2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
3 مرد افغان متهم به قتل زن جوان

3 مرد افغان متهم به قتل زن جوان

مقتول زنی جوان به نام الهه است که دو سال قبل سه مرد را سوار ماشین کرده بود تا به دریاچه خلیج فارس و پارک چیتگر ببرد.مردان در راه او را کشتند و ماشینش را به سرقت بردند

دوات آنلاین-مردان افغانستانی که برای سرقت خودروی زنی جوان او را به پارک کشانده‌ و به قتل رسانده‌اند در دادگاه کیفری استان تهران پای میزمحاکمه رفتند.

 

زن ایرانی که دو سال قبل توسط سه مرد افغانستانی کشته شد، راننده آژانس بود و برای امرار معاش کار می‌کرد.

 

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح یکشنبه که در شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهمان را خواند و گفت: براساس مدارک موجود در پرونده مقتول که زنی جوان و ایرانی به نام الهه است دو سال قبل به دست سه مرد که قصد سرقت اموالش را داشتند به قتل رسیده‌ است.

 

براساس اعترافات متهمان احمد متهم ردیف اول پرونده که به عنوان مسافر چندباری سوار ماشین الهه شده‌ بود از او خواستگاری و سعی کرده بود به این زن جوان نزدیک شود. روز حادثه احمد با الهه تماس گرفت و اعلام کرد می‌خواهد به اتفاق دو هموطن دیگرش به نام های شیرعلی و محمد به دریاچه خلج فارس بود. آنها سپس این زن را  به پارک چیتگر کشاندند و در آنجا از مقتول خواستند تلفن همراهش را بدهد اما وقتی الهه مقاومت کرد او را با روسری خفه کردند و سپس تلفن و ماشینش را به سرقت بردند.

 

نماینده دادستان ادامه داد: با توجه به اعترافات صریح متهمان و بازسازی صحنه قتل احمد مباشر قتل و سرقت و دو متهم دیگر معاونت در قتل و سرقت دارند و به عنوان نماینده دادستان درخواست مجازات قانونی را دارم.

 

در ادامه دیگر اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و درخواست صدور حکم قصاص کردند. وکیل اولیای‌دم گفت: از نظر ما مباشر در قتل شیرعلی است او سالهاست در ایران زندگی می‌کند و پول زیادی دارد در زندان یک چک چند میلیون تومانی به احمد داده و از او خواسته که قتل را قبول کند همچنین چندین بار او را به طرق مختلف مورد ضرب و جرح قرار داده‌ است ما درخواست داریم این موضوع رسیدگی شود ضمن اینکه احمد و محمد هر دو در  بازجویی‌های ابتدایی اعلام کردند که شیرعلی مباشر در قتل است اما بعد گفتند که او نیست و این نشان از تبانی دارد. با این حال براساس تشخیص دادگاه درباره مباشر قتل ما درخواست قصاص داریم.

 

متهم: من قاتل نیستم

در ادامه نوبت به احمد رسید. او گفت: من مرتکب قتل نشدم. روز حادثه وقتی به سمت پارک چیگتر رفتیم شیرعلی و محمد همراه الهه برای خرید رفتند و من در ماشین ماندم مدت زمان زیادی گذشت اما نیامدند من بلد نبودم ماشین برانم با هر سختی بود پشت فرمان نشستم و توانستم ماشین را حرکت بدهم به سمت چیتگر رفتم و جسد الهه را میان درخت ها پیدا کردم اما شیرعلی و محمد رفته بودند آنها بعد از کشتن الهه رفته بودند من هم با ماشین حرکت کردم.

 

احمد ادامه داد: ماشین مرتب خاموش می‌شد و به سختی حرکت می‌کردم اما خیلی ذوق داشتم پیاده می‌شدم خیابان را نگاه می‌کردم و دوباره سوار ماشین می‌شدم. در اتوبان در تونل بودم که پیاده شدم تا داخل تونل را تماشا کنم خیلی ذوق می‌کردم بعد پلیس سراغ من آمد چند سوال پرسید گفتند داخل ماشین بنشین و من هم نشستم آن را با جرثقیل بردند و من را هم اداره اگاهی فرستادند.

 

متهم گفت: ماموران جسد را پیدا  و وقتی بررسی کردند متوجه شدند ماشین متعلق به الهه است از من پرسیدند  تو الهه را کشتی گفتم نه من این کار را نکردم و شیرعلی قاتل است و محمد هم شاهد است. اما در بازداشتگاه شیرعلی من را دید او به من پشینهاد پول داد تا قتل را گردن بگیرم. اول قبول نکردم بعد گفت زندانی‌ها من را بزنند. هم من از ترس جانم اتهام قتل را قبول کردم اما قتل کار من نبود. شیرعلی خودش هم یکبار اعتراف کرده کار او بوده است.

 

بعد از گفته‌های متهم شیرعلی درجایگاه قرار گرفت او هم اتهام را قبول نکرد و گفت : اینکه می‌گویند من این کار را کردم دروغ است احمد زن را کشت.

 

باپایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.