2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
گاناش چیست + طرز تهیه گاناش شکلاتی و رنگی

گاناش چیست + طرز تهیه گاناش شکلاتی و رنگی

گاناش را در چه مواردی استفاده می‌کنند و طرز تهیه آن چگونه است؟ جواب این سوالات در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین-گاناش در واقع روکش شکلاتی روی کیک یا سس بستنی است که این خوراکی‌ها را بسیار خوشمزه‌تر می‌کند و از ترکیب خامه و شکلات تهیه می‌شود. البته برخی‌ها از افزودنی‌های دیگر هم استفاده می‌کنند اما شکلات و خامه پایه اصلی گاناش هستند.

گاناش را چه طور با ماکروفر درست کنیم

طرز تهیه گاناش در مایکروفر

ابتدا شکلات ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا ذوب شدن آن ها ساده تر شود و آن ها را در ظرفی شیشه ای بریزید.خامه را نیز بر روی آن ریخته و حدود یک دقیقه در مایکرو فر قرار دهید.سپس آن را خارج و شروع به هم زدن کنید.ظرف را به مدت30  ثانیه برای بار دوم در مایکروفرقرار دهید.سپس دوباره آن را خارج کرده و مخلوط کنید.این عمل را تا زمانی که شکلات و خامه کاملا ترکیب شده و گاناش یک دست شود ادامه دهید.این کار باعث میشود تا با قرار ندن مداوم مواد در مایکرو فر از سوختن آن جلوگیری کنیم.

گاناش شکلاتی را چه طور درست می کنند

طرز تهیه گاناش شکلاتی

۱- شکلات تخته‌ای را به صورت حبه‌ای ریز خرد کنید یا رنده کنید سعی کنید از شکلات با کیفیت استفاده کنید تا در نهایت نتیجه مطلوب تری بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: چوروس چیست و آن را چه طور درست می‌کنند

 

۲- خامه صبحانه را در شیر جوش بریزید روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود وقتی از کناره‌ها جوش ریز زد و حالت روان پیدا کرد از روی حرارت بردارید و شکلات را به آن اضافه کنید وقتی شکلات در خامه گرم آب شد گاناش آماده است.

 

۳- اگر مقدار خامه و شکلات مساوی باشد گاناش تقریباً روان می‌شود که می‌توانید آن را روی کیک بریزید اگر نسبت شکلات ۲ برابر خامه باشد گاناش غلیظ می‌شود که برای کاور کیک و تزیین کیک با قیف و ماسوره مناسب است اگر میزان شکلات نصف خامه باشد می‌توانید از گاناش به عنوان سس برای روی کیک استفاده کنید.

 

۴- اگر می‌خواهید گاناش را طوری روی کیک بریزید که به نظر برسد مایع در حال ریختن از سطح کیک است باید حدود ۱۰ دقیقه بعد از آماده شدن گاناش که هنوز رقیق و تا حدودی گرم است آن را روی کیک بریزید که در این صورت قطره‌های گاناش تا پایین کیک می‌رسند البته در این حالت ضخامت گاناش کم می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دونات خانگی بدون فر چگونه است

 

۵- اگر خواستید از گاناش برای تزیین و کاور کیک استفاده کنید باید یک گاناش غلیظ تهیه کنید سپس آن را فرم دهید به این صورت که بعد از این که چند ساعت داخل یخچال استراحت کرد حدود ۶ تا ۷ دقیقه با دور تند همزن بزنید بعد کیک را با آن کاور کنید.

گاناش رنگی را چگونه درست کنیم

طرز تهیه گاناش رنگی

مواد لازم

خامه صبحانه : 1 عدد

شکلات تخته ای : 300 گرم

کره : 1 قاشق غذا خوری

رنگ خوراکی دلخواه

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی شکلاتی در خانه را یاد بگیرید

 

طرز تهیه

ابتدا خامه را در ظرفی بر روی حرارت گذاشته و اجازه میدهیم تا گرم شود.دقت کنید که نباید بجوشد و تنها باید گرم شود.سپس شکلات های تخته ای را به آن اضافه می کنیم تا به وسیله گرمای خامه ذوب شود و در آن حل شود.در آخر کره و رنگ خوراکی را به آن میافزاییم.گاناش رنگی شما آماده است.

 

منابع: فرارو- ساعت 24- پارسینه

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.