2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
فریز کردن مواد غذایی ویروس کرونا را از بین می‌برد

فریز کردن مواد غذایی ویروس کرونا را از بین می‌برد

به گفته مینو محرز، فوق تخصص بیماری‌های عفونی گرما نیز باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود.

دوات آنلاین-عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فریز مواد غذایی موجب از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود.

 

مینو محرز روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا فریز مواد غذایی موجب از بین رفتن ویروس کرونا می شود یا نه افزود: ویروس در مقابل فریز خیلی زود از بین می رود.

 

وی ادامه داد: همچنین ویروس در مقابل گرما نیز خیلی زود از بین می رود.

 

محرز خاطرنشان کرد: ویروس برای زنده ماندن احتیاج به سلول زنده و میزبان دارد و در محیط آزاد ممکن است تا چند ساعت زنده بماند.

 

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری درباره مدت زمان بقای ویروس کرونا در محیط آزاد اظهارداشت: چون اکنون تازه این اپیدمی شروع شده است مدت زمان زنده ماندن ویروس کرونا مشخص نیست اما ویروس های شبیه به آن، حداکثر تا ۴۸ ساعت قابلیت زنده ماندن دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
یگانه 1398/12/07
امیدوارم این ویروس کرونا از جهان ‌پاک بشه که دیگه خیالمون راحت شه فقط خداو امام زمان کمکمون کنه
احمد 1398/12/05
سلام مراقبت ازسالمندان بهداشت واستراحت با تغذیه مناسب بهترین کاراست درضمن از محلهای شلوغ و مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنید امیدواریم باگرم شدن هوا ویروس ازبین برود خداوند نگهدارملت ایران در این شرایط بد باشد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.