2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کیوی میوه پرخاصیت‌؛ از سلامت قلب تا تناسب اندام

کیوی میوه پرخاصیت‌؛ از سلامت قلب تا تناسب اندام

کیوی میوه ای سرشاز از ویتامین‌های سی و ب است. همچنین پتاسیم موجود در آن به سلامت قلب کمک می‌کند فایده‌های کیوی برای سلامت بدن در این مطلب آمده است:

دوات آنلاین-کیوی نسبت به میوه‌های دیگری که مصرف آنها در ایران رایج است میوه جدیدیتری محسوب می‌شود. این میوه که اصالت آن چینی است و در برخی کشورها مانند آمریکا یا برخی کشورهای اروپایی به انگور چینی مشهور است، سرشاز از خاصیت است و برای سلامتی فایده‌های زیادی دارد.

 

ارزش غذایی کیوی

تبیان نوشت: کیوی از 80 درصد آب تشکیل شده و یک میوه‌ی کم کالری محسوب می‌شود. در واقع 100 گرم از این میوه حدود 47 کیلوکالری به بدن می‌رساند.

 

با مصرف یک عدد کیوی 10 گرم گلوکز و فروکتوز به بدنتان می‌رسد که خیلی زود هم جذب می‌شوند. کیوی یک میوه‌ی بسیار کم چرب است.

 

در هر 100 گرم از این میوه حدود 0.6 گرم چربی وجود دارد که آن هم در دانه‌های سیاه ریز آن نهفته است. این چربی‌ها هم از نوع اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای مقابله با پیری پوست لازم و ضروری‌اند.

 

بیشتر بخوانید: تاثیر انار بر سرماخوردگی چیست

 

هر 100 گرم کیوی 3 میلی‌گرم ویتامین E و 0.05 میلی‌گرم ویتامین پیش ساز A به بدنتان می‌رساند. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی این میوه برای مقابله با بیماری‌های مختلف به خصوص پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مفید است. اگر می‌خواهید قلبتان خوب کار کند کیوی را دریابید.

کیوی میوه پرخاصیت‌؛ از سلامت قلب تا تناسب اندام

کیوی منبع ویتامین سی و ب

کیوی یک منبع فوق‌العاده برای ویتامین سی محسوب می‌شود. در واقع هر 100 گرم از این میوه حدود 80 تا 100 میلی‌گرم ویتامین C دارد برای همین اگر اهل میوه و سبزیجات نیستید سعی کنید حتماً روزانه یک عدد کیوی را میل بفرمایید. علاوه بر این اگر خدای نکرده سیگار می‌کشید نیز باید حواستان بیشتر به میزان ویتامین C بدنتان باشد. شما هم سعی کنید حتماً هر روز یک عدد کیوی میل کنید.

 

مصرف روزانه این میوه برای خانم‌هایی که تحت درمان هورمونی استروژن هستند نیز توصیه می‌شود به خاطر اینکه این داروها میزان ویتامین C بدن را کاهش می‌دهد.

 

باید بدانید اگر ویتامین سی بدنتان کم باشد سیستم ایمنی‌تان به مشکل بر می‌خورد و خیلی زودتر از آنچه تصورش را می‌کنید بیماری به سراغتان می‌آید. باید بدانید که بر خلاف میوه‌های دیگر میزان ویتامین C موجود در کیوی بعد از چیده شدن از درخت تغییر زیادی نمی‌کند.

 

بیشتر بخوانید: انواع میوه‌های خشک چه خاصیت‌هایی دارند

 

در واقع پوست زبر این میوه از تماس با اکسیژن هوا و از بین رفتن ویتامین‌های آن جلوگیری می‌کند. البته این خاصیت محافظتی به دلیل وجود اسیدهای ارگانیکی مانند اسیدسیتریک و اسیدمالیک هم هست.

 

وجود ویتامین‌های گروه بی به خصوص ویتامین B6 و B9 در کیوی برای سیستم عصبی ما فوق‌العاده است.

کیوی میوه پرخاصیت‌؛ از سلامت قلب تا تناسب اندام

کیوی به سلامت قلب کمک می‌گیرد

کیوی سرشار از مواد معدنی است. یعنی هر 100 گرم کیوی 700 میلی‌گرم از این مواد معدنی دارد. مصرف روزانه یک عدد کیوی مواد معدنی مورد نیازتان را تامین می‌کند.

 

میزان بالای پتاسیم موجود در این میوه (300 میلی‌گرم) برای تقویت و حفاظت از سیستم قلبی عروقی و به خصوص کنترل فشارخون بسیار مفید است.

 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که بعد از تابستان خیلی دیرتر با فصل سرما اخت می‌شوید کیوی را دریابید. به خاطر اینکه سرشار از منیزیم است. این ماده‌ معدنی باعث تقویت و احساس آرامش شده و با عوامل ناشی از خستگی عصبی صبحگاهی یا سردرد مقابله می‌کند. اگر دچار بی‌خوابی هستید نیز کیوی و منیزیم آن به دادتان می‌رسد.

 

علاوه بر این‌ها کیوی منبع فسفر (37 میلی‌گرم)، کلسیم (27 میلی‌گرم) و همچنین آهن (0.4 میلی‌گرم)، مس (0.14 میلی‌گرم)، زینک (0.12 میلی‌گرم) و منگنز (0.1 میلی‌گرم) می‌باشد.

 

تناسب اندام با مصرف کیوی

یادتان باشد که کیوی سرشار از فیبر است. یعنی 2.5 گرم فیبر برای هر 100 گرم کیوی. این میوه حاوی دو سوم فیبرهای غیر محلول در آب مانند سلولز و یک سوم فیبرهای محلول در آب مانند پکتین است.

 

این میزان فیبر برای مقابله با یبوست بسیار مناسب است و برای افرادی که روده‌های حساسی دارند نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند. فیبرها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، کنترل دیابت نوع دو و ایجاد احساس سیری موثر‌ند.

 

اگر دغدغه‌ تناسب اندام دارید بدانید که یک عدد کیوی می‌تواند میان‌وعده‌ مناسبی باشد. چون به خوبی سیرتان می‌کند و اجازه نمی‌دهد ریزه‌خواری کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.