2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بهترین پاک کننده های آرایش صورت؛ طبیعی و خانگی

بهترین پاک کننده های آرایش صورت؛ طبیعی و خانگی

با 5 پاک کننده طبیعی آرایش صورت که در خانه می توانید از آنها استفاده کنید، آشنا شوید.

دوات آنلاین -پاک کننده‌های آرایش متنوع‌اند اما گاهی با ماده طبیعی ساده‌ای امکان پاک‌ کردن آرایش وجود دارد. در کنار استفاده از پاک ‌کننده‌های طبیعی، ماساژ دادن پوست هم راه خوبی برای آرامش ‌دادن به پوست است. این کار به از بین ‌بردن چربی‌های اضافی پوست کمک می‌کند و باعث گردش یافتن خون در صورت می‌شود. در ادامه، با انواع پاک کننده آرایش طبیعی آشنا می‌شوید: سریع، فوری و بی‌دردسر.

آرایش صورت خود را با روغن نارگیل پاک کنید

روغن نارگیل؛ پاک کننده آرایش صورت

خراسان نوشت: شما برای پاک ‌کردن لوازم آرایش ضد آب هم می‌توانید سراغ روغن نارگیل بروید. برای زمان‌هایی که می‌خواهید به مسافرت بروید و نمی‌خواهید انواع پاک‌کننده‌ها را با خود ببرید، روغن نارگیل به شما کمک خواهد کرد. یک پَد پاک‌ کننده آرایشی را به روغن نارگیل آغشته کنید و روی پوست‌تان بمالید. این روغن مرطوب‌ کننده بی‌نظیری هم هست و می‌تواند دور چشم‌ها و نواحی دیگر پوست کشیده شود. روغن نارگیل برای پاک‌ کردن آرایش چشم هم بسیار کاربردی است.

 

بیشتر بخوانید: روش های طبیعی برای رفع پف زیر چشم

 

پاک کردن آرایش صورت با روغن‌ زیتون

 روغن زیتون فقط برای ریختن در سالاد و غذا نیست بلکه یک پاک کننده طبیعی آرایش صورت هم است! این روغن خوش‌بو و خوش‌طعم کاربردهای دیگری هم دارد و می‌توانید از آن به‌عنوان پاک‌ کننده طبیعی آرایش صورت هم بهره ببرید. خاصیت آب‌رسانی روغن‌ زیتون به بهترشدن پوست‌تان کمک می‌کند. کمی روغن‌ زیتون را با گلاب مخلوط کنید تا ترکیبی خوش‌بو و پاک‌ کننده برای پوست‌تان در اختیار داشته باشید. ترکیب گلاب و روغن زیتون را می‌توانید مانند روغن نارگیل با پَدی آرایشی روی پوست بمالید و آن را تمیز کنید.

 

راهنما: کرم ضدآفتاب خوب چی بخرم

 

خیار؛ بهترین پاک کننده طبیعی آرایش

آب خیار یک پاک کننده طبیعی آرایش صورت است . خیار از ستاره‌های دنیای مراقبت از پوست است! حتی کسانی که با محصولات و مراقبت‌ها در این زمینه آشنا نیستند هم خیار را در جایگاه خنک‌سازی و تازه‌ کردن پوست قبول دارند. چند عدد خیار می‌خواهید و بس. خیار را پوست بگیرید و رنده کنید یا آب آن را به هر روش دیگری در ظرفی بریزید و برای پاک‌ کردن پوست آماده کنید.

از شیر به عنوان پاک کننده آرایش صورت استفاده کنید

شیر؛ پاک کننده خانگی آرایش

شیر آب‌رسانی قوی و مرطوب ‌کننده پوست هم هست. شیر خالی یا در ترکیب با یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن‌زیتون برای این کار بسیار مفید است. کمی پنبه بردارید و آن را آغشته به شیر یا ترکیب شیر و روغن‌های زیتون یا بادام کنید. پاک‌سازی پوست از آرایش با شیر به داشتن پوستی زیبا و درخشان کمک می‌کند.

 

از بخار آب استفاده کنید

 تعجب کردید ؟ بخار آب پاک‌کننده‌ای عالی برای پوست‌تان است. بخور دادن صورت با آب به شما کمک‌ می‌کند راحت و بی‌دردسر پوست‌تان را از آرایش پاک کنید. کمی آب را در قابلمه بریزید و بگذارید به درجه‌ای از حرارت برسد که بخار داشته باشد. یادتان باشد نباید در حالت جوشان با آب بخور بدهید. چند دقیقه با آب داغ بخور بدهید. بخور دادن با آب منافذ مسدود شده پوست‌تان را باز می‌کند. همچنین، بخار آب آلودگی‌های روی پوست را نیز پاک می‌کند. خوب است نه؟ با یک آرایش پاک کن خانگی به‌شدت در دسترس آشنا شدید؟

 

در تهیه این مطلب از سایت«چطور»کمک گرفته شده است

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.