2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بامیه پیچی ترکیه ‌‌ای؛ طرز تهیه کامل

بامیه پیچی ترکیه ‌‌ای؛ طرز تهیه کامل

تمام فوت و فن ها و روش تهیه بامیه پیچی ترکیه ای را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -کمتر کسی است که‌ ماه رمضان را بدون عطر و مزه زولبیا و بامیه تجربه کرده باشد. علاوه بر ما ایرانیان، این شیرینی خوشمزه در کشورهای دیگر ازجمله ترکیه هم تهیه می‌شود. بامیه پیچی ترکیه ‌‌ای، عطر و طعمی مثل بامیه معمولی دارد. فقط یک تفاوت کوچک در روش پخت آن به چشم می‌خورد و شکل متفاوتی نیز دارد. این شیرینی به‌خاطر ظاهر زیبا و طعم شیرینی که دارد، گزینه مناسبی برای مراسم و سفره‌های افطار ‌ماه رمضان است؛ پس دست به‌کار شوید.

 

مواد لازم برای بامیه پیچی ترکیه ‌‌ای

آرد سمولینا: یک پیمانه 3 می‌توانید آرد ذرت را جایگزین کنید.

آرد سه‌ صفر: نصف پیمانه

بکینگ‌ پودر: یک قاشق چای‌خوری سرپر

شکر: یک قاشق غذاخوری

روغن مایع: یک چهارم پیمانه

آب و شیر (هرکدام):  نصف پیمانه

زعفران دم‌کرده: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه باقلوای پیچی ترکیه ای را یاد بگیرید

دستور پخت بامیه پیچی ترکیه ‌‌ای

ابتدا آرد سمولینا و آرد سه‌صفر و بکینگ‌پودر را با هم مخلوط و یک‌بار الک کنید.

 

سپس شکر و روغن و زعفران دم‌کرده و آب را اضافه کنید. دقت کنید که آب را کم‌کم اضافه کرده و در نهایت مواد باید لطیف و کمی چسبناک باشند؛ به‌طوری که به راحتی از قیف خارج شوند.

 

طرز تهیه: چطور خودمان در خانه باقلوای ترکی درست کنیم

 

پس از آماده‌شدن خمیر، روی آن را با نایلون پوشانده و اجازه دهید نیم‌ساعت استراحت کند. بعد از گذشت نیم ساعت داخل ماهیتابه روغن ریخته و اجازه بدهید گرم شود. سپس قیف را ماسوره بیندازید.

 

دقت کنید که از ماسوره بزرگ استفاده نکنید. سایز متوسط و کوچک مناسب است و انتخاب مدل به‌عهده خودتان است. حالا مواد آماده‌شده را درون قیف بریزید و داخل روغنی که از قبل گرم کرده‌‌اید به‌صورت دورانی و چرخشی (مانند تصویر) ماسوره بزنید. به این نکته دقت کنید که بامیه‌ها را زیادی سرخ نکنید چون باعث می‌شود سفت و خشک شوند.

 

در حدی که دیدید طلایی و خوش‌رنگ شده است از روغن بیرون بیاورید. حالا بامیه‌های آماده‌شده را روی توری قرار دهید تا روغن آن گرفته شود و در نهایت برای ۱۰ دقیقه داخل شربت قرار دهید تا شیرینی را به‌خود جذب کند.

 

منبع: همشهری

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.