2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
سریال تعبیر وارونه یک رویا؛ داستان، بازیگران، تعداد قسمت ها و ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

سریال تعبیر وارونه یک رویا؛ داستان، بازیگران، تعداد قسمت ها و ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

سریال تعبیر وارونه یک رویا درباره چیست؟ عاقبت شخصیت های آن چه می شود؟ این مجموعه چند قسمت دارند و چه ساعتی پخش یا تکرار می شود؟

دوات آنلاین -سریال تعبیر وارونه یک رویا به کارگردانی فریدون جیرانی از جمله مجموعه های پربیننده تلویزیون است که روی آنتن شبکه آی فیلم می رود.

عکسی از سریال تعبیر وارونه یک رویا

خلاصه داستان سریال تعبیر وارونه یک رویا

فریدون جیرانی درباره سریال تعبیر وارونه یک رویا نوشته بود: تعبیر وارونه یک رویا» یک تریلر جاسوسی است که فیلمنامه آن بر مبنای اطلاعات واقعی و ماجراهای اتفاق افتاده در ایران، بدون اغراق در شخصیت‌پردازی‌ها و فقط با اضافه کردن تعلیق داستانی و روابط خانوادگی قهرمانان قصه و حتی قهرمانان خارجی داستان نوشته شده است. در واقع در این سریال ملودرام و فضای جاسوسی با هم ادغام شده‌اند و در عین حال این مجموعه روایتگر یک ماجرای عاشقانه تلخ هم هست.

 

در این سریال یکی از ماموران امنیتی کشور از طرف منابع اطلاعاتی خود در خارج از کشور متوجه می‌شود قرار است تروریست‌ها یکی از دانشمندان مشهور هسته‌ای ایران را طی عملیاتی به قصد انتقال به باکو برای بهره‌برداری‌های جاسوسی و تبلیغاتی بربایند. اما بدلیل مجروح شدن این دانشمند، برنامه‌ی عملیات تغییر می‌کند و ...

 

مرتضی اصفهانی نویسنده فیلمنامه تعبیر وارونه یک رویا گفته است: هیچ‌کدام از رویدادها و حوادث بر اساس تخیل صرف نیست. وقتی بحث خرابکاری صنعتی مطرح می‌شود منظور این نیست که خرابکاری در مورد چهار تا پیچ و مهره صنعت هسته‌ای رخ داده باشد! بحث خرابکاری صنعتی یک نبرد هوش و مینیاتوری در حوزه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاست که هیچ‌گاه حریف را نمی‌بینی، ولی آثار مخربش را خواهی یافت. کشف خرابکاری‌های مینیاتوری در حوزه صنعت شبیه به همان کشف جاسوس است که از ساخت و ساز آن مهم‌تر است. وقتی تروری صورت می‌گیرد عموم شهروندان از آن مطلع می‌شوند، اما در خرابکاری صنعتی کسی متوجه جزئیات نمی‌شود. دیالوگی در سریال هست که دقت به آن، ابعاد پیچیده خرابکاری صنعتی را به صورتی ساده بیان می‌کند و از آن به‌عنوان «شلیک به صنعت» یاد می‌کند. برازنده (مهندس ضدخرابکاری صنعتی) اشاره می‌کند وقتی هواپیما‌ربایی می‌شود همه می‌فهمند، ولی وقتی قطعات هواپیما را دستکاری می‌کنند و به سقوط هواپیما منجر می‌شود جنایتی بزرگ رخ می‌دهد، ولی کمتر کسی متوجه پیچیدگی آن می‌شود.

 

نگاهی به شخصیت مهندس برازنده

وی درباره شخصیت مهندس برازنده در این سریال توضیح داد: یکی از قهرمانان ما مهندس برازنده است که قرار است ترور شود. روندی که طی می‌شود تا برازنده شناسایی شود و طراحی بعدی برای پنهان‌سازی اوست. مجموعه‌ای تلاش می‌کنند تا امثال برازنده به امور علمی بپردازد، ولی در داستان ما برازنده جنبه قهرمان اصلی به خود نمی‌گیرد. مهندسان جوانی که بدون هیچ ادعایی در لابراتورهای مختلف به‌عنوان کاشف این خرابکاری‌ها هستند الگویی برای خلق این شخصیت شدند. در زمان نگارش سیناپس به اتفاق آقای جیرانی به سازمان انرژی اتمی رفتیم و از یکی از این آزمایشگاه‌ها دیدار و با تعدادی از مهندسان گفت‌وگو کردیم. ما در سریال تعبیر وارونه یک رویا از «هوش با کاربرد صنعتی» و «هوش با کاربرد اطلاعاتی» استفاده کردیم. هوشی که در کشف چرایی ترور روانبخش برمی‌آید و بعد به نتیجه می‌رسد و بعد ادامه می‌یابد تا اهداف او را دنبال کند و بعد به برازنده می‌رسد و سپس متوجه می‌شویم که دشمن مترصد حذف هوش صنعتی ما در مقوله ضدخرابکاری است.

 

مرگ سیاوش در سریال تعبیر وارونه یک رویا

اصفهانی درباره شخصیت سیاوش در سریال تعبیر وارونه یک رویا توضیح داد: فارغ از همه ارزش‌هایی که گاهی متاسفانه رنگ شعار می‌گیرد عرض می‌کنم زمانی که صدام حسین به ایران حمله کرد همه مردم بسیجی شدند. حالا چه اشکالی دارد که در نبرد هوش با دشمن، همه اطلاعاتی شوند. سیاوش مشرقی یک دانشجو و بازیگر تئاتر است که برای حفظ منافع ملی که در برازنده تجلی یافته از سر سفره عقد به میدان نبرد وارد می‌شود و از تخصص و شباهت‌اش استفاده می‌کند تا از جان یک سرمایه ملی حفاظت کند و عالمانه خطاب به برازنده می‌گوید «امثال من زیادند، ولی مثل تو کم است.» مشرقی لیاقت پیدا می‌کند تا در پروسه نفوذ به تکامل رسیده و زیر شکنجه‌های تیم بازجویی اسرائیل وانمود می‌کند که خود ِ برازنده است، از منظر من، قهرمان اصلی داستان سیاوش مشرقی است

 

او درباره مرگ سیاوش نیز گفت: این بهترین فرجام برای سیاوش است. حق آدم‌های خوب، بی‌ریا و بی‌تکلف است که شهید شوند. این سنت الهی است. نمونه‌های بارز این سنت را در جریان هشت سال دفاع مقدس به عینه دیده‌ایم. من نگران هاشم جاویدهای زنده مملکت خودم هستم که در دام دشمن می‌افتند و بعضا خود و کشورشان را برای گرفتن یک ویزای اقامت می‌فروشند.

 

ماجراهای عشقی به کجا می انجامد

نویسنده فیلمنامه تعبیر وارونه یک رویا گفت: هیچ‌کدام از این عشاق، فرجام خوبی ندارند. روانبخش فریب کاری است که تنها وانمود می‌کند عاشق است. ژاله موید یک عاشق خودخواه است و زندگی خود و ناهید را براساس همین خودخواهی از بین می‌برد. هاشم جاوید یک عاشق ساده و زودباور است. رویا یک دختر فراری و عاشق رویاهایش است. سیاوش و عطیه هم دارای یک عشق اصیل هستند که آخر و عاقبت هرکدام بستگی به نیت و عملکردشان دارد.

عکسی از سریال تعبیر وارونه یک رویا

سریال تعبیر وارونه یک رویا چند قسمت است

این سریال 27 قسمت ۴۵ دقیقه‌ای است و اولین بار در سال 1394 از شبکه یک پخش شد.

عکسی از سریال تعبیر وارونه یک رویا

بازیگران سریال تعبیر وارونه یک رویا

در این سریال امیر جعفری، داریوش ارجمند، قاسم زارع، نگار عابدی، فرزین صابونی، الهام کردا، کارینه جان دوغازیان، آرمن سانتروسیان، سورن آرستیمان، آناهیت گیراگوسیان، نیما نادری، آزاده سدیری، پانیذ برزعلی، کریم امینی، سید علی صالحی، ابراهیم عزیزی، پانته‌آ بهرام و فرهاد قائمیان نقش های اصلی را برعهده دارند.

 

همچنین ثریا قاسمی در نقش عمه، سیامک اطلسی در نقش پدر هاشم جاوید، شیوا خسرومهر در نقش میترا ساکت، صالح میرزاآقایی در نقش حقانی، رابعه مدنی در نقش دانه سیاوش مشرقی، سونا ماتوسیان در نقش نینا کروشنکو، تیگران خزمالیان در نقش نوفام و گوژ تاده ورچیان در نقش دانیال در این مجموعه بازی کرده اند.

عکسی از سریال تعبیر وارونه یک رویا

ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

تعبیر وارونه یک رویا هر روز ساعت 4 بعد از ظهر از شبکه آی فیلم پخش می شود. تکرار این سریال نیز در ساعت های 12 شب و 8 صبح خواهد بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.