2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
خلاصه داستان و بازیگران فیلم پیرمردها نمی میرند

خلاصه داستان و بازیگران فیلم پیرمردها نمی میرند

فیلم پیرمردها نمی میرند درباره چیست و کدام بازیگران در آن بازی کرده اند؟

دوات آنلاین -فیلم پیرمردها نمی میرند اولین ساخته بلند سینمایی رضا جمالی است که خودش فیلمنامه آن را نوشته است. این فیلم هنر و تجربه توانسته نظر مثبت منتقدان را جلب کند.

 

این فیلم در کارنامه خود جایزه روح آسیا از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم توکیوی ژاپن، جایزه ویژه هیات داوران در پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتو کانادا را دارد.

پوستر فیلم پیرمردها نمی میرند

خلاصه داستان فیلم پیرمردها نمی میرند

داستان فیلم درباره اهالی روستایی بکر و خوش آب و هوا است که سال‌هاست در آن روستا کسی نمرده‌ است. پیرمردی از خلال مرور خاطراتش به مرگ فکر می‌کند و در مقابل او دختری جوان و با انگیزه به زندگی امیدوار است. حال که اکثر اهالی روستا پیر و ناتوان شده‌اند تصمیم می‌گیرند مرگ را به روستا بیاورند.

 

رضا جمالی نویسنده و کارگردان فیلم پیرمردها نمی‌میرند درباره فیلمش نوشت: فیلم حال و هوای ناامیدانه‌ای ندارد. شخصیت‌های فیلم مدام از مرگ حرف می‌زنند و در ناامیدی به سر می‌برند ولی با این حال در کنار هم از زندگی‌شان نیز لذت می‌برند. شخصیت‌های این فیلم با وجود داشتن درونی سرکش و عصیان‌گر با تمام زر و زیور و تعلقات دنیوی مبارزه می‌کنند و حاضرند که عزیزترین سرمایه‌شان را که جان‌شان است، از دست بدهند ولی روح شان در آرامش باشد. علی رغم رفتارهای نامناسبی که از آن‌ها سر می‌زند اما دوباره چرخه روزگار آن‌ها را به ذات اصلی انسان که برای زیستن خلق شده می‌چرخاند تا فکر مرگ را از ذهن‌شان دور کنند.

عکسی از فیلم پیرمردها نمی میرند

بازیگران فیلم پیرمردها نمی میرند

نادر مهدیلو، حمدالله سلیمی، ولایت خوبدل، سلمان عباسی، ندا حق شناس، صفت آهاری، رسول علی نژاد، جعفر اکبری، احمد پروستان بازیگران پیرمردها نمی‌میرند هستند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.