2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
دلیل خیانت مردان؛ زیبایی و ظاهر چقدر مهم است

دلیل خیانت مردان؛ زیبایی و ظاهر چقدر مهم است

آیا ظاهر و تیپ همسر می تواند دلیلی برای خیانت مردان باشد؟ نظر یک روان شناس را بخوانید.

دوات آنلاین -یکی از دلایلی که گاه برای خیانت مردان عنوان می شود مسائل ظاهری و زیبایی است اما آیا این موضوع واقعا می تواند انگیزه ای برای خیانت به همسر باشد؟ نرگس عزیزی، کارشناس ‌ارشد مشاوره در یادداشتی در روزنامه خراسان به این موضوع پرداخته است:

 

زیبایی ظاهر زن ‌و‌ مرد ندارد

رعایت نکردن بهداشت شخصی یا بی‌توجهی به زیبایی ظاهری، چه از سمت زن باشد و چه از سوی مرد، می‌تواند روی رضایت همسران از زندگی مشترک‌شان تاثیر منفی بگذارد و در کنار عوامل دیگر بروز خیانت را تسهیل کند. البته در بحث خیانت ما با یک عامل به عنوان دلیل خیانت طرف نیستیم، بلکه مجموعه عواملی دست در دست هم نقش‌آفرینی می‌کنند. اما نرسیدن به ظاهر به چه صورت ممکن است نقش‌آفرینی کند؟

ظاهر زنان در خیانت مردان چه تاثیری دارد

حساسیت برخی افراد بیشتر است

همه افراد حساسیت یکسانی در قبال موضوع زیبایی ظاهر همسر خود ندارند. به عنوان مثال فردی که بویایی قوی دارد، روی موضوع بهداشت شخصی همسر هم حساسیت بالاتری دارند؛ خیلی ها هم به دلایل دیگری روی آراستگی همسر خود حساسیت دارند و در مواردی زیبایی و آرایش اغراق شده را هم می پسندند. 

 

ابزاری برای نمایش توجه‌ و‌ علاقه به همسر

رسیدگی به ظاهر ابزاری کارآمد در نشان دادن توجه به همسر و خواسته‌های اوست. به عنوان مثال مردی که می‌داند همسرش روی خوش‌بویی دهان حساس است و بهداشت دهان را جدی می‌گیرد، با این کار دارد توجه خود را به همسر نشان می‌دهد یا زنی که  به  پوشیدن لباس تمیز و برازنده توجه دارد چون می‌داند همسرش علاقه مند به این مسئله است، او هم دارد توجه و علاقه خود را به نمایش می‌گذارد.

 

مطالعات نشان می‌دهد از دید غالب افراد دریافت نکردن توجه مناسب از سوی همسر، می‌تواند احتمال خیانت را افزایش دهد.

خیانت مردان تا چه حد به زیبایی و ظاهر زن ربط دارد

خطرات ترویج این رابطه خطی

متاسفانه در بسیاری از فرهنگ‌ها دیدگاه نادرستی وجود دارد که اگر خواسته‌های مردی در ازدواج به ویژه در حوزه رضایت جنسی برآورده نشود، او اجازه دارد خارج از رابطه دونفره فعلی خود، دنبال خواسته‌هایش باشد.

 

روان شناسی: چه کار کنیم همسرمان به ما توجه کند

 

این طرز فکر متاسفانه یکی از عوامل تسهیل‌کننده خیانت آقایان است، ترویج دیدگاه خطی که می‌گوید نرسیدن زن به ظاهر خود، مساوی با خیانت مردان است و به عوامل دیگر توجه ندارد بر این اساس، خود مشوق خیانت بعضی از مردان است.

 

چطور همسرمان را تشویق به زیبایی کنیم؟

هرچند نرسیدن آقایان به ظاهر خود و به ویژه رعایت نکردن بهداشت از شکایاتی است که زیاد هم شنیده می‌شود، اما با توجه به تاکیدی که بر موضوع نرسیدن به ظاهر از سوی زنان و ارتباط این مسئله با خیانت وجود دارد، در این بخش بر موضوع ظاهر و رفتار خانم‌ها تاکید می‌کنیم.

 

نکات ریز همسرداری: رازهایی که زنان خانه دار حتما باید بدانید

 

اگر از خانم‌هایی که به ظاهر خود رسیدگی چندانی نمی‌کنند، از اهمیت این موضوع سوال کنید، غالب آن‌ها بر اهمیت آن واقفند اما زمان عمل که می‌رسد، بسیاری تلاشی نمی‌کنند. شاید اگر دلایل این موضوع را بدانیم، بهتر بتوانیم راهی برای تغییر در این شرایط پیدا کنیم.

 

کمبود وقت

فرهنگ انتظار دارد که زن ابتدا به امور فرزندان و خانه بپردازد و در نهایت اگر فرصتی بود، آن وقت به فکر آرایش و زیبایی خود بیفتد. پس اگر می‌خواهید همسرتان رسیدگی بیشتری به خودش داشته باشد، بار روی شانه‌هایش را سبک کنید.

 

راهنمایی: کارهایی که مردان را خوشحال می‌کند

 

بی‌ توجهی همسر

برخی موارد واکنش نشان ندادن به تلاش زنان برای آراستگی باعث می‌شود تا آن‌ها انگیزه کمتری برای تکرار این رفتار داشته باشند. هر چه به شکلی دلپذیرتر از زیبایی همسرتان و ظاهر او تعریف کنید، احتمال این که باز هم به خودش رسیدگی کند، افزایش می‌یابد.

 

ناآشنایی

نبود برخی به اصطلاح عشوه‌گری‌ها موضوعی است که برخی آقایان روی آن دست می‌گذارند. منصفانه نگاه کنیم زنی که از سنین پایین دعوت به آهسته خندیدن و بی‌صدا بودن در تمام محیط‌ها و از جمله در حریم خانه شده، فرصت یادگیری چنین رفتارهایی را نداشته است. البته که این حرف به معنای دعوت از دختران جوان برای انجام این رفتارها در هر محیطی نیست اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه به ماجرا نگاه کنیم، ابتدا باید چیزی را آموخت و تمرین کرد تا بعد بتوان آن را بروز داد. پس به ویژه اگر تازه ازدواج کرده‌اید، به همسرتان فرصت دهید.

 

سخن پایانی با زنان

توجه به ظاهر و داشتن رفتاری دلپذیر را می‌توان یکی از ساده‌ترین انتخاب‌ها برای تقویت رابطه همسران دانست. اهمیت این موضوع را جدی بگیرید اما در عین حال بی دلیل دچار وسواس و انجام هزینه‌های سنگین برای این موضوع نشوید. اگر هم به هر دلیلی نگران خیانت همسرتان هستید، توجه داشته باشید که صرف تغییر در ظاهر شما عامل تعیین‌کننده در چنین مواردی نیست و بهتر است برای حل این مسئله از متخصص کمک بگیرید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.