2021/01/17
۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ دي
غذای خوشمزه بدون گوشت و مرغ چی بپزیم

غذای خوشمزه بدون گوشت و مرغ چی بپزیم

دستور پخت 3 غذای گیاهی بسیار خوشمزه و عالی را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -ممکن است به هر دلیلی تصمیم گرفته باشید برای مدتی دور غذاهای با مرغ و گوشت را خط بکشید و سراغ غذاهای گیاهی بروید. اتفاقا تصمیم خیلی خوبی گرفته اید. دستور پخت کباب سبزیجات، کتلت گیاهی و همچنین گراتن سبزیجات را در این مطلب بخوانید:

دستور پخت کتلت سبزیجات را بخوانید

کتلت گیاهی را چه طور درست کنیم

شما بدون استفاده از گوشت می توانید یک کتلت بسیار خوشمزه درست کنید. طرز تهیه کتلت گیاهی را در ادامه بخوانید:

 

مواد لازم برای 5 نفر

سیب زمینی سه عدد متوسط

لوبیا قرمز یک پیمانه

بلغور گندم یا جو یک دوم پیمانه

نعنا خشک یک قاشق سوپ‌خوری

پودر زیره یک قاشق چای‌خوری

پودر جوز هندی یک چهارم قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

تخم مرغ 2 عدد

گوجه فرنگی رنده شده 2 عدد

روغن مایع یا زیتون  2 قاشق سوپ‌خوری

 

طرز تهیه

* سیب زمینی، لوبیا قرمز و بلغور را پخته و چرخ می‌کنیم.

 

* ادویه، پودر نعنا، زیره و جوز هندی و دو عدد تخم مرغ خام را اضافه کرده، خوب با دست ورز می‌دهیم.

 

* سپس مقداری از آن را به اندازه یک نارنگی برداشته و گلوله می‌کنیم با استفاده از دو کاردک به شکل‌های مختلف قالب زده بعد در روغن مایع داغ داخل ماهی تابه سرخ می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: پاستای سبزیجات ؛خوشمزه‌ ترین دستور پخت

 

* به این ترتیب که چون کتلت بدون گوشت می‌باشد می‌توان زیر شعله گاز را نسبتاً تند کرد تا زود سرخ شود و برای سس نیز روغن زیتون و ادویه و گوجه فرنگی رنده شده را با هم مخلوط می‌کنیم بعد زیر شعله گاز را کم می‌کنیم و سس را روی اجاق گرفته و مرتب به هم می‌زنیم تا ته نگیرد.

 

* بعد سس را روی کتلت های چیده در دیس می‌ریزیم و تزیین می‌کنیم.

با طرز تهیه گراتن سبزیجات آشنا شوید

دستور پخت گراتن سبزیجات چگونه است

درست کردن گراتن سبزیجات اصلا کار سختی نیست. دستور تهیه آن را در ادامه بخوانید:

 

مواد اولیه

لوبیا سبز 150 گرم

هویج متوسط   دو عدد

قارچ 300 گرم

کره چهار قاشق سوپ‌خوری

گل کلم100 گرم

کدوی سبز متوسط  سه عدد

نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم

رب گوجه ‌فرنگی  دو قاشق سوپ‌خوری

روغن مایع ذرت دو قاشق سوپ‌خوری

سس سفید  دو پیمانه

پنیر پارمسان150 گرم

پنیر موزارلا 100 گرم

 

طرز تهیه

* فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت روشن نموده، لوبیا سبز را پس از آن که بندهای آن را بیرون کشیدیم به حالت مورب به اندازه یک بند انگشت برش می‌دهیم.

 

* پس از شستن، آب‌پز نموده، سپس در صافی ریخته تا آب آن خارج شود.

 

* هویج را پس از پوست گرفتن چهار قاچ کرده به اندازه لوبیا سبز برش داده آب‌پز می‌کنیم.

 

* سپس قارچ را خرد کرده در مقداری کره تفت می‌دهیم.

 

* گل کلم را نیز تکه‌تکه کرده در مقداری آب می‌جوشانیم.

 

* کدو را نیز به اندازه هویج برش داده در کمی کره تفت می‌دهیم.

 

* تمام سبزیجات را با هم مخلوط کرده، کمی نمک و فلفل روی آن‌ها می‌پاشیم.

 

* رب گوجه‌فرنگی را در روغن مایع تفت داده، به سبزیجات اضافه می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میرزاقاسمی و نحوه سرو آن

 

* ته ظرف مناسب کمی سس سفید ریخته، مواد سبزیجات را روی آن می‌ریزیم، بقیه سس سفید را روی سبزیجات اضافه می‌کنیم.

 

* پنیر پارمسان و پنیر موزارلا را رنده کرده روی آن می‌پاشیم ظرف گراتن در پنجره وسط فر به مدت 30 الی 40 دقیقه قرار می‌دهیم تا روی مواد طلایی شود.

فوت و فن های درست کردن کباب سبزیجات را یاد بگیرید

کباب سبزیجات را چگونه بپزیم

شما با سبزیجات هم می توانید کباب درست کنید و اتفاقا خیلی هم خوشمزه می شود.

مواد لازم برای 4 نفر

 1. فلفل دلمه ای قرمز بزرگ : 1 عدد

2. فلفل دلمه ای سبز بزرگ : 1 عدد

3. فلفل دلمه ای نارنجی بزرگ : 1 عدد

4. کدو سبز رنگ : 1 عدد

5. بادمجان کوچک : 4 عدد

6. پیاز قرمز متوسط : 2 عدد

7. آب لیمو : 2 قاشق غذاخوری

8. روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری

9. سیر له شده : 1 حبه

10. رزماری تازه خرد شده : 1 قاشق غذاخوری

11. نمک : به میزان لازم

12. فلفل : به میزان لازم

 

طرز تهیه

1. فلفل دلمه ای ها را نصف نموده و دانه های آن ها را بگیرید و به قطعات یک اندازه 2/5 سانتیمتری چهارگوش خرد نمایید.

 

2. کدو ها را پاک نمایید و از طول به دو نیم تقسیم نموده و آن ها را به قطعات 2/5 سانتی متری خرد نمایید.

 

3. بادمجان ها را پاک نموده و از طول به 4 قسمت مساوی تقسیم نمایید, 2 عدد پیاز قرمز را پوست نموده و آن ها را نیز به 8 برش یک اندازه تقسیم نمایید.

 

4. بادمجان, پیاز, فلفل دلمه ای و کدو سبز ها را در یک کاسه بزرگ بریزید.

 

بیشتر بخوانید: غذای حاضری با سیب زمینی چی درست کنیم

 

5. در یک کاسه کوچک تر, آب لیمو, روغن زیتون, سیر, رزماری, نمک و فلفل را خوب با هم مخلوط نمایید و روی سبزیجات خرد شده بریزید و هم بزنید تا تمام سبزیجات به سس آغشته شوند.

 

6. فر را روی دمای متوسط گرم نمایید. سبزیجات را به 8 سیخ چوبی کباب که از قبل در آب خیسانده اید، بکشید. آن ها را روی سینی فر مرتب چیده و به مدت 10 تا 12 دقیقه کباب نمایید. تا زمانی که سبزیجات کبابی, برشته و نرم شوند چندین بار آن ها را بچرخانید.

 

7. سبزیجات کباب شده را روی لایه ای از بلغور گندم پخته همراه با سالاد گوجه و زیتون سرو نمایید.

 

منبع: تبیان

 

شب اول هجده سالگی
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.