2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه سالاد تبوله به‌عنوان یک غذای رژیمی کم کالری

طرز تهیه سالاد تبوله به‌عنوان یک غذای رژیمی کم کالری

سالاد تبوله یکی از مناسب‌ترین غذاهای رژیمی است که طرز تهیه آن بسیار آسان است و به مواد زیادی هم نیاز ندارد.

دوات آنلاین-اگر دنبال غذای رژیمی و کم کالری هستید سالاد تبوله را امتحان کنید. این سالاد لبنانی است و می‌توان آن را به‌عنوان میان وعده هم میل کرد اما گر شما رژیم دارید و می‌خواهید لاغر شوید ان را به‌جای غذای صالی بخورید.

 

مواد لازم سالاد تبوله

خیار: ۱ عدد

بلغور: نصف لیوان

پیازچه: نصف  لیوان

جعفری: ۱٫۵ لیوان

آب جوش: سه چهارم لیوان

گوجه فرنگی: ۲ عدد

آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

طرز تهیه سالاد تبوله به‌عنوان یک غذای رژیمی کم کالری

طرز تهیه سالاد تبوله

۱. ابتدا بلغور را داخل یک کاسه می‌ریزیم و روی آن ۱ قاشق غذاخوری زیتون می‌ریزیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا به روغن آغشته شود و بعد آب جوش روی آن می‌ریزیم و در کاسه را با پلاستیک سلفون می‌پوشانیم تا به مدت ۱۵ دقیقه همین طور بماند.

 

۲. سپس برای هدر نرفتن زمان پیازچه و جعفری را می‌شوییم و روی تخته ساطوری می‌کنیم و خیار را می‌شوییم و به صورت عمودی و افقی روی آن برش می‌زنیم تا خیار به صورت مربع‌های کوچکی شوند (مانند مدل سالاد شیرازی برش می‌دهیم)

 

۳. سپس گوجه فرنگی‌ها را نیز می‌شوییم و ریز خرد می‌کنیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه سلفون را بر می‌داریم و آب اضافه آن را بیرون می‌ریزیم و آبکش می‌کنیم و در ظرف می‌ریزیم و مواد خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم.

 

۴. روغن زیتون باقی مانده را روی مواد می‌ریزیم و نمک،فلفل سیاه،آبلیمو روی مواد می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست و طعم‌دار شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.