2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آدم‌ربایی عجیب به‌خاطر چک 350 میلیارد تومانی

آدم‌ربایی عجیب به‌خاطر چک 350 میلیارد تومانی

متهمان بعد از ربودن مرد تاکسیران فهیمدند تمام این ماجرا یک شوخی تلگرامی بوده و اصلا چکی در کار نیست.

دوات آنلاین-مأمور پلیس اخراجی که خیال می کرد چک رمز دار 350میلیارد تومانی فتوشاپی که در گروه تلگرامی دست به دست نمی شد واقعی است با همدستی چهار نفر دیگر نقشه آدم ربایی مسلحانه را طراحی و اجرا کرد.

 

به گزارش جوان، روز یکشنبه سوم آذرماه امسال مرد میانسالی سراسیمه به اداره پلیس رفت و از دو مرد مأمور نما fه اتهام آدم ربایی شکایت کرد.

 

شاکی در توضیح ماجرا گفت: من راننده تاکسی فرودگاه مهرآباد هستم و شماره تلفن همراهم را در اختیار تعدادی از مشتریانم قرار داده ام تا زمانی که به من نیاز دارند، تماس بگیرند. چند ساعت قبل مردی با شماره‌ام تماس گرفت و گفت ساعتی دیگر همراه دوستش به فرودگاه می رسد و قرار شد من آنها را به مقصد برسانم. در فرودگاه منتظر بودم که دو مرد جوان سوار خودروام شدند و به راه افتادیم. نزدیک میدان فتح که رسیدم ناگهان یکی از مسافران که مدعی بود مامور امنیت است کلت کمری به پهلویم گذاشت و از من خواست چک رمز دار ۳۵۰ میلیارد تومانی که همراه دارم به آنها باشد. در حالی که شوکه شده بودم به آنها گفتم که اشتباه گرفته اند اما مرد آدم ربا عکس چک رمز دار ۳۵۰ میلیارد تومانی را به من نشان داد و مدعی شداین چک در اختیار من است.

 

این مرد ادامه داد: هر چقدر به آنها گفتم اشتباه می کنید فایده‌ای نداشت و در نهایت مرا به خانه ام در تهرانسر بردند تا چک را از خانه ام بردارم و به آنها بدهم. داخل خانه برادرم و برادر زن بودند که با دیدن مردان مسلح خیلی ترسیدند و آدم ربایان هم آنها را در اتاقی حبس کردند. پس از این آنها مرا کتک زدند و شکنجه کردند تا محل نگهداری چک رمز دار را به آنها بگویم اما من چکی نداشتم که به آنها بدهم و در نهایت آنها پس از بازرسی خانه وقتی چکی پیدا نکردند مرا دوباره سوار خودروام کردند و این بار به بیمارستان فیروزگر بردند و از دور به مردی که قیافه‌اش آشنا بود نشان دادند و دقایقی بعد مرا رها کردند و گفتند که سردسته باند گفته است مرا اشتباهی گرفته اند.

 

آدم ربایان در دام کارآگاهان جنایی

با این شکایت پرونده به دستور قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی و دستگیری متهمان در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

کارآگاهان در نخستین گام با بررسی دوربین های مداربسته محل حادثه مشاهده کردند، دو مرد آدم ربا در نزدیکی فرودگاه از خودروی سواری جکی که چهار سرنشین داشته است پیاده شده و به عنوان مسافر سوار خودروی شاکی شده اند.

 

بنابراین ماموران صاحب خودروی جک را شناسایی و دستگیر کردند. متهم در بازجویی ها ادعای بی گناهی کرد و گفت: آن روز همراه دوستم به نام شایان بودم که یکی از دوستان قدیمی ام به نام بهرام که مأمور پلیس اخراجی است با من تماس گرفت و خواست او و دوستش به نام رحمان را تا فرودگاه برسانم و من هم همراه شایان آنها را به فرودگاه رساندم و در جریان آدم ربایی نبودم.

 

مأموران در ادامه شایان، بهرام و رحمان را بازداشت کردند. بهرام که در بازجویی ها به جرم آدم ربایی با همدستی رحمان اعتراف کرد و مدعی شد که طراح نقشه آدم ربایی یکی از بستگان نزدیکش به نام فیروز است.

 

با اعتراف مأمور پلیس اخراجی، مأموران فیروز را هم بازداشت کردند.

 

چک ۳۵۰ میلیارد تومانی فتوشاپ بود

چند روز قبل متهمان برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند. بهرام گفت: یکسال قبل ما همه عضو گروه تلگرامی به نام دوستان قدیمی بودیم که داخل گروه عکس چک رمزداری به مبلغ 350 میلیارد تومان دست به دست می شد. مدتی بعد این گروه منحل شد اما عکس این چک همچنان دست به دست می شد تا اینکه فیروز گفت صاحب چک را که راننده تاکسی است، می شناسد و این چک را در قبال فروش مواد گرفته است و به همین دلیل از ترس اینکه گرفتار نشود آن را وصول نکرده است. فیروز نقشه آدم ربایی را طراحی کرد و از ما خواست در پوشش مامور پلیس صاحب چک را برباییم و چک را سرقت و آن را وصول کنیم. آنقدر مبلغ چک زیاد بود که همه ما وسوسه شدیم و نقشه را مو به مو اجرا کردیم اما وقتی راننده تاکسی منکر چک شد او را به بیمارستان فیروزگر که فیروز آنجا بستری بود، بردیم و او هم گفت که راننده تاکسی را اشتباهی گرفته ایم اما الان فیروز می گوید این چک یک شوخی بود.

 

فیروز هم در بازجویی ها گفت: مدتی قبل یکی از اعضای گروه برای شوخی با فتوشاپ چک رمزداری را به مبلغ 350 میلیارد تومان طراحی کرد و داخل گروه گذاشت. من به دروغ به بهرام گفتم که این چک در قبال معامله مواد مخدر بوده و صاحب آن از ترس چک را وصول نمی کنند که از آن روز به بعد بهرام اصرار داشت صاحب چک را به او معرفی کنم تا او را برباید و چک میلیاردی را سرقت و وصول کند. او آنقدر اصرار کرد که به دروغ صاحب تاکسی را که با او اختلاف مالی داشتم، معرفی کردم. من فکر نمی کردم او آدم ربایی کند اما روز حادثه دیدم که صاحب تاکسی را به بیمارستان آوردند و گفتند که او منکر چک میلیاردی است، من هم گفتم که او را اشتباه گرفته اند و بعد او را آزاد کردند.

 

تحقیقات از متهمان به دستور قاضی زمانی ادامه دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.