2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

طرح غربالگری کرونا چگونه انجام می‌شود

طرح غربالگری کرونا که از سوی وزارت بهداشت در حال انجام است اقدامی مهم در جهت شکستن دادن این بیماری محسوب می‌شود و روش انجام آن نیز به دو شیوه تلفنی و اینترنتی است. جزییات را در فیلم بالا ببینید.

دوات آنلاین-اجرای طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا کم هزینه‌ترین و در دسترس‌ترین اقدام برای قطع زنجیره ویروس کرونا است. افراد می‌توانند به سامانه salamat.gov.ir وارد شده و اطلاعات خود را وارد کنند. همچنین از وزارت بهداشت با شماره تماس ۴۰۳۰ با مردم تماس می‌گیرند و اطلاعات و علائم را ثبت می‌کنند.

 

طبق پیش‌بینی این طرح اگر فردی نیازمند مراقبت باشد، بر اساس پروتکل ممکن است بیش از یک بار و حتی ۵ روز متوالی با او تماس گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم آشپزی برای پیشگیری از کرونا

 

به گفته معاون وزیر بهداشت در بیمارستان‌ها شانس انتقال ویروس تا ۴۰ درصد وجود دارد. یعنی اگر شخصی سالم است یا علائم کم دارد و به بیمارستان مراجعه کند، شانس ابتلا به ویروس با مراجعه به بیمارستان بالا می‌رود. در نتیجه بهتر است افراد از طریق سامانه علائم خود را اعلام کرده و راهنمایی لازم را دریافت کنند. اگر فردی نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشد، از طریق تماس تلفنی راهنمایی می‌شود و کسی که به درمان در منزل نیاز داشته باشد هم درمان لازم را دریافت خواهد کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.