2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
هفته چهاردهم؛ هفته‌ای جذاب برای لیگ برتر

هفته چهاردهم؛ هفته‌ای جذاب برای لیگ برتر

بازی شهرخودرو-سپاهان شروع جذاب هفته چهاردهم لیگ برتر است از طرفی رونمایی از استقلال بودن استرا هم می‌تواند جالب توجه باشد.

دوات آنلاین-هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر از امروز با برگزاری 5 بازی آغاز می‌شود. با توجه به بازی مستقیم شهرخودرو و سپاهان و همچنین بازی استقلال در پیکان‌شهر می‌توان در انتظار تغییراتی در صدر جدول بود. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بازی‌های دوشنبه.

 

 شهرخودرو-سپاهان

خراسان ورزشی نوشت: یکشبنه و در اولین بازی هفته چهاردهم شهرخودرو در ورزشگاه امام رضا(ع) میزبان سپاهان است. این بازی هم یکی دیگر از بازی‌های 6 امتیازی نماینده مشهد است و شاگردان یحیی برای جبران شکست مقابل استقلال به امتیازات کامل این بازی حساس چشم دوخته‌اند.

 

 سپاهان در حالی پا به میدان می‌گذارد که عزت‌ا... پورقاز، مدافع میانی و تاثیرگذار این تیم به دلیل مصدومیت غایب است و مسلما عدم حضور او می‌تواند کار مهاجمان شهرخودرو را تا حدودی راحت‌تر کند. حامد بحیرایی و محسن مسلمان نیز به علت سرماخوردگی دیگر غایبان زردپوشان در بازی امروز هستند. محمد ایرانپوریان نیز غایب قدیمی سپاهانی‌هاست و مسلما این لیست بلندبالا کار قلعه‌نویی را برای بازی سخت خواهد کرد.

رونمایی از استقلال بدون استرا ؟

 شهرخودرو و سپاهان هر 2 با 5 گل خورده مستحکم‌ترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارند و مسلما تقابل امروز یحیی و قلعه‌نویی مثل همیشه یکی از تقابل‌های جذاب لیگ خواهد بود. سپاهان برای نزدیک شدن به قهرمانی نیم فصل باید دست پر به اصفهان برگردد و در سوی مقابل شهرخودرو هم بعد از 2 باخت متوالی امروز در خانه محکوم به پیروزی است.

 

 ماشین‌سازی-تراکتور

رونمایی از استقلال بدون استرا ؟

یکشنبه دربی تبریز در حالی برگزار می‌شود که از همین حالا همه تراکتور را برنده این بازی می‌دانند. سرخ‌پوشان تبریزی 4 هفته متوالی است که رنگ برد را ندیده‌اند و بازی امروز بهترین فرصت برای قطع این روند نزولی است! البته معمولا در فوتبال جهان بازی با تیم‌های همشهری و به اصطلاح دربی‌ها جزو بازی‌های سخت است اما در فوتبال ایران و با توجه به شرایط خاص تراکتور و ماشین‌سازی نتیجه این دربی قابل پیش‌بینی است! بازی امروز در حالی برگزار می‌شود که دنیزلی از سرمربیگری تراکتور کنار رفته و اکنون تیم پرستاره شهر تبریز با مربی موقت مقابل ماشین‌سازی قرار می‌گیرد.

 

 فولاد – پارس‌جنوبی

یکشنبه فولاد اوج‌گرفته در خانه میزبان پارس‌جنوبی است. پارسی‌ها فصل را خوب شروع کردند اما حالا به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین تیم‌های لیگ در قعر جدول بسر می‌برند و با ادامه این روند مطمئنا یکی از کاندیداهای سقوط خواهند بود. پارس‌جنوبی چند  هفته است پیروز نشده و بعید است در اهواز هم رنگ برد را ببیند.

 

 ذوب‌آهن - نساجی

نساجی 6 هفته است که بردی نداشته و علیرضا منصوریان اگر می‌خواهد در نیم‌فصل دوم هم سرمربی ذوب‌آهن باشد باید از سد این تیم بگذرد تا با کسب 3 امتیاز بتواند از رده دوازدهم جدول بالاتر بیاید. مسلما باخت ذوب‌آهن در این بازی می‌تواند پایان کار منصوریان باشد و این مربی هم به جمع اخراجی‌های سرشناس لیگ نوزدهم اضافه شود.

 

 پیکان - استقلال

یکشنبه  پیکان میزبان تیمی است که به گفته بسیاری از کارشناسان آماده‌ترین تیم این روزهای فوتبال ایران است؛ استقلالی که با استراماچونی فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذارد و حالا به صدر جدول هم رسیده است اما گویا قرار است حاشیه و سوءمدیریت دشمن بزرگ استقلال در این فصل باشد.

رونمایی از استقلال بدون استرا ؟

در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت به بازی یکشنبه، خبر فسخ قرارداد استراماچونی با استقلال در محافل ورزشی مثل یک بمب صدا کرد و حالا هیچ‌کس نمی‌داند در بازی  چه کسی قرار است روی نیمکت آبی‌ها بنشیند. مسلما یکشنبه شعار علیه مدیریت، شعار اول هواداران خواهد بود و باید ببینیم استقلال در این شرایط بحرانی می‌تواند بازی‌های خوب خود را تکرار کند و یا یک باخت روزهای تلخ استقلال را تلخ‌تر خواهد کرد؟! علاوه بر این استقلال در حالی مهمان پیکان است که یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان خود را در اختیار ندارد.

 

شیخ دیاباته غایب بزرگ آبی‌های پایتخت است و غیبت این بازیکن باعث شد تا استراماچونی و دستیارانش بعد از بازی با شهرخودرو و در این روزهای اندک در اندیشه پیدا کردن بهترین آلترناتیو و گزینه جانشینی برای شیخ بلندقامت و گلزن باشند؛ انتخابی که حالا به نظر می‌رسد به جمع‌بندی نهایی رسیده تا مرتضی تبریزی در یکی از آخرین فرصت‌های طلایی بتواند قابلیت و توانایی‌های خود را به رخ بکشد. استقلال در صورت پیروزی به صدرنشینی ادامه می‌دهد اما اگر امتیاز از دست بدهد ممکن است صدر را بعد از یک هفته تحویل سپاهان بدهد.

 

برنامه بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر

دوشنبه

 شهرخودرو - سپاهان؛ 14:30

 ماشین‌سازی - تراکتور؛ 15:15

 فولاد - پارس‌جنوبی؛ 16:35

 ذوب‌آهن - نساجی؛ 17:30

 پیکان - استقلال؛ 17:30

 

سه شنبه

 شاهین - صنعت‌نفت؛ 16:30

 نفت‌ مسجدسلیمان- سایپا؛ 16:35

 پرسپولیس-گل‌گهر؛ 17:30

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.