2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
فرصت دوباره به قاتل پای چوبه دار

فرصت دوباره به قاتل پای چوبه دار

جوان محکوم به مرگ در یک نزاع مرتکب جنایت شده و قبلا هم یک بار پای چوبه دار رفته اما توانسته بود فرصت بگیرد.

دوات آنلاین-مرد جوانی که رقیب عشقی دوست خود را به قتل رسانده بود برای دومین بار از پای چوبه دار به انفرادی سلول خود بازگشت تا شاید بتواند رضایت قطعی اولیای‌دم را جلب کند و برای همیشه از قصاص نجات پیدا کند.

 

ماجرای این قتل مربوط به درگیری است که 10 سال پیش به پلیس گزارش ‌شد. افرادی که موضوع را به پلیس اطلاع داده بودند گفتند در پی یک نزاع خیابانی پسر جوان زخمی شده است.

 

ماموران پلس پس از حضور در محل درگیری با پیکر بی رمق جوانی روبرو شده بودند که بر اثر اصابت قمه مجروح شده بود و در نهایت به دلیل شدت جراحت فوت کرد.

 

یکی از افرادی که شاهد نزاع مرگبار بود به ماموران گفت: در محل کارم نشسته بودم و سرم به کار خودم گرم بود که پسر جوانی داخل آمد و از ما کمک خواست، او می‌گفت جانش در خطر است. چند دقیقه بعد 6 مرد که از موتور سیکلت پیاده شد بودند به محل کار من حمله و شیشه‌های را خرد کردند، بعد هم با این جوان درگیر شدند و او را زخمی کردند و آخر سر هم فرار کردند.

 

در ادامه با شروع تحقیقات تخصصی هویت ضاربان شناسایی شد و عامل اصلی که کاوه نام داشت به اتهام قتل بازداشت شد. کاوه در تحقیقات گفت: مقتول (صمد) را نمی‌شناختم و نمی‌خواستم او را مجروح کنم یا بکشم فقط قصد ما ترساندن او بود.

 

کاوه در مورد انگیزه این درگیری نیز گفت: من دوستی به نام محمود داشتم که او با دختری به اسم فریده دوست بود ‌ولی ظاهرا فریده به دور از چشم دوستم و بدون اطلاع او با فرد دیگری هم رابطه داشته است بعد فهمیدم او همان صمد است. محمود فهمیده بود که صمد و فریده چند روز قبل در ارتباط بودند و با هم حرف می‌زده‌اند برای همین از دست او عصبانی بود.

 

روز حادثه من و محمود و چند نفر دیگر در قهوه خانه مشروب خوردیم و آنجا هم دعوا کردیم. بیرون که آمدیم محمود گفت: یکی با فریده دوست شده برویم حالش را بگیریم، ما قصد کشتن نداشتیم. من اصلا مقتول را قبلا ندیده بودم.

 

پس از تکمیل مراحل تحقیق جلسه محاکمه کاوه در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در جلسه محاکمه مادر صمد گفت: من یک پسر و یک دختر داشتم و این فرد تنها پسر من را کشته است و من درخواست قصاص او را دارم.

 

پس از جلسه محاکمه قضات دادگاه کیفری حکم به قصاص کاوه دادند و این حکم در شعبه  17 دیوان عالی کشور تایید شد.

 

پس از آن نیز حکم برای استیذان به دفتر رییس قوه قضاییه فرستاده شد و در نهایت برای اجرای حکم به دادسرای جنایی تهران بازگشت. به این ترتیب اوایل امسال کاوه برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت و با دریافت مهلت از مرگ نجات یافت. اما در فرصتی که به او داده شده بود موفق نشد نظر اولیای دم را جلب کند، در نتیجه چند روز پیش برای دومین بار پای چوبه دار رفت ولی این بار هم اولیای دم مهلت او را تمدید کردند تا شاید بتواند برای همیشه از مرگ نجات پیدا کند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.