2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
موضوع انیمیشن آخرین داستان چیست + خلاصه داستان ضحاک

موضوع انیمیشن آخرین داستان چیست + خلاصه داستان ضحاک

آخرین داستان ماجرای ضحاک را از شاهنامه فردوسی اقتباس کرده است. این انیمیشن بسیار خوش ساخت است و جایزه‌های زیادی گرفته است.

دوات آنلاین-آخرین داستان انیمیشن خوش ساخت ایرانی است که به عنوان نماینده ایران در اسکار 2020 نیز معرفی شده است. آنچه درباره این انیمیشن باید بدانید در زیر آمده است:

عکس های انیمیشن آخرین داستان

موضوع انیمیشن آخرین داستان چیست

نویسنده و کارگردان آخرین داستان اشکان رهگذر است. این کارتون اولین تجربه انیمیشن بلند و سینمایی او محسوب می‌شود که ساخت آن  از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ طول کشید.

 

موضوع آخرین داستان ماجرای ضحاک است که از شاهنامه فردوسی اقتباس شده است.

عکس های انیمیشن آخرین داستان

خلاصه داستان ضحاک که در انیمیشن آخرین داستان روایت می‌شود

ضحاک فرزند امیری نیک سرشت بود اما شیطان او را فریب داد. ضحاک پدرش را کشت و  جای او را گرفت. سپس شیطان باز هم با حیله و نیرنگ بر شانه‌های ضحاک دو بوسه زد که از اجای آن بوسه‌ها مار بیرون آمد.

 

ضحاک برای غذا دادان به مارها چاره‌ای نداشت جز این‌که هر روز دو جوان را بکشد و مغز آنها را به دو مار بدهد.

 

ضحاک که تشنه قدرت بود می‌خواست پادشاه ایران شود. در همین اوضاع جمشید که پادشاه ایران بود دچار غرور شد و همین هم باعث شد ضحاک بر او پیروز و پادشاه ایران شود.

 

جمشید مدت‌ها فراری بود تا این‌که ضحاک او را گرفت و به دو نیم کرد.

 

بیشتر بخوانید: داستان به پادشاهی رسیدن ضحاک

 

ظلم ضحاک باعث نارضایتی مردم شد تا این‌که در نهایت جوانی به نام فریدون با کمک مردی ملقب به کاوه آهنگر علیه او شورش کردند و توانستند ضحاک را نابود کنند.

 

بیشتر بخوانید: داستان همراه شدن فریدون و کاوه آهنگر علیه ضحاک

 

بعد از آن فریدون به پادشاهی ایران رسید و 50 سال پادشاه بود.

 

بیشتر بخوانید: داستان پادشاهی فریدون

عکس های انیمیشن آخرین داستان

صداپیشه‌های کارتون آخرین داستان

در انیمیشن آخرین داستان پرویز پرستویی به جای تهمورث و ارشیا، لیلا حاتمی به جای شهرزاد، حامد بهداد به جای ضحاک و  اکبر زنجانپور به جای کاوه حرف زده‌اند.

 

همچنین  اشکان خطیبی به جای آفریدون، باران کوثری به جای ماندانا، حسن پورشیرازی به جای جمشید و مرداس، شقایق فراهانی به جای فرانک و ملیکا شریفی نیا در نقش مادرِ ارمایل و گرمایل دوبله کرده‌اند.

 

علاوه بر این  بانیپال شومون در نقش روزبه،  فرخ نعمتی در نقش شهراسب، بیتا فرهی به جای اهریمن، مجید مظفری به جای بارمان و زهیر یاری به جای آبتین صحبت کرده‌اند.

عکس های انیمیشن آخرین داستان

جایزه های انیمیشن آخرین داستان

انیمیشن «آخرین داستان» تاکنون موفق به دریافت یازده جایزه بین‌المللی داخلی و خارجی شامل؛ اولین سیمرغ بهترین انیمیشن سینمایی ایران از سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر، پروانه زرین بهترین کارگردان بلند پویانمایی بخش بین‌الملل، پروانه زرین بهترین فیلمنامه بلند بخش بین‌الملل و جایزه ویژه هیئت داوران بخش ملی از سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، تندیس طلایی بهترین اثر بلند در بخش بین‌الملل و تندیس طلایی بهترین اثر بلند در مسابقه ایران از یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، جایزه کوکومیکس موسیقی که به کارگردان به خاطر استفاده درست از موسیقی تعلق می‌گیرد از بیستمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن بوچئون کره، جایزه بهترین فیلم بلند از سومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن آجایو پرو، جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آمریکای جنوبی از کشور شیلی، برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی جیراف کانادا و برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان سن دیگو ۲۰۱۹  شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/10/02
این انیمیشن با گرافیک فوق العاده و صداگذاری و موضوع و همه چیزش خارق العاده و مایه فخر ملت ایران هستش و غرور ملی بیننده رو به اهتزاز درمیاره.به کارگردان و عوامل حرفه ای خسته نباشید و تبریک میگم.امیدوارم شاهد کارهای اینگونه بیشتری باشیم.خدا قوت.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.