2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بوی بد یخچال را چطور از بین ببریم

بوی بد یخچال را چطور از بین ببریم

سه روش طبیعی و بسیار مفید برای از بین بردن بوی بد یخچال در این مطلب معرفی شده است.

دوات آنلاین -اگر دمای یخچال به هر دلیلی تغییر کند یا بوی بدی در یخچال پخش می‌شود یا غذاها یخ می‌زنند. البته برخی از غذاها از خود بوی بدی دارند و بهتر است خوراکی‌هایی مثل، سیر، پیاز، کلم و... را در ظرف‌های بدون در داخل یخچال قرار ندهید. قطعا هرچه یخچال تمیزتر باشد، کمتر بوی نامطبوع به خود می‌گیرد.

 

خراسان نوشت: اگر می‌خواهید یخچال شما دچار بوی بد نشود، کافی است هفته‌ای یک‌بار آن را تمیز کنید. این تمیز کردن می‌تواند مرتب کردن خوراکی‌ها باشد یا حتی شستن یخچال؛ البته منظور از شستن یخچال این نیست که آن را با آب و مواد شوینده بشویید، یخچال یک وسیله الکترونیکی است و اگر در معرض آب قرار بگیرد، خراب می‌شود. برای تمیز کردن داخل یخچال، می‌توانید پارچه‌ای را به مواد پاک کننده آغشته   و درون هر قفسه را تمیز کنید و سپس خوراکی‌ها را بچینید‌.

جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد یخچال موثر است

رفع بوی بد یخچال با جوش ‌شیرین

جوش ‌شیرین هم یک ماده جذب کننده بو مانند قهوه است اما قوی تر؛ این ماده تمام بوها را به خود جذب می‌کند و حتی در زندگی روزمره برای رفع بوی نامطبوع پا یا حتی بدن ازآن استفاده می‌کنند.

 

خانه داری: چاقوی آشپزخانه را چطور تیز کنیم

 

برای استفاده کردن از این روش اصلا لازم نیست که جوش شیرین را درون آب بریزید، کافی است که تمام مواد غذایی را خارج کنید و سپس دانه‌های جوش شیرین را درون یخچال پخش کنید تا آن‌ها کار خود را شروع کنند.

 

زمانی که جوش شیرین را درون یخچال پخش کردید، برای این که بوی بد یخچال زودتر از بین برود، در را باز بگذارید تا کاملا هوای یخچال عوض شود و جوش شیرین ها هم بوی بد را به خود جذب کنند.

 

ترفند: خانه را چگونه خوشبو کنیم

 

قهوه بوی بد یخچال را از بین می برد

یکی از روش‌های رفع بوی بد یخچال، استفاده از قهوه است. قهوه یک دانه بسیار معطر بوده که برای رفع بوی بد موثر است. شما می‌توانید دانه یا پودر قهوه را داخل یخچال بگذارید و پس از یک روز مشاهده کنید که تمام بوهای بد از بین رفته و حتی بوی دلپذیر قهوه درون یخچال شما پخش شده است.

بود بد یخچال را با چه موادی از بین ببریم

نوشابه برای گرفتن بوی یخچال

نوشابه دارای ترکیبات شیمیایی است که به دلیل گازهای موجود در آن هم سطوح را تمیز می‌کند و هم بوی بد را به خود جذب می‌کند. برای این که بوی نامطبوع یخچال‌تان با نوشابه از بین برود، کافی است آن را درون ظرفی بریزید و داخل یخچال قرار دهید. گازهای نوشابه تمام بوهای بد را به خود جذب و حتی از خراب شدن خوراکی‌ها هم جلوگیری می‌کنند. البته در هنگام استفاده از نوشابه مراقب باشید که از ظرف داخل یخچال نریزد، چون نوشابه حاوی قند است، باعث می‌شود یخچال شما کثیف شود و کمکی هم به رفع بوی بد یخچال نکند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.