2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه لبو بازاری + خاصیت ها

طرز تهیه لبو بازاری + خاصیت ها

راز خوشمزه شدن لبوی بازاری چیست و آن را چطور درست می کنند؟ لبوی قرمز چه فوایدی دارد؟

دوات آنلاین -در سرمای زمستان هیچ میان وعده ای به اندازه لبو نمی چسبد. لبوهای بازاری که روی چرخ های دستی درست می کنند طعم و مزه ای دارد که هیچ وقت از یادمان نمی رود اما راز خوشمزه شدن این لبوها و طرز تهیه آن چیست؟

لبوی بازاری را چطور درست می کنند

روش پختن لبوی بازاری

برای درست کردن لبوی بازاری، چغندرها را پوست کنده در یک قابلمه کوچک می ریزیم. البته می توانیم از همان ابتدا چغندرها را برش عرضی بدهیم و در قابلمه بچینیم که در این صورت زمان پخت آن کمتر می شود.

 

بیشتر بخوانید: ذرت مکزیکی را چه طور در خانه درست کنیم

 

یک قاشق شکر روی هر چغندر ریخته، یک لیوان آب اضافه می‌کنیم و روی شعله کم، دم می کنیم تا حدود ۳ الی ۴ ساعت با بخار بپزد.

 

می توان وسط لبو را با چاقو برش زد تا بهتر پخته شود و یا به جای دم کردن با قابلمه، از دیگ زودپز استفاده کرد اما یادتان باشد خوشمزه شدن لبوهای بازاری تا حد زیادی به همان پختن طولانی مدت بستگی دارد.

 

اگر در حین پخت، لبو هنوز سفت است ولی آب آن تمام شده، کمی آب به آن اضافه می کنیم تا لبو کاملاً نرم شود. در انتهای پخت باید تقریباً آبی ته قابلمه باقی نماند.

 

در این موقع شعله را خاموش کرده، در قابلمه را می گذاریم تا لبو آرام آرام سرد شده و بقیه آب لبو نیز به خورد آن برود و لبو کاملاً قرمز بماند یعنی رنگ لبو در آب اضافی آن نماند.

با خاصیت های لبوی قرمز آشنا شوید

لبوی قرمز چه خاصیت هایی دارد

حتما می دانید چغندر منبع غنی از ویتامین و مواد معدنی است.  چغندر غنی از کلسیم است کلسیم یکی از مواد معدنی است که وجود آن برای داشتن استخوان‌ها و دندان‌های سالم و محکم ضروری است.

 

آموزشی: طرز تهیه 2 نوع قارچ شکم پر

 

نیترات موجود در چغندر در بدن به نیتریک اسید تبدیل می‌شود. یکی از بیماری‌هایی که نیتریک اسید از آن جلوگیری می‌کند، پوکی استخوان است.

 

از دیگر خواص لبو قرمز کنترل میزان کلسترول است اگر به‌طور منظم چغندر مصرف کنید، فیبر محلول در آن می‌تواند به کاهش و کنترل کلسترول بد که دلیل اصلی بیماری‌های قلبی شناخته شده اند، کمک کند.

 

علاوه بر این چغندر غنی از فیبر است و کالری کمی دارد افراد از چغندر در رژیم غذایی کاهش وزن و لاغری استفاده می‌کنند، زیرا خواصی دارد که می‌تواند در برابر چربی مبارزه کند همچنین خواص لبو قرمز به هیدراته نگه داشتن بدن و سم زدایی آن کمک می‌کند از این طریق هم به لاغری و هم به داشتن پوستی درخشان کمک می‌کند.

 

همچنین آب چغندر خواص ضد التهابی قوی دارد و برای درمان آکنه و جوش صورت مفید است برای درمان جوش و آکنه هر روز صورت خود را با ترکیب آب چغندر و سرکه بشویید.

 

 لبو حاوی آنتی اکسیدان است که چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

 

 برای درمان لکه‌های پوستی از خواص لبو برای پوست استفاده کنید و به‌صورت منظم آب لبو بنوشید.

 

 

منابع: خبرگزاری صدا و سیما- ایسکانیوز

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.