2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
عرق بیدمشک برای چی خوب است

عرق بیدمشک برای چی خوب است

عرق بیدمشک چه فوایدی دارد؟ آن را چگونه مصرف کنیم و ضررهای آن چیست؟

دوات آنلاین -عرق بیدمشک یکی از بهترین و خوش طعم ترین عرقیجات است که با آن می توانید شربت خنک درست کنید و از فواید آن نیز بهره مند شوید. بیدمشک خاصیت های زیادی دارد اما هرگز نباید فراموش کرد این گیاه نیز مانند تمام گیاهان دارویی بی عارضه نیست.

فایده های عرق بیدمشک چیست

با خاصیت های عرق بیدمشک آشنا شوید

عرق بیدمشک دارای خواص دارویی بسیاری است یکی از خواص این عرق پایین آوردن قند خون است، بنابراین افرادی که دارای قند خون بالا هستند، می‌توانند این نوشیدنی را بدون مواد شیرین‌کننده مصرف کنند تا در صورت بالا بودن قند خون به کاهش آن کمک کنند.

 

از دیگر خواص درمانی آن به دلیل داشتن ترکیبات ژرانیون سالیسین، تانن در تسکین اعصاب، ناراحتی‌های قلبی و رفع کننده درد و خستگی مؤثر است همچنین در درمان کم خونی نیز کاربرد دارد.

 

 عرق بیدمشک اشتها را نیز افزایش می‌دهد، بنابراین اگر بی‌اشتها هستید می‌توانید با مصرف عرق این گیاه معطر اشتهای خود را به دست آورید، علاوه بر آن خاصیت تب بر هم دارد و تب را کاهش می‌دهد.

 

 بیدمشک همچنین  محرک قوای جنسی است جوشانده برگ یا پوست درخت بیدﻤﺸک سبب دفع انگلها و کرمهای معده و روده می شود.

 

طب سنتی: خواص چای ماچا، ماسالا و کوهی

 

عرق بیدمشک به عنوان داروی مؤثر در تقویت قلب، آرام‌بخش و برطرف کننده درد و خستگی شهرت یافته است، به این منظور، نصف استکان عرق بیدمشک را با یک لیوان آب سرد مخلوط کنید و با کمی شکر یا عسل شیرین کرده و میل کنید.

 

مصرف بیدمشک در جوانی مانع فشار خون در دوران پیری می‌شود، قبل از هر غذا یک استکان به صورت شربت میل کنید.

نحوه مصرف عرق بیدمشک چگونه است

عرق بیدمشک را چطور مصرف کنیم

برای استفاده از خواص درمانی این عرق گیاهی قبل از هر غذا یک استکان از آن میل شود.

 

مواد اولیه

شکر یک پیمانه

آب دو پیمانه

عرق بیدمشک نصف پیمانه

 

طرز تهیه

آب را درون قابلمه‌ای ریخته، روی حرارت میگذاریم وقتی که آب به جوش آمد شکر را به آن اضافه کرده و میگذاریم تا دو دقیقه بجوشد، سپس آن را از روی حرارت بر میداریم تا سرد شود.

 

دانستنی: بابونه برای چی خوب است

 

بعد آب، شهد و عرق بیدمشک را به میزانی که دلخواه شماست مخلوط کرده، میتوانید در پایان کمی هم گلاب و زعفران به شربت اضافه کنید تا خوش عطرتر شود.

عرق بیدمشک چه ضررهایی دارد

عرق بیدمشک چه عوارضی دارد

عرق بید مشک قند خون را پایین می‌آورد؛ بنابراین افرادی که قند خون پایین دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند؛ کودکان زیر ۲ سال، زنان باردار و شیرده هم باید در استفاده از بیدمشک احتیاط کنند.

 

همچنین افراد با سن کمتر از ۱۶ سال که مبتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا یا آبله مرغان هستند و نیز اشخاصی که از زخم‌های دستگاه گوارشی، گاستریت و نفخ رنج می‌برند، باید از مصرف بید مشک و عرق آن خودداری کنند.

 

منابع: الف- باشگاه خبرنگاران- جماران - میزان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.