2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
به‌کارگیری 24هزار مهاجر افغانستانی در شهرداری تهران

به‌کارگیری 24هزار مهاجر افغانستانی در شهرداری تهران

مهاجرین اعم از قانونی و غیر قانونی افغانستانی کماکان زیاد است، همچنین مهاجرانی از پاکستان و دیگر کشورها هم در کشور ما حضور دارند.اما نگاهمان به مهاجران این نیست که فقط تهدید ها را ببینیم .

دوات آنلاین-به‌کارگیری مهاجران غیرقانونی توسط شهرداری تهران از چندی قبل مورد اعتراض برخی اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلیس قرار گرفت و حتی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد اگر شهرداری کارگران غیرایرانی که اقامت آنها در کشور غیرقانونی است برای کار استفاده کند، اقدامی خلاف قانون مرتکب شده و مجازات می‌شود. اکنون معاون اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور با قید کلمه «متاسفانه» آمار داده است 24 هزار مهاجر افغانستانی در شهرداری تهران مشغول به کار هستند که فقط 16درصد انها دارای اجازه کار هستند.

اشرفی مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم وزارت کشور در  نشست «نقش اتباع بیگانه در بروز وقوع جرایم بخش امنیت عمومی در مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های ناکارآمد» که امروز در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد،گفت: موضوع مهاجران یکی از موضوعاتی است که در  این سالها مغفول مانده است.

وی افزود: جمعیت مهاجرین اعم از قانونی و غیر قانونی افغانستانی کماکان زیاد است، همچنین مهاجرانی از پاکستان و دیگر کشورها هم در کشور ما حضور دارند.اما نگاهمان به مهاجران این نیست که فقط تهدید ها را ببینیم .

اشرفی در مورد آسیب‌های حاشیه تهران گفت: متاسفانه شاهد قاچاق انسان و باندهای مواد مخدر در این مناطق هستیم.

او  افزود: اکنون زباله گردی در این مناطق در انحصار مهاجرین افغان قرار دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.