2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
درد مفاصل بدن نشانه چیست

درد مفاصل بدن نشانه چیست

درد مفاصل ممکن است از یک بیماری جدی در بدن شما خبر بدهند. در این مطلب به بیماری‌هایی که با درد مفاصل همراه است اشاره شده است.

دوات آنلاین-درد مفاصل موضوعی است که نباید ساده از کنار آن گذشت زیرا این درد می‌توان نشانه یک بیماری جدی باشد. اما درد مفاصل از چه مشکلی در سلامتی ما خبر می‌دهند؟

درد مفاصل نشانه آرتروز است

احتمال آرتروز هنگام درد گرفتن مفاصل بدن

آرتروز نتیجه ساییدگی و خوردگی استخوان‌ها بر یکدیگر است. هنگامی که مایع بین مفصلی به هر دلیل از بین می‌رود، استخوان‌ها روی هم ساییده شده و درد زیادی را احساس می‌کنیم. اگر در مراحل اولیه به این درد توجه کنید با تغذیه و داروهای مناسب می‌توانید درمان را شروع کنید؛ ولی اگر این موضوع برای شما کم اهمیت باشد و مدتی طولانی را با این درد سپری کنید، مراحل و نحوه درمان به مراتب برای شما سخت‌تر می‌شود.

 

درد مفاصل نشانه اولیه لوپوس

تقریبا بیش از یک و نیم میلیون نفر از مردم آمریکا به این بیماری دچار هستند و پزشکان آمریکایی معتقدند که این بیماری در ابتدا خود را با دردهای مفصلی نشان می‌دهد. در واقع برای شک کردن به لوپوس برای دردها مفصلی، ما نیاز به نشانه‌های جدی‌تری مانند اختلالات کلیوی، تشنج، سکته مغزی یا قلبی داریم.

مشکل تیروئید می تواند با درد مفاصل همراه باشد

درد مفاصل نشانه مشکل تیروئید

بسته به نوع پرکاری یا کم‌کاری غده تیروئید در بدن شما، ممکن است دردهای عضلانی و استخوانی را با شدت‌های متفاوتی حس کنید. اگر تیروئید شما کم کار باشد منجر به افزایش وزن در شما می‌شود که فشار بیشتری بر مفاصل را سوار می‌کند. اگر هم تیروئید شما کم کار باشد ممکن است دچار کاهش تراکم استخوان‌ها شده باشید. بهتر است به یک پزشک غدد مراجعه و برای درمان اختلالات عملکرد غذه تیروئید خود اقدام کنید.

 

درد مفاصل بدن به علت در رفتگی

در رفتگی با شکستگی متفاوت است. در واقع، در رفتگی به خارج شدن دو مفصل از جای درست خود می‌گویند. در این‌صورت فرد توانایی تکان دادن عضوهای درگیر را از دست می‌دهد. در رفتگی ممکن است بدون هیچ نشانه‌ی ظاهری رخ دهد و تنها درد طاقت فرسا متوجه شما باشد.

افسردگی می تواند باعث درد مفاصل شود

افسردگی باعث درد مفاصل می‌شود

افسردگی تنها یک بیماری روحی نیست. این بیماری سلامت فیزیکی ما را نیز به خطر میاندازد. به علت بیش از حد کار کردن مغز حول اتفاقات و قضایا، بدن ما دچار کمبود ویتامین‌ و مواد مغذی می‌شود. که در این صورت ما شاهد گرفتگی عضلات، دردهای مفصلی، ضعف سیستم عصبی و مشکلات دیگر هستیم. اگر دچار افسردگی هستید همراه با قرص‌های مخصوص افسردگی از پزشک خود قرص‌های تقویتی و مکمل نیز بخواهید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.