2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
واکنش مقامات کشور به شهادت سردار سلیمانی

واکنش مقامات کشور به شهادت سردار سلیمانی

جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد را تسلیت گفتند.

دوات آنلاین-جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد را تسلیت گفتند.

 

به گزارش «تابناک»، در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جهبه مقاومت، شخصیت‌های سیاسی از جریانهای مختلف در پیام‌ها و بیانیه‌هایی به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

 

مشاور رییس جمهوری: پس از او خطوط قرمز سیاسی و امنیتی و نظامی در منطقه جابجا خواهد شد.

 

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری هم در توییتی نوشت: «پس از او خطوط قرمز سیاسی و امنیتی و نظامی در منطقه جابجا خواهد شد. ملت‌های عراق، لبنان و سوریه قدردان جانفشانی‌های او در مواجهه با داعش خواهند بود. بیابان‌ها و کوه‌ها و دره‌ها او را بهتر از خیابان‌ها و کاخ‌ها و برج‌ها می‌شناسند.»

 

وزیر ورزش: سردار سلیمانی الگوی جوانان بود

«مسعود سلطانی فر» در پیام تسلیت به مناسبت سردار سپهبد قاسم سلیمانی «شهید سلیمانی نمونه‌ای ارزشمند و بزرگ برای جوانان و ورزشکاران و قهرمانان از یاران رهبر و انقلاب بود که بر سر دفاع از ارزش‌های امام و نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد.

 

قاسم سلیمانی قهرمان ملی مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود.»

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت

 

«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان سابق سپاه هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «سپهبد قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.»

 

ولایتی: آمریکا و مزدورانش عواقب این جنایت تروریستی را خواهند پرداخت

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز در پیام تسلیت خود گفت: «شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از پیروزی های خود را مدیون رشادت های او هستیم، جان تازه ای را در جبهه مقاومت ایجاد خواهد کرد و آمریکایی ها و ایادی آنان عواقب این جنایت تروریستی را پرداخت خواهند کرد.»

 

در ادامه این پیام آمده است: «جبهه مقاومت که توانست در تمام این سال ها با تدابیر مقام معظم رهبری، رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار سلیمانی و فرماندهان عالی جبهه مقاومت، مدافعان حرم و با پشتیبانی ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم منطقه، توطئه شوم دشمنان در تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی را از بین ببرد، بار دیگر انتقام این جنایت را خواهند گرفت.»

 

وزیر ارشاد: آمریکایی‌ها اکسیر شهادت را درک نکرده‌اند

«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیام تسلیت خود نوشت: «سردار سلیمانی نماد عزت ایران و مالک اشتر رهبری بود. شهادت‌ش سوزناک و اندوه فقدانش فراموش‌نشدنی است. ‌اما ذرات خون مطهر او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد. ‌آمریکایی‌ها اکسیر شهادت را درک نکرده‌اند.»

 

وزیر ارتباطات: سوگواریم همه‌باهم

آذری جهرمی:، وزیر ارتباطات در پیام توییتری ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی نوشت:

سوگواریم همه‌باهم

پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک.

عکس پیکر در خون سردار را با شادی منتشر کردند، در حالیکه که تاریخ مختارها را نخوانده‌ و نمی‌دانند.

حاج قاسم عزیزم، محبوب قلبم، شهادتت مبارک.

 

رئیس شورای شهر تهران: اراده این ملت، با خون شهیدانمان قویتر خواهد شد

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نوشت: ترور ناجوانمردانه سردار سرفراز سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، ایران را آكنده از اندوه و خشم كرد در منطق اسلام، شهادت بالاترین پیروزی برای انسان است. اراده این ملت، با خون شهیدانمان قویتر خواهد شد

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: سردار سلیمانی نماد مبارزه با نظام سلطه بود

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و افزود: سردار سپهبد قاسم سلیمانی خود را سرباز ولایت می دانست و همواره نگاهش به افق نگاه رهبری الهی جمهوری اسلامی بود، ایشان نه یک روز و چند روز بلکه در دوره زمانی طولانی صداقت و سلامت، مجاهدت خستگی ناپذیر همراه با درایت و تدبیر مؤمنانه و مقاومت و پایداری در راه خدا را به ظهور رساند.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام تاکید کرد: سردار سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.