2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
پیشنهاد تماشای 4 فیلم سینمایی برای آخر هفته

پیشنهاد تماشای 4 فیلم سینمایی برای آخر هفته

​آخر هفته فرصت خوبی برای فیلم دیدن است. پیشنهاد ما برای این هفته فیلم های 23 نفر، آشفته گی، آستیگمات و زندانی ها است.

دوات آنلاین-حتی اگر اهل سینما و فیلم دیدن نیستید این بار را استثنا قایل شوید و آخر هفته وقتی را برای سینما رفتن خالی کنید. پیشنهاد ویژه‌ای برای این هفته داریم، فیلمی که حتما باید تماشا کرد، آن هم روی پرده سینما: 23 نفر.

نمایی از فیلم 23 نفر

23 نفر، فراتر از یک فیلم

فیلم 23 نفر از یک فیلم سینمایی ساده فراتر است. حتما می‌دانید این فیلم را از روی کتاب آن 23 نفر ساخته شده و ماجرای آن واقعی است و به زمان جنگ تحمیلی برمی‌گردد.

 

23 نفر حکایت همین تعداد نوجوان 13 تا 17 ساله است که در سال 1361 توسط نیروهای عراقی اسیر می‌شوند.

 

مهدی جعفری کارگردان اهوازی این فیلم قبل از ساختن 23 نفر تجربه 3 فیلم بلند دیگر را داشت که البته فقط یکی از آنها به نام ایستگاه اتمسفر سینمایی بود. او در زمینه فیلم کوتاه و مستند تجربیات زیادی دارد و البته سال‌ها به‌عنوان مدیر فیلمبرداری کار کرده است.

 

بیشتر بخوانید: گفت و گو با بازیگران نوجوان فیلم 23 نفر

 

23 نفر دقیقا از آن دست فیلم‌هایی است که سینمای ما کم دارند. در تاریخ ایران به ویژه تاریخ معاصر سوژه برای فیلم ساختن بسیار زیاد است. سال‌های اخیر شاهد پدیده‌ای به نام محمدحسین مهدویان بوده‌ایم که تمرکزش را روی همین موضوع گذاشته و فیلم‌های خوب ماجرای نیمروز یک و دو را ساخته است. فیلم‌های دیگری مانند سیانور یا شبی که ماه کامل شد نیز با تکیه بر تاریخ معاصر ساخته شده و نشان داده‌اند مخاطب فیلمی را که به لحاظ ساختار درست و اصولی باشد می‌پسندد و در گیشه کم نخواهد آورد.

 

در واقع فیلم‌هایی نظیر 23 نفر سینما را به کارکرد اصلی خود که همان آگاهی بخشی و دانش افزایی است نزدیک می‌کند و البته به دلیل توجه سازندگان به قواعد سینما در جنبه سرگرم‌کننده بودن نیز موفق عمل می‌کند.

بهرام رادان در فیلم آشفته گی

آشفته گی؛ فیلمی درباره عشق و جنایت

فریدون جیرانی کارگردان کاربلدی است. این را نمی‌شود انکار کرد که او قواعد سینما را می‌شناسد و درام، شخصیت پردازی، قصه گویی و گره افکنی و گره گشایی در داستان  را ماهرانه بلد است.

 

آخر هفته می‌توانید به تماشای فیلم آشفته گی بروید. در این فیلم 90 دقیقه ای ساخته فریدون جیرانی بهرام رادان، مهناز افشار، مهران احمدی، نسیم ادبی و علی میلانی بازی کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: 10 فیلم برتر عاشقانه سینمای ایران

 

آشفته‌گی رئالیستی و اجتماعی نیست. یک فیلم درباره عشق و جنایت است.

نمایی از فیلم آستیگمات

آستیگمات در شبکه نمایش خانگی

اگر برای آخر هفته باز هم وقت داشتید یا اصلا حال و حوصله سینما رفتن نداشتید می توانید آستیگمات را که تازه وارد شبکه نمایش خانگی شده است تماشا کنید البته یادتان باشد دیدن این فیلم برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی‌شود.

 

آستیگمات دومین ساخته بلند سینمایی مجیدرضا مصطفی است. شاید فیلم اول او به نام انارهای نارس را دیده باشید.

 

فیلم آستیگمات درباره مردی است که بعد از جدایی چند ساله از خانواده برگشته و می خواهد خانه اش را از زن و پسر و عروس و نوه اش پس بگیرد.

 

محسن کیایی، مهتاب نصیرپور، هادی حجازی فر، حسین پاکدل، سیامک صفری، باران کوثری، نیکی کریمی، بهنوش بختیاری و حسام محمودی از بازیگران این فیلم هستند.

عکس فیلم زندانی ها

زندانی‌ها، فیلمی جذاب از مسعود ده نمکی

مسعود ده نمکی با سری فیلم‌های اخراجی‌ها نشان داد می‌تواند نظر مخاطب را جلب کند. فیلم زندانی ها ساخته او مدتی است وارد شبکه نمایش خانگی شده است.

 

لینک‌های دانلود قانونی فیلم زندانی ها

 

این فیلم داستان دانشجوی جوانی است که قصد دارد برای پایان‌نامه‌اش روی تعدادی زندانی تحقیق کند و آن زندانیها برای پیدا کردن گنجی به سوی دانشجو می‌روند...

 

بهاره افشاری، بهنوش بختیاری، هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، اصغر نقی‌زاده، امیر نوری و اسدالله یکتا بازیگران اخراجی ها هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.