2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
حکم مرگ برای مرد متهم به همسرکشی

حکم مرگ برای مرد متهم به همسرکشی

این متهم می گوید در قتل همسرش بی گناه است اما قضات بر اساس مدارک حکم قصاص صادر کردند.

دوات آنلاین -مرد خیاط که به اتهام قتل همسرش در بازداشت به سر می‌برد به قصاص محکوم شد.

 

به نوشته روزنامه جوان، ۳۰‌آذر‌سال‌۹۸، مأموران کلانتری‌۱۶۰ خزانه از کشف جسد زن جوانی حوالی بزرگراه آزادگان باخبر و راهی محل شدند. با حضور مأموران در محل اولین بررسی‌ها نشان می‌داد آن زن در محل دیگری به قتل رسیده و جسدش به این مکان منتقل شد و داخل کانال آب رها شده است که جسد به پزشکی قانونی فرستاده ‌شد.

 

شناسایی هویت جسد

بعد از تشخیص هویت مشخص شد جسد متعلق به زن ۴۰‌ساله به نام فهیمه است که خانواده‌اش چند روز قبل گمشدن او را به پلیس گزارش کرده‌بودند، بنابراین پرونده با موضوع قتل تشکیل شد و مأموران در اولین گام از تحقیقات شوهر فهیمه را مورد تحقیق قرار دادند. او در توضیح گفت: «من و همسرم سال‌ها با هم زندگی می‌کردیم و زندگی خوبی داشتیم. تنها دخترمان نیز در مشهد دانشجو است و من هم در خیابان جمهوری در یک بوتیک لباس فروشی مشغول کار هستم. یک کارگاه خیاطی هم برای تعمیر لباس در پشت بام خانه دارم، اما خیلی در آن کارگاه کار نمی‌کنم.»

 

آن مرد ادامه داد: «روزی مشغول کار بنایی در خانه بودم که همسرم گفت می‌خواهد به بانک برود و بعد از انجام کار بانکی و خرید داروهایش به منزل خواهرم برود. با هم خداحافظی کردیم و او از خانه بیرون رفت، اما هر چه منتظرش شدیم بازنگشت تا اینکه جسدش کشف شد. در این سال‌ها من و همسرم با کسی اختلافی نداشتیم و از قتل و انگیزه آن اطلاعی ندارم.»

 

سرنخ های پلیسی

بعد از این توضیحات، روند بررسی‌ها نشان داد تکه‌های پارچه‌ای که دور گردن مقتول پیچیده شده بود با پارچه‌هایی که در کارگاه شوهر مقتول موجود بود مطابقت دارد. پزشکی قانونی نیز علت فوت را اصابت جسم سخت به سر مقتول اعلام کرده‌بود که احتمال می‌رفت آن جسم سخت قیچی باشد.

 

با بدست آمدن این اطلاعات شوهر مقتول به عنوان اولین مظنون به قتل بازداشت شد، اما جرمش را انکار کرد و گفت: «در اطراف خانه ما کارگاه خیاطی زیاد است. احتمال می‌دهم همسرم به دست یکی از آن‌ها به قتل رسیده است.»

 

با انکار‌های متهم، اما مرد میانسال با توجه به شواهد و قرائن موجود راهی زندان شد و در اولین جلسه رسیدگی مقابل هیئت قضایی شعبه دوم قرار گرفت.

 

جلسه دادگاه

در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند، اما دختر مقتول اعلام گذشت کرد. سپس متهم در جایگاه ایستاد و بار دیگر قتل را انکار کرد. او در ادامه به سؤالات هیئت قضایی پاسخ داد و گفت: «همسرم وقتی از خانه خارج شد تلفن همراهش را با خودش بیرون برد تا اینکه چند ماه بعد در خرابه‌های اطراف پیدا شد.» او درباره آثار کبودی و خراشیدگی روی گردن و دستانش در زمان حادثه نیز گفت: «آن زخم و خراشیدگی‌ها مربوط به کار‌های بنایی بود که در خانه انجام می‌دادم. باور کنید من و همسرم هیچ وقت اختلافی نداشتیم و نمی‌دانم چرا همسایه‌ها گفته‌اند روز حادثه سر و صدای ما را شنیده‌اند.»

 

مرد میانسال ادامه داد: «من و همسرم دخترخاله و پسرخاله بودیم. بعد از فوت خاله‌ام پدرزنم که شوهر خاله‌ام می‌شد با زن جوانی ازدواج کرد و صاحب فرزند شد. ما از رفتار او ناراحت شدیم به همین خاطر با هم ارتباطی نداشتیم. حتی همسرم نیز از پدرش گله داشت که چرا با زن جوانی ازدواج کرده ‌است. حالا خانواده همسرم بعد از این حادثه از من شکایت کرده‌اند و دخترم را تحریک می‌کنند که به دروغ بگوید من و مادرش با هم اختلاف داشتیم و من آن‌ها را کتک می‌زدم. باور کنید قتلی مرتکب نشده‌ام و بی‌گناه دستگیر شدم.»

 

در پایان هئیت قضایی با توجه به شواهد موجود در پرونده وی را به قصاص محکوم کرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.