2021/01/26
۱۳۹۹ سه شنبه ۷ بهمن
دلایل چاقی شکم چیست

دلایل چاقی شکم چیست

اگر می خواهید بدانید چرا شکم تان بزرگ شو چاق می شود حتما دلایلی را که در این مطلب آمده است بررسی کنید.

دوات آنلاین -خیلی از ما با مشکل چاقی شکم مواجه هستیم. در حالی که سایر اندام بدن ما متعادل است شکم بزرگ می شود. این اتفاق نه تنها به ظاهر ما ضربه می زند بلکه برای سلامتی ما نیز خطرناک است چون چربی های شکم خطرناک ترین نوع چربی هستند که باعث بیماری های مختلفی از مشکلات قلبی گرفته تا دیبابت و ... می شوند اما دلیل چاقی شکم چیست؟

 

تاثیر خواب در چاقی شکم

تابناک نوشت: به گفته محققان افرادی که طی شبانه روز حدود پنج ساعت و یا کمتر از آن استراحت داشته باشند احتمال افزایش چربی شکم در این افراد دو و نیم برابر خواهد بود.

 

هرچند کم‌خوابی با افزایش وزن و چاقی همراه است، اما محققان Wake Forest دریافتند کسانی که بیش از هشت ساعت در شب می‌خوابند نیز چربی شکمی بیشتری دارند.

چگونه غذا بخوریم که دچار چاقی شکم نشویم

ارتباط نحوه غذا خوردن با چاقی شکم

وقتی با دیگران و یا جمع های بزرگ خانودگی هستیم به طور متوسط ۴۴ درصد غذا می‌خوریم، البته تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrition نشان می دهد یک وعده غذایی اگر با یک نفر دیگر خورده شود۳۳ درصد بزرگ‌تر از وعده غذایی است که به تنهایی مصرف می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: برای لاغری و آب شدن شکم چه بخوریم

 

همچنین مطالعات نشان می دهد 98.6 درصد از افراد چاق از بشقاب های بزرگ‌ استفاده می کنند، به طور مثال: غذای بیشتر، کالری بیشتر و چربی شکم بیشتر را در بر دارد.

چاقی شکم چه دلایلی می تواند داشته باشد

چگونه غذا بخوریم

خوردن آگاهانه یک رژیم نیست بلکه رویکردی موفقیت‌آمیز برای کاهش وزن است، لذا آهسته بجوید تا بافت، عطر و پیچیدگی طعم‌ها را حس کنید و پس از جویدن غذا را کاملا ببلعید، البته سعی شود بعد از تمامی این مراحل یک جرعه آب بنوشید .

 

زمانی که پشت میز یا مقابل تلویزیون غذا می‌خورید و تمرکزتان روی مسئله دیگری است متوجه نمی‌شوید آیا غذا خورده اید و یا غذا خوب بوده است یا خیر، متاسفانه این حالت منجر به پرخوری می‌شود، لذا سعی داشته باشید با آرامش و حضور ذهن کامل غذا بخورید.

 

۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا معده به مغز دستور سیر شدن را بدهد، بنابراین افرادیکه تند غذا می‌خورند، در هر وعده ۶۶ کالری بیشتر جذب کرده و حذف این رقم برابر با ۹ کیلو کاهش وزن در سال امکان پذیر است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین چربی سوزهای قوی، طبیعی و خانگی

 

نوشیدن آب را فراموش نکنید

مصرف آب کافی برای کلیه عملکرد‌های بدن ضروری است و هرچه بیشتر آب بنوشید، احتمال دفع چربی شکم بیشتر است، همچنین طی مطالعات انجام شده افرادیکه قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب بنوشند، ۳۰ درصد وزن بیشتری از دست می دهند.

 

شام را دیر نخورید

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن وعده شام می‌تواند به کاهش وزن انسان کمک کند، لذا افراد باید سعی داشته باشند با زود مصرف کردن غذا زمان بیشتری را برای سوزاندن کالری داشته باشند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.