2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
سیب زمینی پنیری را چطور درست کنیم

سیب زمینی پنیری را چطور درست کنیم

سیب زمینی ‍‍‍‍‍پنیری هم طرز تهیه آسانی دارد و هم بسیار خوشمزه و دوست داشتنی است.

دوات آنلاین -سیب زمینی پنیری از آن خوراکی هایی است که تقریبا هیچ کس نمی تواند به آن نه بگوید. طرز تهیه و دستور پخت آن را در ادامه به نقل از خراسان بخوانید.

 

مواد لازم برای سیب زمینی پنیری

پیاز  -  یک عدد

شیر  -  ۲ فنجان

پنیر موتزارلا  -  ۲۰۰ گرم

کره -  ۱۰۰ گرم

فلفل  -  به میزان لازم

سیب زمینی  -  ۵ عدد

نمک  -  به میزان لازم

آرد  -  ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه وم دستور پخت سیب زمینی پنیری را یاد بگیرید

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

1- ابتدا فر را با دمای ۴۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بشویید، سپس آن ها را به صورت حلقه حلقه باریک کنید، دقت داشته باشید سیب زمینی ها  تا حد امکان نازک باشد.

 

بیشتر بخوانید: روش تهیه چیپس و پنیر در فر یا مایکروفر

 

2- سپس پیازها را حلقه ای برش بزنید، ظرفی را بردارید و داخل آن را چرب کنید، سپس یک لایه سیب زمینی روی ظرف بچینید و یک لایه پیاز روی سیب زمینی ها قرار دهید.

 

3- به همین ترتیب سیب زمینی ها و پیازها را بچینید تا ظرف پر شود، تابه را روی گاز قرار دهید و آرد را درون آن بریزید، سپس کره را اضافه  کنید و هم بزنید تا خامی آن ها از بین برود، شیر را به آرد و کره اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شود، زمانی که به غلظت مناسب رسید فلفل و نمک را اضافه  کنید، نصف فنجان از پنیر را نگه دارید بقیه را درون سس بریزید، زمانی که پنیر کاملا ذوب شد سس را روی سیب زمینی ها بریزید.

 

پیشنهاد: غذا با سیب زمینی و قارچ چی بپزیم

 

4- می توانید قبل از این‌که پنیر بریزید، فلفل دلمه ای با برش نازک  و سپس پنیر پیتزا را روی آن بپاشید یا برای زیباتر شدن سبزی روی مواد بریزید.

 

5- روی ظرف را به وسیله فویل بپوشانید و مدت یک و نیم ساعت درون فر قرار دهید.

 

6- فویل را بردارید و 10 دقیقه دیگر درون فر بگذارید، اکنون سیب زمینی شما آماده سرو است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.