2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روز جهانی چای؛ فرصتی برای گفت‌وگو درباره یک صنعت بزرگ

روز جهانی چای؛ فرصتی برای گفت‌وگو درباره یک صنعت بزرگ

چای هم روز جهانی دارد. 15 دسامبر هر سال به عنوان روز جهانی چای انتخاب شده است.

دوات آنلاین-صنعت چای‌، روزانه میلیون‌ها فنجان چای در اختیار افرادی در سراسر جهان قرار می‌دهد. کشور هند یکی از بزرگترین تولید کنندگان چای در سراسر جهان است و چای را در جامعه خود به‌عنوان کالایی مهم تجارت به جهان معرفی کرده است.

 

دلیل تعیین روز جهانی چای

کمپین بین‌المللی روز جهانی چای در سال 2005 توسط اتحادیه های صنفی، تولیدکنندگان چای و سازمان‌های مدنی آغاز به کار کرد. این کمپین در آسیا و آفریقا برای پرداختن به مسائل مربوط به حقوق، دستمزد و زندگی کارگران این صنعت و تعیین قیمت‌های عادلانه برای تولیدکنندگان کوچک چای شروع به کار کرد.

روز جهانی چای؛ فرصتی برای گفت‌وگو درباره یک صنعت بزرگ

کنفرانس بین‌المللی چای در دهلی نو با اعلامیه بین‌المللی در مورد حقوق کارگران و پرورش‌دهندگان کوچک به‌منظور کمک به تنظیم رقابت نابرابر ، مالکیت زمین ، مقررات ایمنی ، حقوق زنان ، تأمین اجتماعی و دستمزد زندگی کار خود را آغاز کرد.

 

سازمان‌ شورای چای هند نیز روز جهانی چای را به امید تبدیل شدن به یک مناسبت رسمی در سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل پیشنهاد کرد.

 

این پیشنهاد در سال 2015 توسط رئیس سانتوش کومار سارنگی بار دیگر طرح شد. به گفته رئیس ، این پیشنهاد هند توسط کشورهایی مانند کانادا ، ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، سریلانکا ، چین ، ژاپن ، کنیا و مالاوی حمایت شد.

 

هدف از این مناسبت شناخت موقعیت‌های آسیب‌پذیر است که تولید کنندگان چای با آنها مواجه هستند.

 

در این روز همچنین به بحث در مورد موضوعات فوری مانند تغییر اوضاع بازار، فناوری و تغییر در روند تولید و مصرف چای پرداخته می‌شود.

 

هر ساله در روز جهانی چای بیش از 150 نماینده از سازمان‌های مختلف سمیناری را برای بحث و تبادل نظر درباره مشکلات رایج صنعت چای و همچنین مشکلات موجود در کشور خودشان برگزار می کنند.

 

چگونه روز جهانی چای را جشن بگیریم

اگر عاشق چای هستید ، در مورد برخی از شرکت‌های مورد علاقه خود تحقیقاتی انجام دهید. سعی کنید مارک‌های چای را که از تجارت منصفانه پشتیبانی می کنند جستجو کنید و برای حمایت از این روز می‌توانید به سمت مصرف تولیدات آن مارک‌ها بروید تا در نحوه خرید محصولاتی مانند چای تفاوت ایجاد کنید.

روز جهانی چای؛ فرصتی برای گفت‌وگو درباره یک صنعت بزرگ

در صورت علاقه در مورد صنعت چای به دیگران آموزش دهید و بگویید شرایط مناسب که همه باید از آن بهره ببرند چیست.

 

معمولا تولید کنندگان و کشاورزان در چرخه اقتصادی کمترین سودها را می‌برند در حالی که بیشترین زحمت را می‌کشند،‌به عنوان مثال می‌توان سعی کرد چای را بدون واسطه‌تر و حتی از خود کشاورز خرید. این شیوه‌ای است که در سالهای اخیر در همه جای دنیا در حال رواج است.

 

با توجه به اینکه ایران به خصوص شمال کشور یکی از انواع مرغوب چای دنیا را تولید می‌کند ما نیز میتوانیم با خرید چای ایرانی هم طعم متفاوتی را تجربه کنیم و هم به تولید کنندگان این صنعت در رقابت با تولید کنندگان جهان کمک کنیم.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.