2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ترس از طرد شدن؛ روش‌های عملی برای مقابله و بازگشت به زندگی

ترس از طرد شدن؛ روش‌های عملی برای مقابله و بازگشت به زندگی

اجازه بدهید صدای درونتان صحبت کند و زخم‌های عاطفی را ترمیم کند. اگر این کار را نکنید، مانند یک کودک که مدام دامن مادر خود را می‌کشد، توجه شما را به خود جلب می‌کند.

دوات آنلاین-ترس از طرد شدن یکی از بزرگ‌ترین هراس‌هایی است که برخی‌ها با آن مواجه هستند. از طرفی همه ما ممکن است در مقطعی از زندگی خود از سوی گروه‌هایی که عضو آن هستیم طرد شویم یا شخصی که به مراوده و ارتباط با او علاقه داریم به ما پاسخ رد بدهد و به این ارتباط پایان ببخشد.

 

با طرد شدن دنیا به آخر نمی‌رسد اما این حرف فقط در کلام ساده است. کسی که این حس را تجربه می‌کند با دردها و رنج‌های بسیاری مواجه می‌شود و واقعا احساس می‌کند به بن بست رسیده است. اما چاره کار چیست؟

 

به جای ترس از طرد، آن را بپذیرید

ایرنا نوشت: به شما گفته می‌شود که «من دیگر تو را دوست ندارم». این حرف قلب شما را سوراخ می‌کند. برای غلبه بر این حالت، به جای اینکه آنقدر تلاش کنید که بگویید از آن ناراحت نیستید، بپذیرید که درد شدید عاطفی را تحمل می‌کنید. درد شما به اندازه هر دردی معتبر و واقعی است.

 

به صدای درونتان گوش دهید. اجازه بدهید صدای درونتان صحبت کند و زخم‌های عاطفی را ترمیم کند. اگر این کار را نکنید، مانند یک کودک که مدام دامن مادر خود را می‌کشد، توجه شما را به خود جلب می‌کند.

 

مدام از تجربه طرد شدنتان با آب و تاب حرف نزنید

برای دوستانتان از درد و ناراحتی خودتان می‌گویید. می‌گویید و آن‌ها آه می‌کشند و چشمانشان را می‌چرخانند و سری تکان می‌دهند. جزییات موضوعی که می‌گویید نشان می‌دهد که چقدر با شما در مصاحبه شغلی که داشتید ناعادلانه رفتار شده است. بهتر است بدانید وقتی مدام در حال گفتن ناراحتی خود هستید، وقت و انرژی شما تلف می‌شود.

 

این نشخوار ذهنی را تمام کنید. با خانواده خود قرار بگذارید که در این حالت‌ها ذهن شما را منحرف کنند و توجه شما را به سمت کارهای تولیدی مثبت ببرند. ریتم فکر کردن چندباره به مسائلی که در آن طرد شده اید را بشکنید.

ترس از طرد شدن

مدتی درنگ کنید و در معرض طرد شدن نباشید

هرکدام از ما آستانه تحمل متفاوتی داریم. در نظر بگیرید که چقدر توان تحمل دارید و گامی به پیش بردارید. اگر در ایستگاه ناامیدی به سر می‌برید، شاید بهترین کار این باشد که مدتی سوار قطار نشوید. استراحت کنید و به ذهن و فکر خود اجازه بدهید که استراحت کنند. حداقل برای مدت کوتاهی توجه خود را به فعالیت‌ها و فرصت‌هایی بدهید که شما را در معرض خطر قرار نمی‌دهند. در این دوره استراحت عضلات شما ترمیم و در نهایت قوی می‌شود. ذهن و قلب شما یکسان است. شما باید به هر دو اجازه تنفس بدهید.

 

با آستانه تحمل خودتان روراست باشید. ورزشکاران در تمام رژیم‌ها و مسابقاتشان فراز و فرودهایی را تجربه می‌کنند. این یک واقعیت از هر فردی است که مورد طرد واقع می‌شود. شناخت بیشتری نسبت به خودتان به دست آورید.

 

تجربه طرد را برای خودتان بامعنی کنید

اگر در چیزی طرد شدید و یا شکست خوردید، باید بدانید که شما تنها نیستید. به این موارد فکر کنید: آیا ممکن است تصوراتم نسبت به خودم درست نباشد؟ ممکن است این طرد برای من راهنمایی باشد که من را به مسیر درست برگرداند؟ آیا این واقعا نمی‌تواند فرصتی برای رشد و گسترش من در حالت بهتری باشد؟

 

وقتی استیو جابز در سال ۱۹۸۵ طرد شد و از شرکت اخراج شد، در سال ۱۹۸۶ استودیوی انیمیشن پیکسار را تولید کرد که میلیاردها دلار ارزش داشت. به این فکر کنید که چه چیزی از خودتان کشف کرده‌اید و از تجربه طرد چه آموخته‌اید.

 

 

کمی صبر کنید تا تأثیر طرد بر شما کم شود

وقتی در مورد چیزی جواب منفی می‌گیریم، آرزوی رسیدن به آن برای ما قوی‌تر می‌شود. اما همیشه در این مواقع سوالاتی را باید از خودمان بپرسیم. آیا ویژگی‌های منفی از کاری که می‌خواستم انجام بدهم وجود داشته است و من آن را نمی‌دیدم؟  آیا شخصی باعث شده است که من طرد شوم؟ وقتی شدت اولیه طرد شدن فروکش کرد، شما قادر خواهید بود روی دیگر سکه را ببینید. گاهی اوقات ضرر شما آنقدر که در ابتدا حس می‌کردید نیست و برای شما اتفاق منفی خاصی حاصل نشده است.

 

در مقابل طرد شدنتان مقاومت کنید تا اعتماد به نفس‌تان بالا برود

جالب است بدانید که با طرد شدن می‌توانید اعتماد به نفستان را افزایش دهید. این کار به مرور اتفاق می‌افتد. وقتی زخم‌های شما ترمیم شد، وقت بگذارید و فکر کنید که به مسائل چگونه واکنش نشان داده‌اید. برای ترمیم زخم‌هایتان خود را منزوی و جدا کرده‌اید؟ آیا این کار مفید بوده یا ممکن است اگر با دوستانتان صحبت کنید، سریع‌تر و موثرتراز درد عاطفی عبور کنید؟

 

با این شش راهکار می‌توانیم حس شکست و ناراحتی خودمان را کنترل کنیم و به مسائل و سختی‌ها نگاه واقع‌بینانه‌تری داشته باشیم. شاید کمی هم شعارگونه به نظر برسد که بگوییم شکست‌ها راهی برای موفق شدن ما هستند. اما از موفقیت هم که بگذریم،  کم‌ترین کاری که می‌توانیم بکنیم هدیه دادن آرامش روحی و ذهنی بیشتر به خودمان است.

 

منبع: LIFEHACK

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.