2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
وزیر بهداشت: اعتیاد، معلول بی‌تدبیری ما مسئولان است

وزیر بهداشت: اعتیاد، معلول بی‌تدبیری ما مسئولان است

در زمینه مبارزه با اعتیاد حرف زیاد زده‌ایم. ستاد هم زیاد داشته‌ایم. تصمیم هم زیاد گرفته‌ایم، باید آسیب شناسی شود که چرا موفق نبودیم

دوات آنلاین-وضعیت و روند اعتیاد در کشور روند خوبی نیست. این را وزیر بهداشت گفته و درباره چرایی این موضوع توضیح داده است: گسترش اعتیاد در کشور معلول سوء تدبیر و سوء رفتار ما مسئولان است که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود داشته است.

خلاصه‌ای از اظهارات سید حسن هاشمی را در گفت‌وگو با ایرنا بخوانید:

  • در مورد آمار اعتیاد نظری ندارم. آمار اعتیاد را از مسئولان مرتبط سوال کنید، آنهایی که آمار رسمی می دهند، خودشان باید نسبت به آماری که اعلام می کنند، پاسخگو باشند، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر باید آمار بدهند.
  • روند تغییرات اعتیاد در کشور خوب نیست، درست است که آمارهای متغیر و متفاوتی وجود دارد اما حدس من این است که حتی اگر آمارها زیر این عدد آمار رسمی هم باشد، باز هم با توجه به اینکه هر خانواده ایرانی بین چهار یا پنج نفر است و چون هر معتاد کل فامیل خود را گرفتار می کند، حدود 10 میلیون نفر در کشور گرفتار اعتیاد هستند.
  • در زمینه مبارزه با اعتیاد حرف زیاد زده‌ایم. ستاد هم زیاد داشته‌ایم. تصمیم هم زیاد گرفته‌ایم، باید آسیب شناسی شود که چرا موفق نبودیم، شاید یک دلیلش این است که ما بیماری و مسئله اعتیاد را به صورت جامع ندیده‌ایم، من معتقدم که مسئله اعتیاد در کشور معلول سوء تدبیر و سوء رفتار ماست. سوء تدبیر چه در حوزه فرهنگی، چه در حوزه اقتصادی، چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه اجتماعی.
  • باید چاره کنیم و برای حل این معضلات باید تعهد سیاسی بین مسئولان ارشد کشور و روسای قوا وجود داشته باشد. اگر این تعهد سیاسی به وجود آمد خدا هم کمک می کند که موفق باشیم. در بقیه حوزه های دیگر هم همین طور است که توفیق نداریم، به خاطر این است که تعهد سیاسی وجود ندارد، حرف می زنیم، ولی عمل ما خلاف گفتارمان است، امیدوارم روزی برسد که حرف و عمل ما یکی باشد.
  • ستاد مبارزه با مواد مخدر از سال 1367 تشکیل و به عنوان مسئول اصلی سیاستگذاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی برای کنترل مسئله اعتیاد در کشور معرفی شد، تعدادی از وزرا و مسئولانی از قوه قضاییه عضو این ستاد هستند و بر اساس مصوبات این ستاد بنابر این است که آمار تعداد معتادان کشور را این ستاد اعلام کند.
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.