2021/01/20
۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن
چی بخوریم چاق شویم

چی بخوریم چاق شویم

مواد غذایی که در این مطلب معرفی شده اند به شما برای افزایش وزن و چاقی کمک زیادی می کنند.

دوات آنلاین -همان طور که چاقی اصلا مطلوب نیست و هم از نظر سلامتی و هم از نظر ظاهری مشکلاتی را به وجود می آورد لاغری مفرط هم همان عوارض و تبعات را به دنبال دارد. به همین دلیل بعضی ها به دنبال این هستند که کمی وزن خودشان را بالا ببرند و چاق شوند اما موضوع این است که نمی دانند چی بخورند و چه مواد غذایی مصرف کنند.

 

خبرآنلاین به نقل از تایمز هند نوشت: کسی که شاخص BMI زیر ۱۸.۵ داشته باشید آدم لاغر حساب می‌شود و این یعنی بدنش برای سلامتی به چاق شدن نیاز دارد.  این اضافه کردن وزن، تنها با تغذیه برخی از مواد غذایی سالم ممکن است. در اینجا با برخی از این خوراکی های چاق کننده آشنا شوید:

برنج شما را چاق می کند

برنج شما را چاق می کند

برنج غذایی با کربوهیدرات بالا و پرکالری است که می‌تواند به سریع‌تر چاق شدنتان کمک کند. در یک لیوان برنج ۲۰۰ کالری و ۴۴ گرم کربوهیدرات و اندکی چربی وجود دارد. خبر خوب این که پختن آن هم به سادگی صورت می‌گیرد.

آجیل از مواد غذایی است که به چاق شدن کمک می کند

برای چاق شدن آجیل بخورید

آجیل‌ها منبع سال چربی هستند که می‌تواند به اضافه شدن وزن عضله شما کمک کنند. این‌ها بهترین مواد غذایی برای سیر شدن در وسط روز هستند. همه آجیل‌ها مفید هستند و حتی می‌تواند از انواع آن کنار هم استفاده کنید.

 

تاثیر مصرف گوشت و مرغ

افزایش میزان پروتئین بدنتان برای افزایش وزن شما لزومت دارد. پروتئین برای ساخت عضله مهم است و گوشت و مرغ بهترین منبع برای این ماده غذایی هستند. در آن‌ها چربی مفید هم وجود دارد که برای سلامتتان خوب است.

 

ماهی چرب به چاقی کمک می کند

ماهی‌های چرب مثل سالمون از بهترین محصولات غذایی برای چاق شدن هستند. سالمون شامل ۲۴۰ کالری و انواع مواد غذایی مثل امگا-۳ و پروتئین است.

شیر به شما کمک می کند چاق شوید

شیر بنوشید

آخرین ماده غذایی فهرست شیر است، شیر سال‌هاست که برای افزایش ماده غذایی مفید حساب می‌شود. این ماده غذایی پر از کلسیوم، پروتئین، کربوهیدرات و چربی است. شیر باید در رژیم غذایی افزایش وزن وجود داشته باشد.

 

سبزیجات نشاسته ‌ای برای شما مفید است

استفاده از سبزیجات نشانه‌ای  یک راه آسان برای اضافه کردن کربوهیدرات و کالری به رژیم غذاییتان است. این مواد هم به افزودن وزن شما و هم افزایش میزان انبار گلیکوژن عضلاتتان کمک می‌کند. ذرت و سیب‌زمینی بهترین مواد غذایی برای اینکار هستند

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.