2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
طرز تهیه لیموناد خانگی با طعم‌های مختلف

طرز تهیه لیموناد خانگی با طعم‌های مختلف

لیموناد یک نوشیدنی خنک و خوش طعم و تهیه آن بسیار راحت است، می توان آن را با طعم های مختلف تهیه کرد.

دوات آنلاین-لیموناد توت فرنگی و آب نارگیل، لیموناد زردچوبه، لیموناد اسطوخودوس از جمله نوشابه های خوشمزه ای است که می توانید این روزها آن را در منزل تهیه و به عنوان یک نوشیدنی در جمع خانواده  میل کنید.این در حالی است که نوشیدنی‌های کارخانه‌ای چیزی به‌جز شکر و کالری نیست . لیمونادهای قدیمی خانگی هم نشاط‌ آور است وهم انرژی‌بخش، شکر کمتری دارد. در ادامه به  معرفی چند لیموناد خانگی می پردازیم:

 

 

لیموناد توت‌ فرنگی و آب نارگیل

 یک نوشیدنی غنی با طعمی شیرین که از چهار ماده‌ ساده بی‌ضرر تشکیل شده‌ است. هیچ رنگ و طعم مصنوعی و شکر اضافی ندارد.

 

لیموناد زردچوبه

 اگر لیمونادها برای ذائقه شما زیادی شیرین است  ، می توانید از لیموناد زردچوبه استفاده کنید که  یک آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب قوی است. افزون بر این ته‌مزه‌ تلخش شیرینی ترکیبات دیگر را متعادل می‌کند.

 

لیموناد اسطوخودوس

 نوشیدنی نشاط‌‌آور، خوشمزه، سالم و بدون داشتن کالری اضافه است. این نوشیدنی ۱۰۰ درصد بدون شکر ساخته می‌شود و ارزان‌تر هم هست.می توانید کمی از نوشابه سپرایت گازدار هم به آن اضافه کنید.

 

لیموناد زنجبیل

افرادی که علاقه زیادی به زنجبیل دارند، به دنبال طرز تهیه لیموناد با زنجبیل هستند مواد لازم برای تهیه لیموناد با زنجبیل عبارت است از:

لیمو

یخ خرد شده

آب‌لیمو یک چهارم پیمانه

پودر زنجبیل 2 قاشق غذا خوری

شکر

 

یک قابلمه کوچک را بردارید و در آن آب، پودر زنجبیل و شکر مخلوط کنید و به شکل خوب به هم بزنید.

 

محلول تشکیل شده را روی شعله گاز قرار و اجازه دهید آب به جوش آمده و شکر به شکل کامل حل شود.

 

شربت جوشیده را از یک صافی رد کنید و بگذارید تا خنک شود.

 

شربت را به همراه آب لیمو ترش در یک پارچ‌ مخلوط کنید و به هم بزنید.

 

لیموناد مد نظرتان آماده است . می توانید با تکه های یخ و لیمو، لیوان مد نظرتان را تزیین و این نوشیدنی فوق العاده را میل کنید.(مواد دیگر را هم به این شیوه تهیه کنید)

طرز تهیه لیموناد

چند نکته برای تهیه شربت لیموناد خانگی

در تمام این دستورالعمل‌ها، می‌توانید آب گاز دار را جایگزین آب معمولی کنید. در لیمونادهایی که شربت شکر مورد نیاز است، از آب معمولی برای درست کردن شربت استفاده و در ادامه به جای آب معمولی از آب گازدار خنک استفاده کنید.

 

عسل می‌تواند جایگزین خوبی برای شکر باشد. به جای هر فنجان شکر (۲۲۵ گرم) می‌توانید نصف فنجان عسل (۱۷۵ گرم) را جایگزین کنید.

 

یک قاشق غذاخوری اسطوخودوس خشک شده را به ترکیب شکر و آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا همزمان با حل شدن شکر، به شربت طعم دهد. سپس ۳۰ دقیقه صبر کنید تا شربت سرد شود. توجه داشته باشید که در این روش لازم است شربت شکر را صاف کنید تا تفاله اسطوخودوس گرفته شود. نعناع، رزماری و آویشن نیز می‌تواند جایگزین اسطوخودوس شود.

 

هنگام سرو کردن لیموناد، می‌توانید کمی چاشنی به لیوان نوشیدنی اضافه کنید تا جذاب‌تر شود، مثلا می‌توانید یک شاخه کوچک آویشن را قبل از ریختن لیموناد داخل لیوان بگذارید یا برش‌های نازک لیمو را درون لیوان بیندازید.

 

برای درست کردن لیموناد بدون قند، می‌توانید از پودر گیاه استویا استفاده کنید. گیاه استویا یک شیرین کننده طبیعی و مناسب برای افراد دیابتی یا مبتلا به اضافه وزن است. برای تهیه لیموناد خانگی با پودر استویا، یک چهارم فنجان پودر استویا را در دو فنجان آب ترکیب کنید و روی شعله هم بزنید.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.