2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پایان مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس؛ پنج شنبه 8 صبح

پایان مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس؛ پنج شنبه 8 صبح

رای گیری انتخابات مجلس از ساعت 8 صبح روز جمعه شروع می‌شود و طبق قانون کاندیداها از 24 ساعت قبل از آن دیگر مجاز به تبلیغات نیستند.

دوات آنلاین-کاندیداهای انتخابات مجلس فقط تا ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه برای تبلیغات فرصت دارند و بعد از آن تبلیغات ممنوع می‌شود تا رای‌گیری در روز جمعه انجام شود.

 

اطلاعیه وزارت کشور درباره پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره ۱۵ اعلام کرد که ساعت ۸ صبح پنجشنبه اول اسفند مهلت تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد.

 

متن اطلاعیه بدین شرح است:

 

اطلاعیه شماره (۱۵) ستاد انتخابات کشور

 

با عنایت به مفاد ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره‌ مجلس خبرگان رهبری در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱-۱۲-۱۳۹۸، به پایان می‌رسد و هر گونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع می‌باشد. لذا از کلیه احزاب، گروههای سیاسی، نامزدها، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هر گونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز نموده و هنگام حضور در شعب اخذ رأی نیز از همراه داشتن هر گونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر: عکس، بروشور و...) خودداری نمایند.

 

با اتکال به خداوند متعال امید است در روز جمعه مورخ ۲-۱۲-۱۳۹۸ که مصادف با اولین انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی است شاهد حضور گسترده مردم شریف ایران اسلامی و خلق حماسه‌ای دیگر باشیم.

 

ساعات رای‌گیری انتخابات مجلس

بنا به اعلام دبیر ستاد انتخابات کشور کاغذ اخذ رأی به تعداد کافی چاپ و در تمامی شعب اخذ رای انتخابات توزیع شده است. او با اشاره به ساعت رأی‌گیری در روز انتخابات مجلس، گفت: رأی‌گیری از ۸ صبح تا ۱۸ عصر در ۵۴ هزار و ۶۱۱ شعبه شهری و روستایی در سراسر کشور شروع می‌شود؛ بر اساس قانون حداقل ۱۰ ساعت باید روند رأی‌گیری انجام شود، اما در صورت ضرورت، به تشخیص وزیر کشور زمان اخذ رأی تمدید خواهد شد.

 

آیا مدارس فردای انتخابات تعطیل است

به گفته مسوولان آموزش و پرورش ۷۰ هزار مدرسه به‌عنوان شعب اخذ رای در روز دوم اسفندماه فعال خواهند بود.

 

مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره تعطیلی مدارس در فردای انتخابات به علت شمارش آرای نامزدهای انتخابات گفت: روال کار معمولا به این شکل است مدارسی که در آنها حوزه اخذ رای است ممکن است در روز بعد از انتخابات به دلیل تعداد زیاد آرا تعطیل شوند اما تا روز انتخابات نمی‌توان به‌صورت قطعی در این زمینه اظهار نظر کرد.

 

او ادامه داد: کسانی که در یک حوزه رای مسوول صندوق و کارگزار آن حوزه هستند، ممکن است در آن مدرسه کار نکنند و در مدرسه دیگری کار کنند یعنی هر دو مدرسه درگیر این موضوع هستند. بنای ما بر این است که اگر این اتفاق بیفتد کل مدارس را تعطیل کنیم. بعد‌از‌ظهر روز انتخابات تصمیم قطعی و نهایی را برای تعطیلی مدارس با توجه به میزان حضور مردم اتخاذ خواهیم کرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.