2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل مصطفی ساسانی بازیگر نقش دایی ایرج در سریال کتونی زرنگی و عطا در سریال نجلا

بیوگرافی کامل مصطفی ساسانی بازیگر نقش دایی ایرج در سریال کتونی زرنگی و عطا در سریال نجلا

مصطفی ساسانی که در سریال نجلا نقش عطا را بازی کرده از جمله هنرپیشه هایی است که کم کار کرده اما کارهای ماندگاری داشته است. بیوگرافی مطفی ساسانی را بخوانید

دوات آنلاین- مصطفی ساسانی بازیگر نقش عطا در سریال نجلا و دایی ایرج در سریال کتونی زرنگی  از جمله بازیگران ایرانی است که در کنار کار بازیگری  کارگردانی تئاتر نیز کرده‌است او تحصیلات خود را در دانشکده نر گذارنده و از دوران دانشجویی نیز کار می‌کرده‌ است. با بیوگرافی این بازیگر آشنا شوید:

 

مصطفی ساسانی اهل کرج و متولد سال 59 است. او سال 83 از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران فارغ التحصیل شد. 

 

فعالیت مصطفی ساسانی در تئاتر

ساسانی در نمایش های "آن روز که خواهد آمد"، "ایست ایست کاملیا"، "ای آرش زمانه"، "اسارت"، "پریچهر"، "مصاحبه"، "شب شقایق"، "دعوت به مراسم خاکسپاری"، "سایه سکوت" ، "کباب قناری بر آتش سوسن و یاس"، "یه روسری یه سرباز"، "واکسی، بی‌خانمان، جای من خانة تو و... "، "مخمصه" و "روزی گذری محله‌ایی" ایفای نقش کرده است و از دیگر فعالیت های او می توان به کارگردانی "چنگار" و همچنین کارگردانی و بازیگری در نمایش "سبز و سرخ" اشاره کرد.

مصطفی ساسانی در سریال کتونی زرنگی نقش دایی ایرج را ایفا کرده است

جوایز مصطفی ساسانی

مصطفی ساسانی در جشنواره های متعدد، جوایزی را به خود اختصاص داد که از جمله می‌توان به تندیس اول بازیگری نمایش "سایه سکوت" از جشنواره استانی دفاع مقدس و نمایش "دعوت به مراسم خاکسپاری" از جشنواره منطقه‌ایی اردبیل، تندیس دوم بازیگری برای "بی‌خانمان" و "مصاحبه" در جشنواره تک پرده‌ایی و تندیس سوم بازیگری برای "سبز سرخ" از جشنواره تک پرده‌ایی کرج و "دعوت به مراسم خاکسپاری" از جشنواره استانی لرستان و نیز تندیس سوم کارگردانی  برای "سبز سرخ" از جشنواره تک پرده‌ایی و "چنگار" از اولین جشنواره تک اشاره کرد. او همچنین دریافت کاندید بازیگری "کباب قناری بر آتش سوسن و یاس" نیز بوده است.

 

همکاری با مهران مدیری در سریال قهوه تلخ

مصطفی ساسانی با مهران مدیری نیز کار کرده و یکی از هنرپیشه‌های سریال قهوه تلخ بوده است او در سریال شرایط خاص نیز ایفای نقش کرده‌است. او همچنین در فیلم‌های دهلیز و قندون جهیزیه نیز بازی کرده‌است که از فیلم‌های پربحث و اثرگذار زمان خود بوده است.

 

بازی در نقش دایی ایرج در سریال کتونی زرنگی

مصطفی ساسانی درباره نقش دایی ایرج می‌گوید: قبلا با آقای ملاقلی‌پور کارگردان فیلم قندون جهیزیه کار کرده بودم و به‌واسطه ایشان برای این نقش انتخاب شدم. یکی دو ماه طول کشید تا مطمئن شدند این نقش را من بازی کنم. تمرین می‌کردیم تا ببینیم مناسب این نقش هستم یا نه. با چند بازیگر و به شکل‌های مختلف اتود می‌زدند تا از این‌که من این نقش را بازی کنم، اطمینان حاصل کردند.

 

ساسانی درباره ویژگی‌های شخصیت ایرج بیان می‌کند: مهم‌ترین ویژگی این شخصیت، بی‌خیالی اوست. ایرج نگاه سرخوشانه‌ای به جهان دارد. دنیا را به مسخره گرفته است و حتی در تراژیک‌ترین و سخت‌ترین لحظات زندگی‌اش هم خیلی جهان را جدی نمی‌گیرد. ترکیب بلاهت، حماقت و یک خرده زرنگی در شخصیت او وجود دارد. با این تعریف به نظر می‌رسد شخصیت که کتونی زرنگی به پا دارد و نام سریال برگرفته از اوست، همین ایرج باشد.

 

ساسانی در این‌باره می‌گوید: قدیم آدم‌های خلافکار کتونی زرنگی می‌پوشیدند چون همیشه در حال فرار و رفتن از این نقطه به آن نقطه بودند. شخصیتی که من و آقای جعفری بازی می‌کنیم هم مدام در حال خرابکاری در موقعیت‌های مختلف و فرار کردن با همین کتونی زرنگی هستند.

 

بازی در نقش عطا در سریال نجلا

مصطفی ساسانی در سریال نجلا نقش عطا را رابزی کرده است. او دوست صمیمی عبد با بازی حسام منظور است و این دو در طول سریال ماجراهایی را رقم می‌زنند و حوادثی برایشان رخ می‌دهد.

مصطفی ساسانی در سریال قهوه تلخ مهران مدیری نقش آفرینی کرده است

 فیلم‌ها و سریال‌های مصطفی ساسانی

سریال نجلا

قندون جهیزیه

سریال قهوه تلخ

فیلم دهلیز

سریال شرایط خاص

اینجا خانه من است

پات

چیزهایی هست که نمی‌دانی

ملک سلیمان نبی (ع)

بیوگرافی کامل مصطفی ساسانی بازیگر نقش دایی ایرج در سریال کتونی زرنگی

آثار نمایشی ساسانی

کباب قناری بر آتش سوسن و یاس

یه روسری یه سرباز

واکسی

بی‌خانمان

جای من خانه تو و…

،مخمصه

و روزی گذری محله‌ایی ایفای نقش کرده است

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.