2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بازی قلعه‌نویی و استراماچونی تازه شروع شد

بازی قلعه‌نویی و استراماچونی تازه شروع شد

فوتبال عرصه قضاوت‌های شتاب‌زده‌است. آغاز همین فصل بود که منتقدان استراماچونی را به باد انتقاد گرفته و مدیریت استقلال را به خاطر انتخاب او بازخواست می‌کردند اما حالا اوضاع فرق کرده است.

دوات آنلاین-روزگاری بود که امیر قلعه‌نویی با یک بار مشت گره‌ کردن مقابل استقلال تا سال‌ها طعنه شنید اما حالا قلعه‌نویی در بازی سپاهان - استقلال پس از گل غرق در شادی می‌شود و دیگر کسی آن طعنه‌های سابق را تکرار نمی‌کند. چرا؟ چه شده؟

 

ایران ورزشی نوشت:در آغاز همین فصل، وقتی استراماچونی شروعی ناامیدکننده را نمایش داد، خیلی سریع تحلیل‌ها درباره آینده استقلال این شد که راه بازگشت قلعه‌نویی به استقلال باز خواهد شد.

 

فوتبال همین است، عرصه‌ای برای قضاوت‌های شتاب‌زده. استراماچونی خوب پیش نمی‌رفت و امیر قلعه‌نویی با سپاهان خیلی زود خود را به عنوان مدعی اول جام معرفی کرد اما حالا استراماچونی در استقلال رویاهای تازه‌ای را برای آبی‌ها تولید کرده و دیگر کسی به قلعه‌نویی و مشت گره کرده او یا غرق شدنش در شادی مقابل استقلال فکر نمی‌کند.

 

چرا قلعه نویی باید خوشحال باشد

بی‌اعتباری آن برداشت‌ها هم برای همه اثبات شده و این حرف‌ها که چرا قلعه‌نویی مقابل استقلال باید از پیروزی‌اش خوشحال باشد، به درستی معنای خود را از دست داده‌اند.

 

اما فارغ از آن برداشت‌های غلط گذشته، قلعه‌نویی حالا بیشتر از آنکه با رنگ آبی شناخته شود، مربی زردهاست، با امیدها و رویاهای بزرگ برای سپاهان. او پروژه‌ای را با سپاهان شروع کرده و خوب پیش رفته است. از سپاهانی که شباهتی به سپاهان نداشت، دوباره سپاهانی ساخته است که بر صدر جدول تکیه زده و برای جام می‌جنگد. رویای مربیگری در استقلال البته هرگز برای یک مربی مثل قلعه‌نویی فراموش‌شدنی نیست.

 

او حتماً گرایش دارد که دوباره دورانی را در تیم جوانی‌اش بگذراند اما می‌داند که برای این خواسته‌اش باید مثل یک مربی جوان بجنگد. جدل بزرگ این فصل بین قلعه‌نویی و استراماچونی فقط در ۹۰ دقیقه بازی نبود، بلکه آنها در تمام فصل دوشادوش خواهند جنگید و در کورسی سخت با هم خواهند بود.

 

استراماچونی در اصفهان توانست برای قلعه‌نویی قصه‌ای تازه از استقلال را تعریف کند و نشان دهد که بلد است نیمکت استقلال را در رویارویی با قلعه‌نویی مال خود کند. فوتبال ایران از این کری‌ها خجالت می‌کشد و آنها را در خفا حفظ می‌کند اما یکی از جذابیت‌های این فصل جدل قلعه‌نویی و استراماچونی برای حمله به یک نیمکت یا حفظ آن است.

 

دلیلی ندارد قلعه‌نویی به آینده فکر کند و خود را در فصل‌های آینده روی نیمکت‌ها تصور کند. او یک مربی حرفه‌ای است و می‌داند که در فوتبال هر روز شاید ورق برگردد و بازی عوض شود اما یک رقابت جذاب و جانانه بعد از بازی سپاهان - استقلال بین قلعه‌نویی و استراماچونی شکل گرفته و این یکی از جالب‌ترین دوئل‌های فصل است. این بازی تا پایان فصل ادامه دارد و هیجان‌انگیزترین جابه‌جایی‌ها در صدر جدول رخ خواهد داد. قلعه‌نویی و استراماچونی بعد از بازی شنبه در اصفهان، از این پس هر هفته مقابل هم هستند. این آتشی است که آنها برای گرمای لیگ روشن کرده‌اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.