2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه کامل ترشی بلال ریز

طرز تهیه کامل ترشی بلال ریز

تمام فوت و فن های تهیه ترشی بچه بلال را در این مطلب یاد بگیرید. این ترشی را با سه روش مختلف می توانید در خانه درست کنید.

دوات آنلاین -ترشی بچه بلال یا بلال ریز  از آن ترشی‌های بسیار ترد و خوشمزه‌ای است که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. این ترشی با انواع ذائقه کنار می‌آید و شما می‌توانید آن را به‌صورت تند یا شور مزه‌دار کنید. ذرت سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن بوده و نیز منبع خوبی از فیبر محسوب می‌شود که در رفع بیماری‌های گوارشی مثل یبوست مؤثر است و از ابتلا به سرطان روده نیز جلوگیری می‌کند. همچنین ذرت سرشار از ویتامین و مواد معدنی مختلف است که در سلامتی بسیار مؤثر هستند. ۳ روش تهیه ترشی بچه بلال داریم که در ادامه به نقل از همشهری شما را با آنها آشنا می‌کنیم.

 

مواد لازم برای ترشی بلال

مواد لازم عبارتند از: یک کیلوگرم بچه بلال، ۳۰ گرم سیر، ۵۰ گرم فلفل، ۸۰۰ گرم سرکه سفید، یک‌پنجم پیمانه آب، نمک و پودر فلفل سفید به مقدار لازم.

طرز تهیه خانگی ترشی بلال ریز چگونه است

روش اول برای درست کردن ترشی بلال ریز

آب و سرکه را روی حرارت قرار می‌دهیم تا به جوش‌ آید. پس از جوش آمدن بچه بلال‌ها را داخل آن ریخته و 5 دقیقه می‌جوشانیم.

 

فیلم: دستور تهیه ترشی مخلوط با تمبر هندی

 

سپس آبکش کرده و شیشه استریل را با بچه بلال‌هایی که مرتب دور تا دور چیده شده‌اند، همراه با سیر، تکه‌های فلفل، نمک و پودر فلفل پر می‌کنیم. در آخر مخلوط سرکه و آب را که کاملاً سرد شده، روی مواد ترشی می‌ریزیم. در شیشه را کاملاً محکم می‌بندیم. بعد از مدت یک هفته می‌توانیم مصرف کنیم.

ترشی بچه بلال را چطور در خانه درست کنیم

شیوه دوم تهیه ترشی بچه بلال

اگر می‌خواهیم ترشی را مدت طولانی‌تری نگهداری کنیم این روش مناسب‌تر است. سرکه و آب را روی حرارت قرار می‌دهیم تا جوش آمده و کاملاً سرد شود. داخل شیشه را از بچه بلال و سیر و فلفل پر می‌کنیم. به مخلوط سرکه و آب به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه می‌کنیم و روی مواد ترشی می‌ریزیم.

 

فیلم: طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

 

در شیشه را محکم می‌بندیم و شیشه را داخل قابلمه آب قرار می‌دهیم و به‌مدت ۲۰-۳۰ دقیقه می‌جوشانیم. وقتی شیشه‌ترشی خنک شد داخل یخچال قرار می‌دهیم. حواستان باشد که بلال‌ها به جذب هوا حساس‌اند و به محض شل بودن در شیشه، هوا می‌کشند و رنگشان تغییر می‌کند.

دستور تهیه ترشی بلال ریز را یاد بگیرید

دستور سوم برای ترشی انداختن با بچه بلال

در این روش مواد اولیه کمی تغییر می‌کند. ۶۰۰ گرم بچه بلال پوست کنده، ۱۰۰ گرم فلفل سبز، ۵۰ گرم سیر، ۲ تا ۳ لیوان سرکه سفید، یک لیوان آب و به مقدار کافی نمک و پودر فلفل سفید مواد مورد نیاز است. آب و سرکه را روی حرارت قرار داده تا جوش بیاید. بعد بچه بلال‌ها را به آرامی داخلش گذاشته و اجازه می‌دهیم ۵ دقیقه بجوشند.

 

ببینید: طرز تهیه ترشی بامیه با گوجه فرنگی

 

سپس آبکش کرده و کمی که خنک شد مرتب داخل شیشه استریل می‌چینیم. بعد از اینکه آب و سرکه خنک شد، نمک و پودر فلفل را اضافه کرده و این مخلوط را داخل شیشه می‌ریزیم. سیر پوست کنده و فلفل‌های سبز شسته را در فضاهای خالی چیده و شیشه را از آب و سرکه پر می‌کنیم و در آن‌را سفت می‌بندیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.