2021/01/18
۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ دي
ناگت سبزیجات؛ طرز تهیه یک غذای رژیمی خوشمزه

ناگت سبزیجات؛ طرز تهیه یک غذای رژیمی خوشمزه

برای این که ناگت سبزیجات شما خوشمزه تر از همیشه شود از دستور پخت این مطلب کمک بگیرید.

دوات آنلاین -ناگت سبزیجات، یک غذای رژیمی خوشمزه و سرشار از ویتامین است. طرز تهیه آن را در ادامه به نقل از خراسان بخوانید:

 

مواد لازم برای ناگت سبزیجات

هویج -  2 تا 3 عدد

سیب‌زمینی کوچک -  2 عدد

چغندر -  یک عدد

کلم بروکلی -  یک دسته

فلفل سبز -  یک عدد

روغن زیتون -  یک قاشق غذاخوری

نمک -  یک ونیم  قاشق چای‌خوری

فلفل -  یک ونیم  قاشق چای‌خوری

پودر نان -  2 پیمانه

تخم مرغ بزرگ -  3 عدد

روغن سرخ‌کردنی – به میزان لازم 

ناگت سبزیجات را چه طور درست کنیم

دستور پخت ناگت سبزیجات

۱-همه سبزیجات را (به جز فلفل) به صورت تکه‌های درشت خرد کنید. برای ناگت مرغ معمولاً از مقداری آرد و تخم مرغ برای چسبندگی بیشتر استفاده می‌شود اما در ناگت سبزیجات سیب‌زمینی همان کار را برای ما می‌کند.

 

۲-سبزیجات خرد شده را با مقداری نمک آب‌پز کنید، در حدی که چنگال به راحتی در آن‌ها فرو رود.

 

۳-همه سبزیجات را با هم داخل آب جوش نریزید.

 

بیشتر بخوانید: غذای خوشمزه بدون گوشت و مرغ چی بپزیم

 

۴- بروکلی در عرض ۲–۳ دقیقه آماده می‌شود. ولی بقیه مواد حدود ۱۰ دقیقه باید در آب در حال جوش بماند تا پخته شود.

 

۵-آسان‌ترین راه این است که سبزیجات را داخل غذاساز بریزید تا کاملاً ریز و با هم مخلوط شود. ولی اگر غذاساز در دسترس ندارید می‌توانید سبزیجات را رنده یا این که از پوره ساز استفاده کنید.

 

۶- فلفل سبز را خیلی ریز خرد و همراه با نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

۷-در این مرحله مخلوط سبزیجات چسبناک است ولی راحت خرد می‌شود. پس بهتر است آن را در یک سینی فر بریزید و سطح آن را صاف و یکدست کنید.

 

۸-سینی را ۱۵–۲۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا مخلوط خنک و سفت شود اما نباید یخ بزند.

 

۹- وقتی مخلوط سفت شد می‌توانید خیلی راحت با استفاده از یک کاتر آن را به شکل دایره قالب بزنید.

 

بیشتر بخوانید: غذا با اسفناج و قارچ چی درست کنیم

 

۱۰-ناگت‌ها را یکی یکی در تخم‌مرغ هم بزنید و سپس در پودر نان فرو ببرید. در صورتی که می‌خواهید ناگت‌ها را برای بعد فریز کنید آن‌ها را مجدد روی سینی بچینید و در فریزر بگذارید تا کاملاً یخ بزند.

 

 ۱۱-سپس ناگت‌های یخ زده را در کیسه بگذارید. می‌توانید آن را تا چند ماه داخل فریزر نگه دارید.

 

۱۲-ناگت‌ها را ۳ –۴ دقیقه در روغن داغ سرخ کنید تا آماده سرو شود.

 

 ۱۳-همچنین می‌توانید آن ها را در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵–۲۰ دقیقه بپزید.

 

شب اول هجده سالگی
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.