2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بروساژ یا پولیش دندان چیست و چه فرقی با جرم‌ گیری دارد

بروساژ یا پولیش دندان چیست و چه فرقی با جرم‌ گیری دارد

بروساژ دندان به مجموعه عملکردهایی گفته می شود که به از بین بردن زردی و جرم های روی دندان منجرمی شود. این روش به براق و سفید کردن دندان ها کمک چشمگیری می کند. بروساژ یا پولیش دندان اغلب بعد از عمل جرم گیری انجام می شود.

دوات آنلاین- بروساژ یا پولیش دندان یکی از بارزترین روش ها برای از بین بردن زردی و جلا دادن دندان است. بهداشت دهان و دندان تنها توسط نخ دندان یا مسواک و جلا دادن آن حفظ نمی شود. همواره جرم هایی روی دندان تشکیل می شود که به شدت بوی بدی دارد و سلامت دندان ها را تهدید می کند. به همین دلیل بروساژ و جرم گیری گاهی ضروری می شود.

 

جرم دندان چگونه به وجود می‌آید

جرم در واقع همان باقی مانده مواد غذایی، میکروب‌ها، مواد حاصل از تجزیه کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها و ... در سطح دندان است که اگر برای رفع آن ها اقدامی نشود، می تواند باعث معدنی شدن دندان ها و به اصطلاح ایجاد رسوب شود و عمر دندان ها را بسیار کوتاه کند.

 

 دندان ها به صورت پیوسته با بزاق دهان در تماس هستند. بزاق به دلیل داشتن مقادیر بالای کلیسم و دیگر مواد معدنی، می تواند به تقویت و محافظت دندان ها کمک شایانی کند. با این که این موضوع یک مزیت بزرگ است اما در عین حال سبب رسوب شدید کلسیم روی دندان ها می شود. این رسوبات مثل همان رسوباتی که در ته کتری یا روی لوله دیده اید، است. بسیاری از افراد تصور می کنند چون رنگ رسوبات همرنگ دندان است، پس جزئی از ساختار آن است ، اما رنگ این رسوبات به مرور زمان به قهوه ای یا سیاه تبدیل می شود.

 

بیشتر بخوانید: آیا جرم‌گیری دندان ضرر دارد؟

 

دربروساژ از یک ابزار دستی که در سر خود یک غلتک لاستیکی دارد و ماده ای خمیر مانند به نام پروفیلا کسیز معروف به پروفی استفاده می شود. این خمیر به وسیله ذرات ساینده ای که دارد می تواند جرم های موجود دندان و لکه ها را به راحتی رفع کند.

بروساژ یا پولیش دندان چیست و چه فرقی با جرم‌ گیری دارد

تفاوت بروساژ با جرم گیری

جرم گیری دندان می تواند مقادیر بالایی از پلاک های میکروبی و جرم موجود در دندان ها را از بین ببرد. این پلاک ها به رنگ زرد و به شدت سفت و محکم است و با مسواک زدن رفع نمی شود. اما بروساژ کمک می کند تا لکه های موجود روی سطح دندان که بر اثر مصرف برخی مواد غذایی به وجود آمده است، رفع و درمان شود.

 

بیشتر بخوانید: چگونه لبخند زیبا داشته باشیم

 

 مراقبت‌های لازم بعد از بروساژ

تا یک روز بعد از این عمل، به دلیل حساس شدن مینای دندان از غذاهای آبکی استفاده کنید.

 

 تا سه روز بعد از بروساژ دندان، برای ضد عفونی کردن، دهان خود را با آب نمک شست و شو دهید. بعد از اولین بروساژ دندان در مسواک زدن احتیاط کنید و این کار را به آرامی انجام دهید.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.