2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ساعت پخش و تکرار سریال وارش + گفت‌وگو با کارگردان

ساعت پخش و تکرار سریال وارش + گفت‌وگو با کارگردان

سریال وارش با داستانی تاریخی عاشقانه در دو فصل ساخته شده که البته هر دو فصل پشت سر هم نشان داده می شود. ساعت پخش و تکرار این سریال و جزییات دیگر را در این مطلب بخوانید:

دوات آنلاین-سریال وارش در 34 قسمت قصه‌ای پرفراز و نشیب را روایت می‌کند که از دهه 30 آغاز می‌شود و تا دهه 60 می‌رسد. این سریال بیشتر در شمال كشور تصویربرداری شده و بخش‌هایی از سریال تهران قدیم را نشان می‌دهد.

 

اقتباس وارش از یک رمان معروف

هاوارد فاست رمان محبوب و پرفروش مهاجران را درباره زندگی شخصیتی به اسم دان لاوِت، فرزند خانواده‌ای فقیر اهل ایتالیا نوشته است كه خانواده‌اش اوایل قرن 20 به آمریكا مهاجرت كردند.

 

شخصیت اصلی این سریال، یك ماهیگیر است كه سودای ثروتمند شدن دارد و در این مسیر با اتفاقاتی مواجه می‌شود و سرنوشتش تغییر می‌كند. در قصه این سریال هم می‌توان كدهای مشتركی مثل مهاجرت، ماهیگیری و... با داستان مهاجران یافت اما احتمال تطابق بیشتر آن را باید با دیدن سریال دریافت.

سریال وارش با داستانی تاریخی عاشقانه در دو فصل ساخته شده

ساعت پخش و تکرار سریال وارش

سریال وارش شب‌ها حدود ساعت یک ربع به 9 از شبکه 3 پخش می‌شود.

 

هر قسمت سریال وارش سه بار بازپخش می‌شود و می‌توانید تکرار آن را در ساعت‌های یک و نیم بامداد، ۱۰ صبح و ۱۴ و ۳۰ بعد از ظهر تماشا کنید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کامل سریال وارش ؛خلاصه داستان و بازیگران

 

گفت‌وگو با امیررضا دلاوری، بازیگر نقش جاوید در سریال وارش

امیررضا دلاوری، یكی از بازیگران این سریال است كه نقش «جاوید» را بازی می‌كند. او به جام‌جم می‌گوید: این شخصیت، یكی از برادرانی است كه از كودكی تا بزرگسالی آنها را می‌‎بینیم و اگر بخواهم آن را در دسته‌بندی مثبت و منفی قرار دهیم، از شخصیت‌های مثبت مجموعه است.

 

از دلاوری درباره ارتباط این نقش با شخصیت یارمحمد می‌پرسیم و پاسخ می‌دهد اگر در این‌باره توضیح دهم قصه لو می‌رود؛ به همین خاطر ترجیح می‌دهم مخاطبان خودشان سریال را دنبال كنند.

 

این بازیگر پیشتر سابقه نقش‌آفرینی در آثار كاوری مثل فیلم سینمایی «خودزنی» را داشته است و وارش را پنجمین یا ششمین همكاری خود با این كارگردان می‌داند. او در مورد این همكاری بیان می‌كند: همدیگر را می‌شناسیم؛ با نحوه كارگردانی‌شان آشنا هستم و همین كار كردن با ایشان را برایم لذت بخش می‌كند. تمام شخصیت‌هایی كه در آثار آقای كاوری بازی كردم، با یكدیگر متفاوت است و این نقش هم با آنها تفاوت دارد.

 

بازیگر نقش جاوید درباره رضایتش از نتیجه كار و همچنین پیش‌بینی‌اش برای موفقیت سریال در پخش می‌گوید: فیلمنامه درست، شناختم از آقای كاوری و گروه حرفه‌ای بازیگران عناصری است كه باعث می‌شود گمان ‌كنم كار خوب از آب درآمده باشد.

 

دلاوری ادامه می‌دهد: بازیگران چهره زیادی در سریال حضور دارند. حتی برای نقش‌های كوچك هم از بازیگران شناخته‌شده استفاده شده است. با توجه به این عوامل و همچنین آنچه در پشت صحنه و بعد از مرحله صداگذاری و در آنونس می‌بینم؛ فكر می‌كنم كاری شده باشد كه مخاطب بپسندد.

سریال وارش با داستانی تاریخی عاشقانه در دو فصل ساخته شده

احمد كاوری: وارش یک درام تاریخی عاشقانه است

احمد كاوری، كارگردان این سریال  در گفت‌وگو با جام‌جم درباره دلایلش برای پذیرش كارگردانی این اثر بیان می‌كند: ابتدا به عنوان یك پیشنهاد به آن نگاه كردم. بعد كه فیلمنامه را خواندم، دیدم شرایطی را تعریف می‌كند كه از نظر تصویری می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. پشتوانه فیلمنامه، رمان تاثیرگذاری به‌نام مهاجران نوشته فاست است و به همین خاطر از نظر متن و قصه خیالم راحت شد كه كاری درخور می‌شود. وقتی وارد فضای كار شدیم، هم آقای تخشید به‌عنوان تهیه‌كننده حساسیت‌های ویژه‌ای داشت و هم مجری طرح سریال، آقای دارابی كه سال‌ها در زمینه ساخت آثار سینمایی با یكدیگر همكار بودیم. تلویزیون هم شرایط مناسبی را برای ساخت این سریال فراهم آورد پس ترغیب شدم این كار را در حد توانم تاثیرگذار پیش ببرم.

 

از كاوری در مورد اقتباسی بودن فیلمنامه می‌پرسیم و جواب می دهد: سریال مو به مو شبیه رمان نیست و صرفا آقای جابر قاسمعلی از آن اثر یك اقتباس تلویزیونی كرده‌اند.

 

مکان‌های فیلمبرداری سریال متنوع بوده است و كاوری در این‌باره می‌گوید: ما تمام استان گیلان را با این سریال سفر كردیم. لاهیجان، لنگرود، سیاهكل، كیاشهر، رودسر، رشت و... . در تهران هم تصویربرداری داشتیم كه بخشی از آن در دكور شهرك غزالی بود؛ در مهرشهر كرج هم ضبط داشتیم. كار سخت و پرلوكیشنی بود و چون چهار زمان را تصویر می‌كرد، اقتضایش این بود كه جاهای مختلف را به عنوان محل فیلمبرداری داشته باشیم.

 

سریال یك درام تاریخی عاشقانه و با پس زمینه تحولات اجتماعی است كه این كارگردان درباره زمان پخشش عنوان می‌كند: فكر می‌كنم شنبه هفته آینده روی آنتن برود. ماجرای سریال از دهه 30 شروع می‌شود و به ترتیب دهه 40، 50 و دهه 60 را نشان می‌دهد و با پذیرش قطعنامه 598 پایان می‌یابد.

 

وارش چند فصل دارد

كاوری درباره قصه وارش و شخصیت‌های اصلی آن می‌گوید: قصه درباره دو نوزاد است كه از زمان تولد تا میانسالی آنها را نشان می‌دهیم. بیشتر بعد مادرانه شخصیت «وارش» در قصه نقش اساسی دارد. برای همین نمی‌توان گفت یك نقش اصلی از اول تا آخر سریال حاضر است. بقیه شخصیت‌ها حول محور شخصیت‌های این دو برادر هستند. ابتدا نوزاد هستند و بعد در یك‌سالگی، بازیگر خردسال دارند و برای دوران نوجوانی آنها هم از دو بازیگر محلی استان گیلان استفاده كردیم.

 

به گفته كاوری، شخصیت یارمحمد كه خلاصه قصه با نام او شروع شده است، پدر یكی از این بچه‌‍‌هاست كه قصه با حضور او شروع می‌شود و علیرضا كمالی نقشش را ایفا می‌كند. ایفاگر نقش ضدقهرمان مقابل او هم بهنام تشكر است. او بیان می‌كند: هیچ كدام از شخصیت‌ها فرعی نیستند؛ به اقتضای قصه وارد می‌شوند و ماجرا را تا جایی پیش می‌برند.

 

در واقع در چهار پنج قسمت شخصیت اصلی هستند و بعد فرد دیگری اصلی می‌شود. اگر سریال را ببینید شاهد خواهید بود كه ساختارش با دیگر آثاری كه یك شخصیت از ابتدا تا انتهای آن نقش اصلی است، تفاوت دارد.

 

 سریال چهار زمان را نشان می‌دهد كه در دو فصل روایت می‌شود. كودكی و نوجوانی این شخصیت‌ها و قصه آدم‌های اطرافشان، فصل اول و جوانی و میانسالی فصل دوم است. البته می‌شود گفت فصل هم نیست چون سریال به‌صورت پیوسته ادامه دارد.

 

 

نوروزی و سلیمانی از وارش گفتند

رحیم نوروزی و كوروش سلیمانی، دو بازیگر دیگر وارش هم پیشتر در گفت‌وگو با جام جم از حضورشان در این سریال گفتند.

نوروزی: من به همراه افشین سنگ‌چاپ و بهنام تشكر، گروه سه نفره‌ای را در قصه تشكیل می‌دهیم كه به نوعی نقش‌های منفی مجموعه هم هستیم. این سه نفر باج‌گیری می‌كنند و اهالی هم از آنها می‌ترسند. همان‌طور كه احتمالا می‌دانید، فضای قصه در دهه‌های مختلف روایت می‌شود و نقش موسی در فصل سوم كار كه در دهه 60 می‌گذرد، پررنگ شده و به نوعی اصلی می‌شود. نقش موسی بسیار خاص است و با جرأت می‌گویم كه هیچ‌كس جز من نمی‌توانست این نقش را با این كیفیت بازی كند؛ چرا كه من فضای لات‌ها و افراد شرور شمال كشور را می‌شناسم و اصطلاحات، اسامی و نوع رفتار آدم‌های كوچه و بازار را دقیق و با جزئیات زندگی كرده‌ام. امیدوارم نقش به خوبی دیده شود، زیرا نسبت به آن ادعا دارم و معتقدم كه كارم را به درستی كرده‌ام.

 

سلیمانی: من نقش وكیلی به نام محسن كیانی را ایفا می‌كنم. این وكیل در مقطعی وارد داستان می‌شود، زیرا مادر خانواده دچار اتهامی شده و وكیل كه آشنایی قبلی با زن داشته، وكالتش را بر عهده می‌گیرد. نقش زن را هم الهام طهموری كه از جمله بازیگران اصلی مجموعه است، ایفا می‌كند.

فضای بازی‌ام در دهه 40 می‌گذرد. در این مجموعه با نقش متفاوتی مواجه بودم؛ چراكه فضای بازی‌ام گرچه تماما در شمال كشور بود، اما در مکان‌های مختلف می‌گذشت و من بیش از ده بار این مسیرها را در حال تردد بودم.

از طرفی نقشم گرچه تنها در سه چهار قسمت حضور دارد، اما شخصیت كاملی است. بازی در نقش محسن كیانی تجربه خوبی برایم شد، آقای كاوری هم رضایت داشتند و امیدوارم در حین پخش به خوبی دیده بشود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
مانلی 1398/10/03
توراب را کی کشت؟
شیوا 1398/09/19
سریال اموزنده و جالبی است.به اتفاق خانواده انرا تماشا میکنیم. بازی اقای کمالی،اقای تشکر و خانم طهموری حرف ندارد.
مریم 1398/09/19
سریال بسیار عالی و جذابیست. با بازیگران حرفه ای و فیلمنامه قوی.مخصوصا بازی خانم طهموری و اقای کمالی
علی 1398/09/12
سریال خوبی به نظر می رسد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.