2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
فایده رز واتر برای پوست چیست + طرز تهیه خانگی

فایده رز واتر برای پوست چیست + طرز تهیه خانگی

رز واتر یا همان عصاره گل رز برای پوست خاصیت‌های زیادی دارد. در این مطلب با طرز تهیه آن آشنا شوید.

دوات آنلاین -شادابی، زیبایی و سلامت پوست ممکن نیست مگر این‌که مراقبت‌های لازم را انجام بدهید. یکی از کارهایی که می‌تواند به شفافیت و طراوت پوست صورت شما کمک کند استفاده از رز واتر یا عصاره گل رز است.

سلامت پوست با کمک عصاره گل رز

رز واتر چیست

ایرنان زندگی نوشت: عصاره گل رز که برخی آن را با اسم آب رز یا رز واتر می‌شناسند، به یکی از محبوب‌ترین‌ها در مراقبت‌های پوستی تبدیل شده است و بسیاری از برندهای بزرگ دنیا، در فرمولاسیون بخشی از محصولات خود، از آب رز به عنوان ماده اصلی استفاده می‌کنند. اگر پوستی ملتهب دارید، شفای آن در دستان گل رز است. رطوبت رسانی و تنظیم pH پوست نیز از دیگر رازهای جادویی استفاده از آب رز است. علاوه بر این که از این محصول برای رفع گرفتگی‌های عضلانی و تنفسی و آرامش‌بخشی جسمی و روحی نیز استفاده می‌شود.

 

حالا باید از یک راز شگفت‌انگیز پرده‌برداری شود، شما می‌توانید به راحتی عصاره یا آب رز را در خانه بدون هیچ گونه تجهیزات و لوازم خاصی درست کنید. پس همین حالا دست به کار شوید. به حدود ۱۰ گل رز در هر رنگی که خودتان تمایل دارید نیاز داریم. شفای واقعی در گل‌های ارگانیک است پس در صورت امکان، رز ارگانیک تهیه کنید.

رز واتر را چه طور در خانه درست کنیم

طرز تهیه رز واتر در خانه چگونه است

در ادامه با طرز تهیه رز واتر به صورت گام به گام آشنا شوید.

 

گلبرگ‌ها را بشویید

گلبرگ‌ها را از گل‌ها جدا کنید و آنها را با آب سرد بشویید. به یاد داشته باشید که نباید از مواد شوینده برای شست و شوی آن استفاده کنید. گلبرگ‌ها را در سبدی قرار دهید تا آب کاملا خارج شود.

 

بیشتر بخوانید: بیوتین چیست و چه کمکی به مو ،پوست و ناخن می کند

 

گلبرگ‌ها را درون یک قابلمه بریزید و بجوشانید

از یک قابلمه نسبتا بزرگ برای جوشاندن گلبرگ‌ها استفاده کنید. یک بشقاب میوه‌خوری را به شکل برعکس، کف قابلمه قرار دهید و بر روی آن یک کاسه متوسط با دهانه ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متری قرار دهید. کاسه و بشقاب را به شکلی روی هم قرار دهید که با هم چفت شوند چرا که با به جوش آمدن آب و در اثر حرکت، کاسه از روی بشقاب نیفتد.

 

گلبرگ‌ها را دور تا دور کاسه پر کنید. به نسبت گلبرگ‌ها، بین دو تا سه لیوان آب جوشیده شده سرد بریزید. در قابلمه را برعکس ببندید و حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه به آن اجازه دهید تا با حرارت ملایم روی شعله بماند. نکته بسیار مهم این است که حتما باید در قابلمه را به شکل برعکس روی قابلمه قرار دهید چرا که قرار است آب تقطیر شده از گلبرگ‌های رز، بر روی در قابلمه جمع شوند و به آرامی داخل کاسه بچکند.

 

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین روش ها برای جوان‌سازی پوست

 

این محصول به سلامت پوست شما کمک می‌کند

بعد از گذشت زمان مشخص شده، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا قطرات روی در داخل کاسه بریزد. پس از آن، کاسه را به آرامی بیرون بیاورید. داخل کاسه آبی زلال انباشته شده که از آن به شکل جداگانه می‌توانید به عنوان تونر پوست استفاده کنید. حالا محتویات داخل قابلمه را از آبکش و بعد صافی عبور دهید تا آبی شفاف و سرخ رنگ به دست آید. آب رز شما آماده است. می‌توانید از آن بر روی پوست صورت و بدن‌تان اسپری کنید، به موهایتان بزنید و وان حمام را با کمی عصاره رز خوشبو کنید یا همراه روغن‌های ماساژ به عنوان آرام‌بخش استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.