2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
مرد جوان قربانی جنایت فرقه انحرافی

مرد جوان قربانی جنایت فرقه انحرافی

این مرد و همسرش بعد از خروج از فرقه هدف گلوه قرار گرفتند اما زن جوان زنده ماند.

دوات آنلاین -مردی که از سرکرده‌های فرقه انحرافی بود و خواهر و شوهرخواهرش را به بهانه خروج از فرقه مورد هدف قرار داده و مرتکب قتل و اقدام به قتل شده بود، محکوم شد.

 

به نوشته روزنامه شرق عامل جنایت و همدست دیگرش که فراری هستند، غیابی به قصاص و 15 سال زندان محکوم شدند. براساس محتویات پرونده، خرداد سال 82 صدای شلیک چند گلوله در یکی از خیابان‌های شمال تهران شنیده شد.

 

در آن تیراندازی یک زوج جوان داخل خودروی‌شان مورد حمله سه مرد قرار گرفتند و به‌شدت زخمی شدند. پیکرهای نیمه‌جان زن و مرد جوان به بیمارستان منتقل شد، اما مرد جوان به ‌خاطر اصابت گلوله به سرش جان سپرد و زن جوان به نام رکسانا به‌ طرز معجزه‌آسایی زنده ماند.

 

عضویت در فرقه انحرافی

بررسی‌ها نشان می‌داد این زوج قبلا عضو یک فرقه انحرافی بودند که برادر رکسانا از سران آن فرقه است؛ اما آنها به‌تازگی از این فرقه جدا شده بودند که مورد حمله قرار گرفتند. درحالی‌که فرضیه جنایت از سوی سران فرقه انحرافی قوت گرفته بود، مشخص شد همان شب سران این فرقه از مرز ایران خارج شده و به آمریکا گریخته‌اند.

 

همچنین اعضای این فرقه انحرافی با جمع‌کردن پول از مردم اقدام به پول‌شویی می‌کردند. رکسانا پس از بهبودی نسبی و ترخیص از بیمارستان به مأموران پلیس گفت: برادرم یکی از سران فرقه انحرافی است. دفتر اصلی آنها در آمریکاست و آنها از آنجا اقدام به پول‌شویی می‌کنند. من و همسرم به عضویت این فرقه درآمدیم، اما پس از مدتی وقتی متوجه فساد در این فرقه شدیم از آن جدا شدیم. من شک ندارم برادرم و دوستان او دستور قتل ما را صادر کرده بودند.

 

تلاش برای ردیابی سایر اعضای این فرقه آغاز و یک متهم در این زمینه بازداشت شد. در بازجویی‌ها مشخص شد احسان ۲۰‌ساله اقدام به تیراندازی به رکسانا کرده است.

 

وقتی پلیس نتوانست ردی از سایر متهمان به دست بیاورد، با گذشت 18 سال از این ماجرا احسان به اتهام شروع به قتل در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای جلسه رکسانا در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من برای برادرم که دستور شلیک به من و همسرم را صادر کرده و دو دوست دیگر او که آن شب به همسرم شلیک کردند، اشد مجازات را می‌خواهم. من می‌دانم آنها حالا ساکن آمریکا هستند.

 

دختر این زن نیز به‌ خاطر قتل پدرش درخواست قصاص را مطرح کرد.

 

درخواست بخشش

سپس احسان روبه‌روی قضات ایستاد. او که حالا ۳۸ سال دارد، گفت: من آن‌ زمان کم‌سن بودم که به عضویت این فرقه درآمدم. من تحت تأثیر حرف‌های آن فرقه اغفال شده بودم و حالا خیلی پشیمان هستم. ما آن زمان دنبال معنویت بودیم که به عضویت فرقه درآمدیم. اعضای آن فرقه در ظاهر ذکر می‌گفتند ولی در باطن کارشان چیزی جز فساد و پول‌شویی نبود. او ادامه داد: چون رکسانا و همسرش از این فرقه خارج شده بودند، برادرش دستور قتل آنها را صادر کرد و من و دو نفر از دوستانم را اجیر کرد تا شبانه در ماشین به آنها حمله کنیم. قرار بود همان شب و بعد از قتل از مرز خارج شویم. من آن زمان کم‌سن بودم و توان مقابله در برابر دستورات سران فرقه را نداشتم. من آن شب مسئول بودم رکسانا را بکشم و دوستانم به شوهر او شلیک کنند. چون از طرف سران فرقه تحت فشار بودم به ‌سمت رکسانا شلیک کردم، اما عمدی نقطه حساس بدن او را نشانه نرفتم تا او زنده بماند.

 

او درحالی‌که سرش را پایین انداخته بود، از زن میان‌سال طلب بخشش کرد و گفت: من تحت فشار دست به این کار زدم و حالا خیلی پشیمانم. 18 سال است که همیشه به آن شب فکر می‌کنم و شرمنده هستم.

 

فریب خورده

زن میان‌سال بعد از شنیدن حرف‌های این متهم در دادگاه اعلام گذشت کرد و گفت: از احسان شکایتی ندارم، ولی برای سایر متهمان اشد مجازات را می‌خواهم، چون این جوان گول خورده است. من خودم هم اول گول خوردم و بعد از اینکه وارد فرقه شدم متوجه شدم، آنها باندی هستند که در آمریکا پول‌شویی می‌کنند و با قاچاق مواد مخدر مثل اختاپوس ریشه دوانده‌اند. من از این مسئله خیلی ناراحت بودم و با همسرم سر این موضوع خیلی صحبت کردیم و تصمیم گرفتیم از این فرقه جدا شویم. برادرم که می‌دانست ما از کارهای فاسد او خبر داریم، تصمیم گرفت من و شوهرم را بکشد. او پول‌ها را از ایران خارج می‌کرد و در لاس‌و‌گاس آمریکا خرج می‌کرد و با پول‌شویی ثروتش را بیشتر می‌کرد. سران فرقه همگی این کار را می‌کردند و از فریب‌خوردگان سوء‌استفاده می‌کردند.

 

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به گذشت شاکی خصوصی، احسان را به سه سال زندان محکوم کردند. قضات دادگاه برای دو عضو فراری این شبکه غیابی حکم صادر کردند. برادر رکسانا به اتهام معاونت در جنایت به 15 سال زندان و دوست او که دست به شلیک مرگ‌بار زده بود، به اتهام قتل عمدی به قصاص محکوم شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.