2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
دستور پخت نخودپلوی اسپانیایی؛ غذای رژیمی و کم کالری

دستور پخت نخودپلوی اسپانیایی؛ غذای رژیمی و کم کالری

اگر دنبال این هستید که غذایی تازه و طعمی متفاوت را تجربه کنید نخودپلوی اسپانیایی گزینه خیلی خوبی است. ضمن این‌که طرز تهیه آن چندان مشکل نیست.

دوات آنلاین-نخودپلوی اسپانیایی از آن دسته‌ غذاهای خوشمزه اما كم كالری است كه طبق دستور زیر طبخ می‌شود. تنها نكته‌اش هم این است كه اگر مایل بودید می‌توانید هویج رنده شده را به مواد آن اضافه كنید.

 

مواد لازم نخود پلو برای 5 نفر

روغن زیتون:  3‌قاشق‌غذاخوری

عصاره آب سبزیجات: 250 گرم

زعفران یا تركیب زعفران و زردچوبه: یك قاشق‌ چایخوری

پیاز ریز شده:  1 عدد

فلفل دلمه قرمز: 1 عدد

سیر: 5 حبه

گوجه فرنگی بزرگ: 1 عدد

برنج:  200 گرم

نخود فرنگی منجمد یخ زدا شده: 150 گرم

لیمو:  1 عدد

جعفری خرد شده: 100 گرم

پودر پاپریكا، نمك، فلفل، زردچوبه و آویشن: به میزان  لازم

دستور پخت نخودپلوی اسپانیایی؛ غذای رژیمی و کم کالری

 طرز تهیه نخودپلو

آب سبزیجات را در تابه ریخته و حرارت را زیاد می‌كنیم. زعفران را اضافه كرده و صبر می‌كنیم تا به جوش آید. سپس شعله را كم كرده و داخل تابه‌ای نچسب پیاز و فلفل دلمه‌ای را سه الی پنج دقیقه تفت می‌دهیم تا كمی قهوه‌ای شوند، بعد سیر خرد شده را به آنها اضافه كرده و یك دقیقه دیگر تفت می‌دهیم.

 

بیشتر بخوانید: خوراک گوشت آرژانتینی؛ غذای متفاوت برای فصل سرما

 

گوجه‌فرنگی و كمی ادویه به آنها اضافه كرده و برنج و یك قاشق روغن را هم داخل مواد ریخته و هم می‌زنیم. آب سبزیجات را با نمك و فلفل به مواد اضافه می‌كنیم اما هم نمی‌زنیم تا به جوش آیند.

 

بیشتر بخوانید: سالاد مرغ کبابی مناسب برای رژیمی ها

 

سپس زیر شعله را كم می‌كنیم تا برنج پخته شود. (حدودا 20 دقیقه). بعد از خشك شدن آب سبزیجات و پخته شدن برنج از روی شعله بر داشته و نخود را بدون هم زدن روی مواد می‌ریزیم با فویل روی تابه را پوشانده و پنج الی هشت دقیقه صبر می‌كنیم و در آخر با برش‌های لیمو و جعفری تزئین و نوش جان كنید.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.