكار را به مسئولیت حیات اهل سپردند و بنده را به مسئولیت حیات وحش. ایشان ارتقا پیدا كردند!

در گذشته منابع حیاتی آب و خاك و هوا را به خاطر رفتارهای احساسی از دست دادیم. دهه ٦٠ و ٧٠ نگاه احساسی جای نگاه منطقی را گرفته بود. مشكل اصلی كشور، آب است. گرفتاری اصلی محیط زیست امروز ما آب است.تولید ١٠٠ هزار تن گوشت را با یك میلیون تن فرسایش خاك عوض كردیم.اگر دولت و حاكمیت بخواهند، بخشی از منابع قابل برگشت است و بخشی دیگر قابل برگشت نیست.محیط زیست را یك نفر نمی تواند درست كند. یك گندم به هیچ دردی نمی خورد، تا یك خروار و صد خروار نشود، كسی نمی تواند ارتزاق كند. اگر مردم و دولت به داد سازمان محیط زیست نرسند، این سازمان نمی تواند کاری انجام دهد. همه باید محیط زیست را دریابند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.