2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
۱۶ توصیه مهم برای پیشگیری از بیماری کرونا

۱۶ توصیه مهم برای پیشگیری از بیماری کرونا

ویروس کرونا در سطوح پارچه‌ای بین 6 تا 12 ساعت، فلزی بین 12 تا 20 ساعت و در سطح استیل تا 20 روز زنده است.

دوات آنلاین-ویروس کرونا در حالی جهان را فراگرفته است که مهمترین توصیه پزشکان و متخصصین برای جلوگیری از مبتلاشدن به آن رعایت بهداشت فردی و اصل مهم پیشگیری است. رعایت اصول تغذیه‌ای مناسب، خودداری از حضور در تجمعات و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برای سطوح از جمله توصیه‌هایی است که باعث پیشگیری از ابتلا به این بیماری می‌شود.

 

به نوشته تسنیم دکتر سیدعلی کشاورز، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مطلبی 16 توصیه مهم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را بیان کرده است:

 

1- ویروس کرونا از پوست سالم رد نمی‌شود و تا ده دقیقه روی پوست زنده است پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید فقط نباید دست‌های خود را به بینی و دهان بزنید .

 

2- ویروس کرونا در سطوح پارچه‌ای بین 6 تا 12 ساعت، فلزی بین 12 تا 20 ساعت و در سطح استیل تا 20 روز زنده است.

 

3- این ویروس تا 60- درجه سانتیگراد زنده ولی در دمای 30 درجه سانتیگراد به بالا می‌میرد پس بهتر است شستشوها و نظافت‌ها را با آب گرم انجام داد.

 

4- کرونا ویروس با آب گرم و مواد شوینده خانگی از بین می‌رود.

 

بیشتر بخوانید: آیا کرونا از طریق نیش پشه منتقل می‌شود؟

 

5- لباس‌ها را زیر نور مستقیم خورشید یا روی شوفاژها خشک کنید.

 

6- با آب گرم حمام کنید.

 

7- به هیچ وجه آب سرد و غذای سرد نخورید ، آب گرم، چای گرم، قهوه و دمنوش‌های گرم بنوشید.

 

8- کلونی (اجتماع) این ویروس در بینی است، پس بینی‌تان را مرتب با آب گرم شستشو دهید.

 

9- اگر به نوشیدنی گرم دسترسی ندارید آدامس بجوید تا گلویتان مرتب با آب دهانتان مرطوب و شستشو شود.

 

10- محل زندگی و کارتان تهویه مناسب داشته باشد.

 

11-   اگر به بیرون از خانه می‌روید (کارمند،کارگر، مغازه دار و...) اولا: فاصله 1.5 متری از دیگران را مراعات کنید و دوما: به علت اینکه این ویروس سنگین است و به زمین می‌افتد پس کفشهایتان منبع مهم آلودگی است؛  به هیچ وجه آن را داخل خانه نیاورید .

 

12- هنگام عطسه کردن تا جایی که امکان دارد از دیگران فاصله بگیرید و محکم با هر چیزی که در دسترس شما هست جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و برای چند ثانیه رها نکنید تا تمام ترشحات جذب شده و پراکنده نشود.

 

14- به علت درشت بودن این ویروس، هر ماسکی می‌تواند در محیط آلوده محفوظ کننده باشد ( پارچه‌ای، ویبریلی، دستمال کاغذی و... ) به شرطی که خشک باشد یعنی باید ماسک‌ها را مرتب عوض کرد.

 

15- لزومی ندارد همه لباس‌هایی که می‌پوشیم را بشوییم؛  گرمای شوفاژ یا نور مستقیم خورشید آن را پاک می‌کند.

 

16- پس از شستشوی دست‌ها، وقتی به جای آلوده نمی‌رویم دست‌هایمان را با کرم یا وازلین مرطوب کنیم تا به مرور زمان به اگزما دچار نشویم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.