2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
سریال شهباز چند قسمت است؛ ساعت پخش و تکرار از شبکه یک

سریال شهباز چند قسمت است؛ ساعت پخش و تکرار از شبکه یک

داستان سریال شهباز چیست؟ کدام بازیگران در آن حضور دارند و این مجموعه در چند قسمت ساخته شده است؟

دوات آنلاین -سریال شهباز به کارگردانی حمیدرضا لوافی و تهیه‌ کنندگی امیرحسین آشتیانی‌پور و مهدی علینقی‌پور مجموعه ای پلیسی و جذاب است که از شبکه یک پخش می شود.

 

خلاصه داستان سریال شهباز

سریال شهباز مجموعه ای پلیسی و داستان آن درباره‌ یک گروه سایبری است که به دنبال هکری بین‌المللی هستند. پلیس سایبری با اشراف به این فضا با مجرمان برخورد می‌کند و به داستان مردمی هم که از آنها سوء استفاده شده و مورد طمعه افراد خلافکار قرار گرفته‌اند، می‌پردازد.

 

ماجرا از این قرار است که فردی به نام شهباز دو سال است دنبال ارغوان می گردد و حالا که او را پیدا کرده فکر می کند دردسرهایش به پایان رسیده اما نمی داند حوادث متعددی انتظارش را می کشد.

 

مینا خدیوی، نویسنده سریال شهباز به جام جم چنین گفته: می‌توانم بگویم تا به حال سریالی در این حوزه که بر مبنای واقعیت باشد نداشتیم. مبنای عمده کارهایی که ساخته شده تخیل بوده است. ما تلاش کردیم خطراتی که در بستر فضای مجازی وجود دارد و ما روزانه با آنها مواجه می‌شویم اما از آنها غافل هستیم را مطرح کنیم. نقاط آسیب‌پذیر مردم در سنین و صنف‌های مختلف را در مواجهه با فضای مجازی نشان دادیم. از این منظر می‌شود گفت «شهباز» کاری جدید و متفاوت است.

 

برای نگارش این قصه تقریبا دو سال کارهای کارشناسی انجام دادیم و مطالعات مختلف داشتیم. چند پرونده در حوزه‌های مختلف آسیب‌های سایبری را بررسی کردیم. می‌توانم بگویم تقریبا از همه آنها در این کار استفاده کردیم.

 

کارشناسانی در حوزه‌های مختلف نظیر اطلاعات سایبری، اطلاعات امنیت سایبری و هم در حوزه حقوقی داشتیم که بخشی از این اطلاعات و پرونده‌ها را آنان در اختیار ما می‌گذاشتند.

 

شخصیت‌ها در سریال شهباز واقعی نیستند اما نوع شخصیت‌پردازی‌شان الهام‌گرفته از قهرمان‌های حقیقی بوده که در دستگیری مجرمان سایبری نقش داشتند.

 

خدیوی در مورد شخصیتی که بیشتر ماجراها با او پیش می‌رود و همچنین بهره‌بردن از عنصر غافلگیری در نگارش و پیاده‌سازی فیلمنامه بیان می‌کند: قصه با یک شخصیت محوری خانم پیگیری می‌شود. قصه این سریال مبتنی بر غافلگیری و تعلیق است.

 

نویسنده «شهباز» درباره طراحی لحظات اکشن هم می‌گوید: در سریال فضای اکشن هم داریم اما بیش از آن بر عنصر غافلگیری و تعلیق تاکید می‌شود.

عکسی از سریال شهباز

تعداد قسمت های سریال شهباز

فیلمنامه این سریال را مینا خدیوی نوشته و شهباز در ۳۰ قسمت ساخته شه که هر قسمت حدود  40 دقیقه است.

عکسی از سریال شهباز

ساعت پخش و تکرار

سریال شهباز بعد از آماده شدن برای پخش هر شب ساعت 10 و ربع از شبکه یک روانه آنتن می شود و تکرار آن نیز در ساعت های یک و نیم بامدا، 8 و نیم بامداد و 3 بعد از ظهر روز بعد خواهد بود.

عکسی از سریال شهباز

بازیگران سریال شهباز

آرش مجیدی، علیرضا آرا، رضا داودنژاد، میلاد میرزایی، مهدخت مولایی، نیما نادری، فاطیما بهارمست، غزال نظر، سیروس همتی، پاوان افسر، مهسا باقری، مریم سرمدی، رحمان باقریان، سیامک اشعریون، ابتسام بغلانی، فیلیپ ساپرکین و یوفی تیان در این سریال بازی کرده اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.