2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی محسن قصابیان بازیگر نقش شهید ستاری در فیلم منصور

بیوگرافی محسن قصابیان بازیگر نقش شهید ستاری در فیلم منصور

قصابیان علاوه بر بازیگری در نویسندگی و کارگردانی نیز بسیار توانا است. با بازیگر نقش شهید ستاری در فیلم منصور بیشتر آشنا شوید.

دوات آنلاین -محسن قصابیان که در فیلم منصور نقش شهید ستاری را بازی کرده تاکنون در نمایش های زیادی به ایفای نقش پرداخته و علاوه بر آن کارگردان بسیار توانایی است. بیوگرافی او را بخوانید:

محسن قصابیان بازیگر نقش شهید ستاری در فیلم منصور

آشنایی با محسن قصابیان

محسن قصابیان روز اول مرداد سال ۱۳۴۸ در قوچان واقع در استان خراسان رضوی به دنیا آمد. او به شهرآرانیوز گفته است: هفت، هشت ساله بودم که سیل به این شهر آسیب رساند و ما به مشهد آمدیم. تا زمان دریافت دیپلم در مشهد زندگی کردم و سپس برای تحصیل به تهران آمدم تا فعالیت هنری خود را، به طور جدی، شروع کنم.

 

او درباره علاقه اش به هنر گفته است: زمانی که من در مشهد بودم، به شکل حرفه‌ای تئاتر کار نمی‌کردم. البته علاقه زیادی به تئاتر داشتم، اما خیلی از خانواده‌ها در آن مقطع، یعنی دهه شصت، از فرزندان خود انتظار داشتند که در رشته‌های پزشکی و مهندسی تحصیل کنند. تئاتر در آن زمان برای من شناخته شده نبود. حتی جزوه هم در اختیار نداشتیم. به خاطر دارم که روز‌های متمادی را در کتابخانه حرم حضرت امام رضا (ع) جست‌وجو می‌کردیم تا یکی دو کتاب مرتبط به دست بیاوریم. به سختی نمایشنامه‌ها را پیدا می‌کردیم.

 

خوب به یاد دارم که وقتی، به طور اتفاقی، یک جزوه مرتبط با هنر را در مغازه‌ای حوالی سه‌راه راهنمایی پیدا کردم، از خوشحالی داشتم بال درمی‌آوردم؛ چون فهمیده بودم چه منبعی را باید برای دانشگاه امتحان بدهم. خود آن جزوه هم یک کپی ساده بود که یک نفر آن را از تهران آورده بود. دیگر منابع هم به همین شکل بودند. البته من در دبیرستان تئاتر کار می‌کردم که بخشی از آن به خاطر مدرسه خوبم بود.

 

قصابیان در دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر در رشته نمایش با گرایش بازیگری درس خواند و در سال ۱۳۷۲ لیسنان خود را دریافت کرد اما ترجیح داد به تحصیل ادامه بدهد. او برای کارشناسی ارشد رشته کارگردانی را انتخاب کرد و در دانشگاه تربیت مدرس به ادامه تحصیل پرداخت.

محسن قصابیان بازیگر نقش شهید ستاری در فیلم منصور

فیلم ها و سریال های محسن قصابیان

قصابیان درباره کارنامه هنری اش به همشهری گفته است: زندگی من تئاتر است و سال‌ها است که تئاتر کار کرده و هنوز هم کار می‌کنم. سریال و فیلم‌هایی را برای تلویزیون کار کرده‌ام، البته واقعیت این است که از سال ۸۰ بازی در پروژه‌های مختلف را کم کردم چرا که سعی کردم در هر کاری حضور نداشته باشم و بیشتر به سمت کارهایی بروم که آن را دوست دارم.

 

در ادامه با آثار تصویری او به عنوان بازیگر آشنا شوید؛ البته قصابیان سابقه تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی فیلم های مختلف از جمله فیلم سینمایی نیوکاسل در کارنامه اش دارد.

 

فیلم سینمایی «تونل»

سریال تلویزیونی «آخرین بازمانده»

سریال تلویزیونی «ثقةالاسلام»

فیلم سینمایی «رنگ زیتون کال»

سریال تلویزیونی «ماه ریز»

سریال تلویزیونی «تفنگ سر پر»

سینمایی «افسون گل سرخ»

فیلم تلویزیونی «هامین»

سریال تلویزیونی «بچه‌های گروهان بلال»

محسن قصابیان بازیگر نقش شهید ستاری در فیلم منصور

بازی در نقش شهید ستاری در فیلم منصور

قصابیان درباره بازی در فیم منصور و ایفای نقش شهید ستاری گفته است: من کم بازیگری می‌کنم و استحضار دارید که در تمام این سال‌های اخیر به ندرت جلوی دوربین رفته‌ام. بیشتر مسیر خودم را دنبال می‌کنم. سال گذشته، زمانی که آقای مرادی (مسئول انتخاب و هدایت بازیگران در پروژه «منصور») فیلم‌نامه را برایم فرستاد، آن را مطالعه کردم و به نظرم متن متفاوتی رسید؛ فیلم‌نامه‌ای که شعار ندارد و سادگی و صداقت ویژگی مهم آن است. صادقانه بگویم، وسوسه شدم و بعد از آن، وقتی که با کارگردان صحبت کردم، به نگاه او علاقه‌مند شدم. تهیه‌کننده کار هم از دوستان قدیمی من بود و مجموع این عوامل باعث شد به پروژه اضافه شوم.

محسن قصابیان بازیگر نقش شهید ستاری در فیلم منصور

او همچنین به همشهری گفته است: به نظرم نیاز هر جامعه‌ای است که به قهرمانان ملی خود توجه کند، سینما به عنوان یک رسانه ابزاری به شدت قدرتمند است که مخاطبان بسیاری را در آن واحد هدف قرار می‌دهد و باید از این امر استفاده کرد.

 

آنچه که از گذشته به ما ارث رسیده است در مجموع برای ما ارزنده است ما باید قدر قهرمانان ملی خود را بدانیم و آنها را در مدیوم‌های سینمایی نشان دهیم. بخش زیادی از این ماجرا شخصیت‌های ملی و آدم‌های تاثیرگذار هستند، کشورهای دیگر معمولاً فیلم‌هایی با موضوع قهرمانان ملی خود می‌سازند، ما هم باید چنین کاری را انجام داده و از این شخصیت‌ها غافل نشویم نه به قیمت اینکه برای تاریخ معاصر، تاریخ باستانی را کنار بگذاریم و نه به قیمت تاریخ باستانی، تاریخ معاصر خود را فراموش کنیم.

 

توجه به هردوی این تاریخ‌ها برای نسل امروز ما نیاز است. در دهه ۶۰ یک جنگی رخ داده است و یک عده آدم حماسه آفریده‌اند، نباید این افراد را فراموش کرد، چرا نباید جوانان امروز ما تیمسار ستاری را بیشتر بشناسند و از آن چیزی جز یک بزرگراه ندانند؟ بسیاری از خیابان‌های ما اسم‌هایی دارند که همه آنها افراد متفاوتی هستند، چرا مخاطب نباید این افراد را بشناسند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.