2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه با کیفیت زندگی کنیم

چگونه با کیفیت زندگی کنیم

برای داشتن زندگی با کیفیت باید از موضوعات کوچک و کارهای ساده شروع کنید. فرمول‌هایی که در این مطلب آمده به شما بسیار کمک خواهد کرد.

دوات آنلاین -همه ما در تلاش هستم زندگی با کیفیت و خوبی داشته باشیم و گاه برای رسیدن به این هدف چنان غرق در کار و کوشش می‌شویم که اصل زندگی کردن را از یاد می‌بریم. در حالی که زندگی با کیفیت اصول خاص خودش را دارد و باید راه و روش آن را یاد بگیریم.

 

دنبال هدف واقعی باشید

باشگاه خبرنگاران نوشت:‌احساس این که فعالیت شما معنا و هدفی واقعی داشته باشد، در زندگی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند تحولی عظیم در روحیه شما به وجود آورد؛ به اندازه‌ای که بیدار شدن سحرگاهی برای شما تبدیل به هیجان‌انگیزترین کار می شود، اما برای آغاز یافتن معنا و مفهوم زندگی صبر نکنید و از طرفی، تلاش برای مجبور کردن خود به انجام کارهای سخت را هم کنار بگذارید و در عوض از خود بپرسید، چگونه معنایی خاص برای زندگی خود داشته باشم؟

 

در ادامه این مطلب، به مرور راه‌هایی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند معنا و مفهوم خاص زندگی خود را دریابید و از این پس، به آن اهمیت ویژه‌ای دهید و باکیفیت‌تر از گذشته زندگی کنید.

 

هر روز هدف‌هایتان را بنویسید

هرروز صبح، قبل از اینکه روز خود را شروع کنید، فهرستی از سه هدف خود تهیه کنید که می‌خواهید در انتهای روز، به آن‌ها دست یابید و اطمینان حاصل کنید که این اهداف روزانه به مجموعه اصول و اعتقاداتتان پایبند هستند.

 

برای تهیه فهرست اهداف روزانه خود، کار‌های سخت را در اولویت قرار دهید و از داشتن اهداف زیاد در روز، پرهیز کنید، زیرا احساس خواهید کرد که نمی‌توانید تمرکز لازم برای همه آن‌ها را داشته باشید و در نهایت، احساس شکست می‌کنید.

 

انجام دادن همه این کار‌ها به صورت یک جا و همزمان، دلهره‌آور به نظر می‌رسد، اما می‌توانید برای اهداف خود، در ابتدا، هر روز یکی از این کار‌ها را انجام دهید و آرام آرام، ایده‌های جدیدی در زندگی خود بگنجانید.

 

زندگی فقط رسیدن به مقصد نیست و باید از مسیر آن لذت برد، چون داشتن یک زندگی هدفمند، سفر شما را نیز لذت‌بخش و پرمعنا می‌کند.

 

یک فرمول تکراری؛ ساده گرفتن زندگی

با ساده گرفتن زندگی، وقت بیشتری خواهید داشت تا نیاز زندگیتان را برطرف کنید و کاری را انجام دهید که به زندگی معنای واقعی ببخشد که در نتیجه، این کار به کاهش و مدیریت زندگی کمک می‌کند و به بهره‌وری شما نیز  بهبود می بخشد.

 

اگر مسائل را در زندگی خود ساده نگرفته‌اید، باید برای یک بار هم شده آن را تجربه کنید و این آگاهی را داشته باشید که این کار می‌تواند به شما احساس شادابی دهد.

 

جوهر اصلی زندگی

در یک دفترچه، ۵ مورد از گزینه‌هایی را یادداشت کنید که به اعتقاد خودتان، جوهر اصلی زندگی شما هستند و این موارد می‌توانند شامل وقت گذراندن با خانواده، هرروز آواز خواندن و یا حتی برای افرادی، مفهوم‌های پیچیده‌تری مانند صداقت یا سادگی باشند.

زندگی با کیفیت چگونه ممکن است

باید بدانید هدف‌تان چیست

اگر بخواهید دلیلی برای زندگی کردن خود بیاورید، آن دلیل چه خواهد بود؟ حاضرید برای چه چیزی در زندگیتان ایستادگی کنید؟ حاضرید چه اصولی را برای خودتان در اولویت قرار دهید؟ آیا هدف زندگیتان، کمک به دیگران است؟ هدفتان از طریق کارهنری شما بهتر به دیگران الهام می‌بخشد یا از طریق کلماتتان؟

 

پیدا کردن هدف زندگی ممکن است کاری دلهره‌آور باشد و وقتی برای اولین بار برای آن تلاش کنید، ندانید از کجا آغاز کنید، اما باید بدانید که برای روش‌های کشف هدف زندگی خود، باید زیاد مطالعه کنید و در مقاله‌ها و کتاب‌های انگیزشی، به دنبال بهترین روش‌ها باشید.

 

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین راز موفقیت؛ دور ریختن افکار مسموم

 

تمرین‌هایی برای زندگی با کیفیت

از خود و اعمالتان آگاه باشید، همیشه کار‌های خود را آگاهانه انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که زندگی خود را مطابق با اصول، هدف اصلی و کار‌های مورد علاقه خود پیش می‌برید و برای خودآگاه شدن، هرروز کار‌هایی که در طول روز انجام داده‌اید را مرور کنید و در زندگی، از افرادی که مسیرتان را از اهداف شما دورتر می‌کنند، دوری کنید و در نهایت، برای اصلاح هرگونه حادثه و ناگواری‌های زندگی تلاش کنید.

 

انجام دادن تمرین‌های مدیتیشن، راهی برای به دست آوردن خودآگاهی است. چرا که این ورزش ذهنی می‌تواند به ما کمک کند تا در طول روز نسبت به اعمال خود آگاه‌تر شویم.

زندگی با کیفیت چه ویژگی هایی دارد

دنبال علاقه‌هایتان بروید

همه باید در زندگی به دنبال علاقه خود باشند. چرا که دنبال کردن علایق به زندگی ارزش بیشتری می‌دهد و می‌تواند معنا و هدف واقعی آن را مشخص کند.

 

شما با انجام دادن این کار خواهید دید که هیچ کاری مانند فعالیت مورد علاقه‌تان، باعث به وجود آوردن شادی در روحیه شما نمی شود. چرا که راهی برای استفاده از احساسات را در شما ایجاد می‌کند که در پاسخ آن، معنای نهایی زندگی را درمی‌یابید.

 

ممکن است موفق نشوید که کار‌های مورد علاقه‌تان را دنبال کنید و یا حتی برای انجام آن‌ها آمادگی ندارید که در این خصوص باید گفت که سخت در اشتباه هستید. زیرا باید تلاش کنید و هرروز برای آن وقت بگذارید. به این دلیل که با کار کردن روی علایقتان و متخصص شدن در آن‌ها، می توانید برای خودتان فرصت کسب درآمد هم ایجاد کنید؛ پس، برای استفاده از این فرصت آماده باشید.

برای داشتن زندگی با کیفیت چه باید کرد

از کارهای نیکوکارانه غافل نشوید

همیشه به یاد داشته باشید به کاری بپردازید که هم اعتقادات و هم علاقه شما را ارج می‌نهد و در عین حال، چیزی را به دنیا بازمی‌گردانید.

 

همه ما با بازگرداندن چیزی به این دنیا، در عمل، هدف اصلی خود را پیدا می‌کنیم و با پرورش بیشتر فعالیت‌های خیرخواهانه، خواهیم فهمید که در پسِ زندگیمان معنا و هدفی واقعی وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: اصول اولیه موفقیت در زندگی از دیدگاه برایان تریسی

 

فقط به یک هدف فکر کنید

به جای اینکه سه یا چهار هدف را در زندگی خود دنبال کنید و پیشرفت خیلی کمی داشته باشید، تمام انرژی خود را صرف یک هدف ویژه کنید. چرا که نه تنها استرس‌های انجام دادن چند کار همزمان خودتان را کاهش می‌دهید، بلکه بسیار موفق‌تر هم خواهید بود.

 

بیاموزید که چگونه در جهانی که سرشار از حواس‌پرتی‌هاست، روی هدفتان متمرکز باشید و پس از تمرکز، تلاش کنید و با چیزی که به آن علاقه دارید، همسو شوید تا انگیزه ذاتی برای انجام کار‌های سخت و همچنین خیر را در وجود خود پرورش دهید.

 

بیشتر بخوانید: برای خوب شدن حال روحی چه کنیم

 

نحوه خرج کردن پول

همه ما اغلب، تمایل به خریدن کالا‌های مادی داریم، اما باید هنگام خرید، همه چیز را در نظر بگیریم و در مورد صرف هزینه خود برای کسب تجربه‌های جدید با دوستان و خانواده، بیشتر فکر کنیم. زیرا تمرکز روی روابط و نه صرفا ثروت مادی، نه تنها معنای عمیق‌تری به زندگی ما می‌بخشد، بلکه خوشبختی بیشتری به ذهنمان القا می‌کند.

 

دلسوزی یادتان نرود

برای بالا بردن کیفیت زندگی خود و دیگران، ترحم و دلسوزی را سرلوحه کار‌های خود قرار دهید. چرا که دلسوزی برای برخی، هدف والای زندگی است و به عنوان عنصری که به زندگی معنا می‌بخشد، منجر به خوشبختی می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.