2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی علیرضا مهران بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه

بیوگرافی علیرضا مهران بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه

با زندگینامه علیرضا مهران که نقش افلاطون را در سریال مدینه به زیبایی بازی کرده است، آشنا شوید.

دوات آنلاین -علیرضا مهران که در سریال مدینه نقش افلاطون را بازی کرده، بازیگر توانا و کاربلدی است که کارهای زیادی را از او دیده این. بیوگرافی این هنرمند را بخوانید:

 

به نوشته آی فیلم علیرضا مهران سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد و با وجود علاقه به هنر در دانشگاه در رشته نقشه کشی ساختمان درس خواند. او از جمله بازیگرانی است که کارش را از تئاتر آغاز کرد و غیر از بازیگری، دستیاری کارگردان و طراحی صحنه نیز انجام داده است.

علیرضا مهران بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه

شروع بازیگری علیرضا مهران

مهران از سال 1379 یعنی زمانی که 20 ساله بود در کانون بازیگری استاد حمید سمندریان کار خودش را آغاز کرد و ابتدا با نمایش معروف اتوبوسی به نام هوس  روی صحنه رفت. او دو سال بعد جلوی دوربین رفت. این بار در نمایشی به نام به سوی دمشق که سمندریان کارگردان آن بود، فقط در پلان بازی کرد اما می گوید همان یک پلان باعث افتخارش است.

 

بازی در فیلم آمین خواهیم گفت  در سال 1389 به کارگردانی سامان سالور اولین تجربه جدی بازیگری علیرضا مهران مقابل دوربین است. این فیلم داستان زندگی مردی به نام حسن است که مسئول وسیله ای می شود که می تواند مسافران و کالاها را از روی رودخانه عبور دهد. او با این اتفاق قدرت پیدا می کند و انتقال افراد مختلفی که قصد عبور از رودخانه را دارند در زندگی معمولی و تکراری حسن باعث بروز مسائلی می شود.

علیرضا مهران بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه

اولین سریال علیرضا مهران

فصل دوم سریال کارآگاه علوی اولین سریالی است که علیرضا مهران در آن بازی کرده و به سال 1387 بر می گردد. او در سال 1389 در سریال زیر هشت به کارگردانی سیروس مقدم بیشتر شناخته شد.

علیرضا مهران بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه

بازی در نقش افلاطون در سریال مدینه

مهران در سال 1393 در سریال مدینه در نقش افلاطون که یک نقش منفی است بازی کرد. او درباره این نقش گفته: «افلاطون» شخصیتی است که احساس می کند همه چیز دارد و وارد هر کاری شود موفق می شود ولی وقتی در انتهای قصه در تنهایی و بحران قرار می گیرد یک کلمه می گوید که همان یک کلمه نشان می دهد که او هیچ چیز ندارد و تنهای تنهاست. البته تلنگری هم به او زده می شود و ما در پایان می بینیم که افلاطونی که این قدر شخصیت سیاهی دارد روزنه امیدی دارد تا به مسیر درست زندگی باز گردد. شخصیت افلاطون نمادی از ربا خواران است، نمی توان گفت که همه رباخواران چهره ای ناخوشایند مانند افلاطون دارند اما در واقع چهره افلاطون نمادی از خلق و خو و نگرش این افراد است.

 

فیلم های سینمایی علیرضا مهران

مهران تا کنون در فیلم های زیر بازی کرده است:

فیلم لب خط(1399)

فیلم گواهی امضاء(1398)

فیلم 52 هرتز(1398)

فیلم سه کام حبس(1398)

فیلم تروما(1398)

فیلم مردن در آب مطهر(1398)

فیلم پالتو شتری(1397)

فیلم نیلم(1397)

فیلم حمال طلا(1397)

فیلم من بازیگر نیستم(1397)

فیلم ژن خوک(1397)

فیلم کروکودیل(1396)

فیلم انزوا(1395)

فیلم فرار از اردو(1393)

فیلم بازجویی در کافه تهران(1389)

فیلم بچه خور

علیرضا مهران بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه

سریال های علیرضا مهران

سریال هایی که مهران تاکنون بازی کرده شامل موارد زیر می شود:

سریال بانوی سردار

سریال آخرین غزل

سریال بچه های نسبتا بد

سریال زیر هشت

سریال دیوار

سریال معمای شاه

سریال مدینه

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.